Herstarter

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Herstarter

Bericht door Beunspoor »

Gestart in 2009 en 2015.

Voorstellen: Rob en ben 71 jaar en woon in Rijnsburg.
Ik heb in 2009 een klein baantje opgezet op 120 bij 60 cm met Selectrix startset 11107. Over twee jaar kwam er een kamer vrij in huis en wilde ik het wat groter aan gaan pakken.
Ik zou het geheel in Oostenrijkse opzet gaan maken omdat ik nu eenmaal gek ben op bergen. De opzet dan één of twee sporen waar een doorlopende dieseltrein (BR 648 DB en andere) op rijden. Dan verder uitgebreid en geïntegreerd met werksporen waar goederen op worden getransporteerd van de ene plaats naar de andere plaats. Er moet wat te doen zijn op de baan. U zou mij hopelijk nog wel tegenkomen op het forum.
Dat was 2009. In 2015 heb ik wat materieel aangeschaft zoals Rautenhaus centrale, bezetmelder, functiedecoder en programma iTrain als ook twee mooie treinstellen. Het programma iTrain al zover onder de knie waardoor ik een trein volgens opgegeven route kon laten rijden, stilstaan en vertrekken. Zelfs met een tweede op de baan.
Dan 2016 ga je weer verhuizen :( . Alles afbreken en netjes in dozen doen. Maar opnieuw beginnen zag ik daarna niet zitten. Je moet oude bomen niet verplaatsen. Was het zat en zag te mensen om me heen wegvallen. Echter met een bezoek aan mijn oude treinmakkers in Rijnsburg e.e.a. toch weer opgepakt. Je doet het tenslotte voor jezelf en wat er later mee gebeurt zien ze maar. Ik hoop mijn kleinzoon van 12 er voor te kunnen interesseren. Hij is middels AnyRail toch al aan de planning begonnen van een klein baantje. Ik hoop dat ie er lol in krijgt.
https://my.hidrive.com/share/eh58q4o.1c
Vervolg >>>
Laatst gewijzigd door Beunspoor op 30 dec 2018 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.



Onderwerp starter
Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Re: Herstarter

Bericht door Beunspoor »

>>>>>
Kortom ik heb aan de hand van foto’s weer een klein ovaaltje van 120x62 opgezet met zij- en rangeerspoor en drie wissels. Bezet melders eengemaakt. Ook het AnyRail en iTain programma weer geactiveerd naar de laatste versie. Maar dan verder? Had met een mede forumlid afspraak om me te helpen, maar ben alles kwijt in de computer c.q. forum. (excuses) Dan met DTS een afspraak gemaakt voor overleg met instructie. Dat gaat gebeuren en gaan we de proefbaan in het werk stellen met wat treinmaterieel.
Dat programmeren van de treinen in iTrain is voor mij nog wel een item. Ik denk zelf aan één sessie niet genoeg te hebben. Maar ik geef niet op.
Heb in AnyRail al flink aan het schuiven plakken en wederom opbouwen van mijn nieuwe baan gewerkt. Mensen wat is dat leuk. Ben al week bezig. Programma duur? Goedkoper dan roken in ieder geval. Zelfs mijn kleinzoon werkt er nu ook mee.
Afbeelding
Afbeelding
Bijlagen
2018-12-30.jpg
2018-12-30.jpg (14.04 KiB) 3238 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Beunspoor op 31 dec 2018 09:53, 7 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1825
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Herstarter

Bericht door OBBinN »

Welkom en succes!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Herstarter

Bericht door Ronald2016 »

Welkom, leuk dat je het weer oppakt. Ik denk dat als het eenmaal in je zit. je er niet mee kan stoppen het zal blijven kriebelen denk ik. Veel lees en bouw plezier.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Re: Herstarter

Bericht door Beunspoor »

Zoals we kunnen zien geven we niet op, want uiteindelijk lukt het om de foto's in het bericht te verwerken. ;)
Gr. Rob


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Herstarter

Bericht door Hans »

Hallo Rob,

Welkom op het forum.
V.w.b. AnyRail: ik ben het helemaal met je eens.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Onderwerp starter
Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Re: Herstarter

Bericht door Beunspoor »

Bedankt voor het welkom.
Hier nog een link naar de kamer 3x4 mtr. ;) Hoeft niet gedeeld te worden.
https://my.hidrive.com/share/eh58q4o.1c

Gr. Rob



Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Herstarter

Bericht door Wablo »

Rob,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, mooi dat je naast professionele hulp van DTS hulp krijgt van je kleinzoon met je nieuwbouwplannen, succes.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Herstarter

Bericht door Krab »

Welkom Rob op het N - forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093

Onderwerp starter
Beunspoor
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 dec 2018 17:31

Re: Herstarter

Bericht door Beunspoor »

Dank U alle, voor uw welkom.
Begrijp dat de meeste van U reeds lang hier met elkaar communiceren.
Ik zelf ben nog al veel draadjes aan het bekijken en ideeën opdoen.
Heb er echt zin in, maar ben niet van jong's af met treinen bezig geweest.
Geniet echt van al die inspanningen.
Vr.Groet, Rob


Plaats reactie