Herintreder

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Herintreder

Bericht door SdeVries »

Hoi allemaal,

zoals de titel al doet vermoeden ben ik er qua modelspoor een tijdje uit geweest.
Van kinds af aan heb eigenlijk altijd al iets met modelspoor gedaan. Het begon met een startsetje van minitrix.
In het begin van alles door elkaar maar voornamelijk modern Duits.
Dan komt er een periode dat je je meer met uitgaan en vriendinnetjes bezig houd, voor modelspoor dus even (lees jaren) gaan aandacht.

Intussen heb ik al het n-spoor verkocht en ben ik HO Nederlands gaan verzamelen. Helaas is mijn huis hier echt te klein voor. Een modelbaan zoals ik die graag zou willen bouwen past hier echt niet in HO. Dus alles weer verkocht en nu weer terug naar n-spoor

Omdat ik graag iets wil bouwen in het stoom tijdperk is de keuze voor duits materiaal gemaakt. Nederlands is leuker maar daar vind ik het aanbod te klein voor.

Voor de grote modelbaan is nog geen ruimte (heb nog twee thuis wonende kinderen). Daarom wil ik beginnen met het bouwen van een test/ winterbaantje, aangestuurd door Itrain.

Dit is het even voor nu, de rest zal ik gaan beschrijven in andere topics.


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Herintreder

Bericht door Thrillseeka »

Welkom op het forum :) en verstandige keuze om h0 de deur uit te doen en naar het mooie N te komen :)


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Herintreder

Bericht door SdeVries »

Thrillseeka schreef: 20 jan 2019 11:52 Welkom op het forum :) en verstandige keuze om h0 de deur uit te doen en naar het mooie N te komen :)
Dank voor het welkom.
De keuze voor n-spoor is puur gebaseerd op de schaal, en wat je er mee kan doen als je ruimte beperkt is. Het HO matrieel vind ik toch wel veel mooier. Modellen zoals bijvoorbeeld Artitec heeft zijn er gewoonweg niet in n-spoor.


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Herintreder

Bericht door Hans »

Hallo Sander,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1824
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Herintreder

Bericht door OBBinN »

Welkom en succes met herintreden!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Herintreder

Bericht door Wablo »

Sander,
Ook vanaf deze kant welkom op het forum, succes met de bouw van je testbaan,
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Herintreder

Bericht door Krab »

Welkom weer Sander op het N - forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Herintreder

Bericht door epocheales denken »

Hoi Sander, welkom op dit leuke n-forum. Enne, stoom en Duits... Klinkt heel goed, lekker veel en mooie keus in N! 👍
Heel veel succes met het uitwerken van jouw plannen.

Groet,

Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Herintreder

Bericht door Alro »

SdeVries schreef: 20 jan 2019 12:10
Thrillseeka schreef: 20 jan 2019 11:52 Welkom op het forum :) en verstandige keuze om h0 de deur uit te doen en naar het mooie N te komen :)
Dank voor het welkom.
De keuze voor n-spoor is puur gebaseerd op de schaal, en wat je er mee kan doen als je ruimte beperkt is. Het HO matrieel vind ik toch wel veel mooier. Modellen zoals bijvoorbeeld Artitec heeft zijn er gewoonweg niet in n-spoor.
Welkom Sander!
Weet je eigenlijk wel zeker dat je met n-spoor wilt beginnen?
Het is zeker praktischer, maar als ik jou zo hoor ligt je hart toch echt bij H0. Misschien dat je een oplossing in modulebouw kan vinden.
Volg iig je gevoel, ik zou bv niet anders dan N willen hebben


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
SdeVries
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 jan 2019 22:37

Re: Herintreder

Bericht door SdeVries »

Dank je Alro,

ik heb er inderdaad mixed feelings bij. Beide schalen hebben zo hun voor en nadelen.

HO voordelen: rollend materiaal vind ik veel mooier
HO nadelen: neemt veel ruimte in en er moet naar mijn mening heel gedetailleerd gebouwd worden (niet mijn sterkste punt)

N voordelen: je kan veel meer doen op dezelfde ruimte, je kan veel details weglaten zonder dat het echt opvalt
N nadelen: rollend materiaal vind ik minder mooi

Ik houd van grote stations/ emplacementen maar ook zou ook graag een mooie lange parade baan (3 of 4 spoors) willen hebben. Dit samen met het feit dat ik heel gedetailleerd bouwen niet leuk vind (en ook niet heel goed kan) maakt dat N-spoor voor mij de beste keuze is.


Met vriendelijke groet,

Sander
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Herintreder

Bericht door WilcoV »

Welkom, het 'mooier' vinden van H0 materieel is in mijn ogen echt een persoonlijke smaak en heel erg afhankelijk van welk merk of welke fabrikant/kleinserie fabrikant je het materieel bekijkt en uiteraard wat je er voor over hebt. Als ik naar duur kijk, doet Phildie echt niet onder voor Artitec en zelfs Philotrain. Kijk je naar modellen en zet je ze naast elkaar dan doet Fleischmann echt niet onder voor Roco en PIko N echt niet voor Piko H0, maar dat is grotendeels smaak. Groot nadeel van H0 blijf ik vinden dat het er toch altijd kunstmatig uitziet, persoonlijk vindt ik juist N veel makkelijker te vervuilen om natuurgetrouwer te maken, maar ook dat is smaak.
Mijn grootste drijfveer om over te stappen van H0 naar N was een combinatie van de steeds beter wordende detaillering in N spoor en dat je simpelweg meer kan doen op beschikbare ruimte.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie