Hoi!

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
vinnie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2019 12:25

Hoi!

Bericht door vinnie »

Dag allemaal,

Mijn bezoek hier is mogelijk niet van heel lange duur (niets ernstigs!) maar toch zal ik mij even voorstellen. Vincent is de naam, 45 de leeftijd en Amsterdam is de woonplaats. Ik heb n-spoor mijn hele leven (en nu nog) ontzettend leuk gevonden. Heb wat verzameld en had mooie plannen om relatief enorm veel rails over 3 niveau's in een salon tafel te stoppen en geautomatiseerd treinen te laten rijden. Vooral veel nederlands materiaal aangevuld met een beetje buitenlands. Maar door steeds wijzigende omstandigheden heb ik dat nooit af kunnen maken en nu staat alles al weer 10 jaar ingepakt en heb ik al weer 6 jaar een duurdere hobby; mijn ford mustang uit 1973.

Je voelt 'm al aan komen, ik overweeg al mijn n-spoor te verkopen om een dure verbouwing van mijn mustang te kunnen bekostigen. Omdat mijn treintjes mij nog steeds zeer aan het hart gaan wil ik echter enkel verkopen als dat voldoende oplevert en daarvoor zou ik graag mijn verzameling aan jullie voorleggen en vragen of er iets bijzonders tussen zit en wat alles op zou moeten kunnen leveren.

Graag verneem ik of bovenstaande OK is. Zo ja, dan zal ik een lijst met mogelijk foto's posten of ergens inzichtelijk maken.

Met hartelijke groet,
Vincent.



Onderwerp starter
vinnie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2019 12:25

Re: Hoi!

Bericht door vinnie »

Voor wie geinteresseerd is, dit is de baan layout:
- http://vincentcreative.blogspot.com/200 ... y-out.html

Dit was het ontwerp van de salontafel waar het in zou komen:
- http://vincentcreative.blogspot.com/200 ... esign.html


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hoi!

Bericht door spoor65 »

Hallo Vincent.

Er is zeker wel een indicatie te vinden wat waarde betreft,
Wat dan wel handig is, zijn de artikelnummers van de betreffende items.

ook zou je eens kunnen kijken op de databank van spurweite-n.de (de link hieronder brengt je er naar toe)
https://www.spurweite-n.de/ncontent/ndb/ndb-search.asp

maar zie dat dan wel als een aanknopingspunt. de prijzen daar zijn gemiddelden dus willen in werkelijkheid wel eens afwijken, wat je er uiteindelijk voor zal krijgen. Dit hangt natuurlijk ook er van af in welke staat de items zijn. en hoe oud het materiaal is.

maar kom gerust met de vragen,

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Wablo
Berichten: 875
Lid geworden op: 01 jan 2014 21:01
Locatie: rijnmond

Re: Hoi!

Bericht door Wablo »

Vincent,
Welkom op het forum, ik heb de complete verzameling N-spoor die jij nu te koop aanbied eens bekeken maar uitgezonderd de koploper verwacht ik niet dat iets tegen deze vraagprijzen zal verkopen.
groetjes,
Bert


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Hoi!

Bericht door Alro »

Welkom Vincent, ook al is het maar voor even.
Je hebt een mooie verzameling treinen opgebouwd.
Jammer dat je met deze hobby gaat stoppen, maar je moet natuurlijk wel je hart volgen.
Succes!

@ Wablo
Er moet wel een dure auto voor onderhouden worden :lol:



Onderwerp starter
vinnie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2019 12:25

Re: Hoi!

Bericht door vinnie »

Dank jullie wel voor de reacties. Handelaren gaan niet genoeg bieden ben ik achter, althans, niet voor mij :-)

Ik heb minimal 2500 nodig voor mijn auto. Als ik voor de hele hap minder vang heeft het verkopen geen zin, dan kan ik ook wel langzaam verder sparen en auto-werk uitstellen.


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Hoi!

Bericht door Alro »

vinnie schreef: 24 jan 2019 08:16Ik heb minimal 2500 nodig voor mijn auto. Als ik voor de hele hap minder vang heeft het verkopen geen zin, dan kan ik ook wel langzaam verder sparen en auto-werk uitstellen.
En je hebt twee hobbies ipv één :D


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Hoi!

Bericht door Thrillseeka »

@H@ns wellicht dat jij hier interesse in hebt


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Gebruikersavatar

H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Re: Hoi!

Bericht door H@Ns »

Er is al contact geweest.
Zoiets als met handelaren .... 😉

Groet, Hans


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires

FidOo
Berichten: 5649
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Hoi!

Bericht door FidOo »

Tja nou ben ik toch meer benieuwd naar die Mustang :)

Ik ken de situatie, toen ik nog thuis woonde en nog niet getrouwd was + kind stond er bij mij een motor in de tuin en een oldtimer voor de deur.
Tja en dan komen er vanzelf momenten dat je keuzes moet maken. Ik koos voor de treinen, maar ik snap de keuze dat je voor je Mustang wilt gaan.

Maar goed als er contact is geweest tussen jouw en Hans dan heb je vast al een bod gehad. Ik ken inmiddels aardig wat handelaren en draai al een paar jaar mee op beurzen. Nu heb ik geen glazen bol, maar ik vermoed dat het bod lager is geweest als die 2500,- die jij gedacht had. Eerlijkheidshalve lijkt mij die 2500,- alleen haalbaar als je alles los verkoopt op marktplaats, in elk ander geval absoluut niet. En dan vermoed ik nog dat je lang bezig bent met de verkoop.

Ikzelf heb alleen interesse in die Roco startset, en de prijs lijkt me niet eens heel gek. De rest is voor de NS liefhebbers onder ons.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
vinnie
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2019 12:25

Re: Hoi!

Bericht door vinnie »

Moggu,

Ik moet gaan kiezen inderdaad. In de toekomst zie ik mij meer tijd aan de Mustang besteden dan aan mijn treinen. Het gaat om deze:

Afbeelding

Dit is een "Grande" uit 1973, niet te verwarren met de "Mach 1". Om er in de toekomst mee te kunnen blijven rijden wordt het tijd dat ie kaal gemaakt en opnieuw gelakt (in originele kleur saddle bronze metallic) wordt en da's niet goedkoop.

Maar goed. Het bod dat ik heb gekregen zal (vanuit handelaars perspectief) ongetwijfeld reëel zijn alleen helpt het mij niet veel verder dus dan is verkopen niet zo zinvol. Verkopen via marktplaats o.i.d. lijkt me lastig want dan worden alle leuke items er snel uitgepikt en blijf ik met de minder interessante treinen zitten. Heb ik A: niet genoeg verdiend en B: niet genoeg over om te model-sporen...

We zullen zien. Iedereen die middels een PB interesse heeft getoond; hartelijk dank en mocht ik in delen gaan verkopen dan zal ik eerst aan jullie denken :-)

Groetjes!
V.



FidOo
Berichten: 5649
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Hoi!

Bericht door FidOo »

Ooe die is mooi! De kleur is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind hem in het Wit/zwart wel erg gaaf.

Tja ik kan je verder alleen succes wensen met je keuze/verkoop.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Hoi!

Bericht door spoor65 »

Pfff, zou je er niet beter aan doen om die Mustang te verkopen :o :mrgreen:
dan denk ik dat je ook niet verder hoeft te zoeken dan op dit forum om een koper te vinden. ;)

mooie bak man. kan mij voortellen dat je die in goede rijdende staat wilt houden.
Maar ik zou hem naast mijn modelspoor hobby er bij houden als 2e hobby.

succes.
mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Hoi!

Bericht door Jeroen »

Dikke bak! Lekker roken en drinken met zo’n Amerikaan. Heerlijk. Alles trouwens waar Rob Jetten/Ed Nijpels/Femke H. een hekel aan hebben vind ik over het algemeen wel mooi.

Ik herken je probleem, want ik doe ook aan autorijden en muziek maken naast de treinerij, maar naast het feit dat ik de euro’s ook maar 1 keer kan uitgeven heb ik nooit tijd. En in die tijd moet ik ook nog werken.

Succes met je verkoop!


Afbeelding
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Hoi!

Bericht door Krab »

Welkom Vinnie op het N - forum .
Op de plaats waar nu mijn baan staat stond een Chevrolet Apache van 1956 ,
die heb ik weggedaan om dat ik geen twee hobby's kon bijhouden ;)
Succes met de auto .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie