Even Voorstellen

Nieuw op ons forum? Kijk even hier voor het e.e.a. aan belangrijke informatie.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 132
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Even Voorstellen

Bericht door Sky »

Hallo allen, mijn naam is Gerco en ik kom uit de regio Dordrecht.
Ik ben 21 jaar en altijd al fan geweest van alles wat met spoor te maken heeft. Afgelopen jaren vooral bezig geweest met statische modelbouw schaal 1/350 maar dat ben ik langzaam aan toch zat geworden.

Nu maak ik nog gebruik van de baan waar ik zeker al 10-15 jaar geleden aan werkte met pa, maar die heeft geen tijd meer Dus zolang ik nog thuis woon is dat mijn nieuwe honk. Tegelijkertijd ben ik begonnen met het maken van een schets voor mijn eigen baan die ik wil gaan maken. Ik heb een voorkeur voor Rural landscapes. Het is misschien vloeken in de kerk maar het moet er vooral interessant/ aantrekkelijk uitzien. Niet alles moet volledig realistisch zijn. Je zal bij mij bijvoorbeeld gerust een BR101 HST rijtuigen zien rijden. Anderzijds ben ik wel weer fan van een beetje realistische snelheden en optrek/remgedrag.

Qua materiaal interesseert mij voornamelijk stoom en de era’s 5-6, dus misschien moet ik iets met een museumlijn als aftakking van een mainline o.i.d.

Qua schaal ben ik opgegroeid met N en dat ga ik niet anders doen. Ook zal ik als ik op mijzelf woon behoorlijk ruimte hebben voor deze hobby heb ik nog steeds weinig met H0, het voelt vooral erg clunky aan omdat ik die size niet gewend ben.

Als ik mijn eigen baanschets heb uitgewerkt en kan opbouwen dan ben ik voornemens om dit met digitale wissels, seinen en met bezetmelders te doen. Dus daar sorteer ik bij de aanschaf van materiaal ook wel op voor.
Laatst gewijzigd door Sky op 15 feb 2023 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Voorstellen

Bericht door jeemka »

Welkom Gerco! Leuk dat er een jong persoon bij komt op dit redelijk grijs Forum. Leuk ook dat je wat eigentijdse termen gebruikt. Houd ons op de hoogte van je baan, vooral met foto's en/of filmpjes.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Voorstellen

Bericht door rjvanhouten »

jeemka schreef: 15 feb 2023 17:35 Leuk ook dat je wat eigentijdse termen gebruikt.
Beste Jaap,

Als je met 'eigentijdse termen' eigenlijk Engels bedoelt, dan zijn we het blijvend oneens... :lol:

Evengoed: hartelijk welkom hier, Gerco! ;)

Groet,
Robert Jan


Digikeijs DR5000 • Rocrail • Peco Finescale Code 55 • Tijdperk NL III
vlieringerwerf.wordpress.com
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Even Voorstellen

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Gerco!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Even Voorstellen

Bericht door jeemka »

@Robert Jan: Engelse woorden gebruiken is gebruikelijk voor de jeugd.
@Gerco: gewoon op jouw sprankelende wijze ons op de hoogte houden van je baan!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Even Voorstellen

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gerco, welkom op het forum, maar laten we het hier wel gewoon in het nederlands houden ;) 8-) ( anders post ik voortaan in het Duits :twisted: :twisted: 7(8)7 :mrgreen: )

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Onderwerp starter
Sky
Berichten: 132
Lid geworden op: 12 feb 2023 00:44

Re: Voorstellen

Bericht door Sky »

jeemka schreef: 15 feb 2023 17:35 Welkom Gerco! Leuk dat er een jong persoon bij komt op dit redelijk grijs Forum. Leuk ook dat je wat eigentijdse termen gebruikt. Houd ons op de hoogte van je baan, vooral met foto's en/of filmpjes.
Tsja ik twijfel nog of ik hieraan een thread wil wijden of dat dat wel komt als ik opnieuw begin.

Dit is in ieder geval zoals t er nu bij ligt.

Afbeelding


Stoom is mijn grote passie in modelspoor.

Phrüfling Bhf: viewtopic.php?t=17234
Gebruikersavatar

Pierre
Berichten: 531
Lid geworden op: 10 dec 2020 16:40
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Even Voorstellen

Bericht door Pierre »

Welkom op het forum Gerco en veel plezier hier. ;)


Groet Pierre.

BartenThomas
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 mei 2022 10:10

Re: Even Voorstellen

Bericht door BartenThomas »

Mooi baanplannetje.


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7346
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Even Voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Gerco op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie