Voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Cornelis
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 dec 2018 21:17
Locatie: Utrecht

Voorstellen

Bericht door Cornelis »

Hallo modelspoorbouwers,

Ik ben een nieuw lid en zal me even voorstellen. Mijn naam is Cornelis en ik woon in Utrecht. In het dagelijks leven ben ik websitebouwer en programmeur, veel computerwerk.
Juist omdat ik voor mijn werk zoveel achter de computer zit, zocht ik als hobby iets wat daar in de eerste plaats ver vanaf staat. In het verleden heb ik veel gefotografeerd met middenformaat analoge camera's zoals een Hasselblad, maar zoek nu iets wat ik in huis kan doen. Vroeger heb ik een Märklin H0 baan gehad en altijd veel gebouwd met Lego.
Omdat ik daar altijd goed mijn ei in kwijt kon, ben ik me weer eens gaan verdiepen in modelspoorbouw. Vanwege de beperkte ruimte in ons appartement, en omdat ik juist het kleine erg aantrekkelijk vind, ben ik uitgekomen bij N-schaal.

Het idee is om samen met mijn partner een modulaire baan te bouwen, zodat we de baan ook goed kunnen opbergen. We hebben nu het idee om twee platen te maken van 70x80 (zodat het door een deur past). De baan moet op termijn volledig digitaal/computergestuurd gaan rijden. De afgelopen dagen heb ik veel baanplannen bekeken op het forum en gelezen over de technische mogelijkheden en wat ervoor nodig is. Veel informatie, maar erg leuk. We hebben voor nu de beschikking over een Minitrix startersset 11140, met een DB RegionalExpress (het aansluiten en rijden met de geluiden en verlichting was al prachtig!). We willen dit langzaam gaan uitbouwen met nieuw materieel en een centrale, alles stap voor stap. Hulp bij het bedenken en bouwen hebben we in de familie, mijn schoonvader heeft een G-schaal baan.

Onze gedachte gaat nu naar een baan met een buitencirkel in dubbelspoor, daarbinnen een industriespoor en een tandrandbergspoor. Onder de berg willen we een schaduwstation.
Het thema wordt een Duits heuvel/berglandschap met een klein intercity station, in de huidige tijd en daarbij een toeristisch tandradspoor met ouder materieel.

Ik zal binnenkort ook mijn eerste idee voor een baanplan delen en hoop dat er wat op geschoten kan worden, om het te verbeteren.

Hartelijke groeten,

Cornelis


N-spoor beginner
Mijn Baanplan
Mijn Baan
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom, veel lees en bouw plezier.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Hoontje »

Hallo en welkom op ons mooie en gezellige forum!
Bent al goed op weg, zo te lezen en lekker enthousiast!

Veel plezier!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Cornelis,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Voorstellen

Bericht door Wablo »

Cornelis,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, succes met de bouwplannen voor je eerste N-baan
groetjes,
Bert


Plaats reactie