Bij mijn speurtocht door het Utrechts Archief naar tekeningen en foto's voor de veewagen FCS en de GW geelbanders kwam ik ook een foto tegen van de GW uitgevoerd als tijdelijk nood bagagewagen. Deze reden midden jaren 50 mee als vervanging van de bekende nog te bouwen Dg. Heb ook de tekening gevonden van deze wagen, helaas is deze niet openbaar en moet ik naar Utrecht om hem in te zien. In deze tijd wat lastig omdat ze gesloten zijn. Zodra het weer mogelijk is ga ik een bezoekje plannen, ook om nog wat andere niet via internet op te vragen tekeningen te bekijken voor een aantal typische jaren 50/60 wagens die ik nog op het oog heb om te maken. Voorlopig zit ik nog met twee vragen m.b.t. tot deze wagen,
vraag 1
Ik weet wat er op het dak moet zitten, een aantal torpedo ventilatoren, een kachelpijp een soort van ontluchtingspijp(waarschijnlijk boven het toilet) en een tweetal soortement van omgekeerde bloempotten voor de afvoer van de gassen van een olielamp. Heb alleen geen idee waar ze precies zitten, behalve dan de torpedo ventilatoren, die liggen redelijk vast.
vraag 2
Zitten de uitbouwen recht tegen over elkaar of zitten ze asymmetrisch, daarvoor heb ik dus net als de items op het dak het bovenaanzicht nodig, of foto's van beide zijden.
Ben dus met tekenen nu zover dat ik alleen dus nog deze details moet aanpassen en aanbrengen, en nu wachten tot ik naar Utrecht kan.
Tenzij er onder jullie iemand is die mij op korte termijn aan meer info kan helpen.

voorproefje van de D 2873
Groet Guus,
Voor echte Nederlandse wagons kijk eens in mijn shop,
https://www.shapeways.com/shops/ns-160
Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan.
Drie keer linksaf is ook rechtsaf. 800 keer linksaf is de Indy 500.