O+K MEC502

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: O+K MEC502

Bericht door Ronald2016 »

Ik ben begonnen met verf spuiten, bij deze het eerste resultaat.

In de primer
Afbeelding

Onderstel in de zwart grijze kleur.
Afbeelding

Nu nog wat andere kleuren in houten regelen.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: O+K MEC502

Bericht door maarten »

Die van mij zit nog in het zakje. Als ik toch eens tijd had... :cry:


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
mini rijder
Berichten: 765
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: O+K MEC502

Bericht door mini rijder »

Wat een beetje kleur niet kan doen.
Dat ziet er gelijk goed uit.

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: O+K MEC502

Bericht door Bjor »

Ronald2016 schreef:Laat even weten wat ik als extra gewicht kan gebruiken en waar het dan geplaatst kan worden.
Ronald,

Ik heb dit model niet, maar zeker als er weinig ruimte is - zoals in de meeste N-modellen - dan kun je als gewicht het beste bij een hengelsportzaak kneedbare wolfraam (Tungsten Putty) kopen.
Het soortelijk gewicht van wolfraam is 18,4 gr/cm3 tegen 11,3 gr/cm3 voor lood. Het is dus 63% zwaarder dan lood, waardoor je er ruim de helft minder van nodig hebt dan wanneer je lood zou gebruiken.
Doordat het kneedbaar is kun je in ieder hoekje en gaatje wat wegstoppen.

Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 12 okt 2017 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: O+K MEC502

Bericht door Ronald2016 »

It's alive.

Wat gepriegel om alles erin te krijgen, en hopen dat het niet breekt.
Nu gaan bedenken hoe ik alles erin ga krijgen en ook alle ledjes kan aansturen. Hopelijk ook met zwaailichten.

Afbeelding


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: O+K MEC502

Bericht door Detlev »

Even pietlutten maar je maatvoering klopt niet.. Als het 18,4 gr/m3 (gram per kubieke meter!) zou zijn zou een blok van 1 bij 1 bij 1 meter wegvliegen als je niest...


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: O+K MEC502

Bericht door Bjor »

Detlev,

Oeps! Lettertje vergeten :oops: .Inmiddels gewijzigd in cm3.
Gelukkig zijn er nog oplettende lezers :P :P

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541

Detlev
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 feb 2011 13:21
Locatie: Den Haag

Re: O+K MEC502

Bericht door Detlev »

hehe... Ik zie dat ik zelf de smileys vergeten was... :lol: :lol: :lol:


Plaats reactie