Hbis 1930

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Hbis 1930

Bericht door Pjotr »

Na de blauwe Hbis 1910 Lineaalwagen maar eens doorgepakt naar een ander model Hbis. Tenslotte zijn dit soort wagons een mooie afwisseling tussendoor qua ontwerp-inspanning. Niet te complex en het resultaat rolt al snel uit de eigen 3D printer.

Deze is in de blauwe uitvoering, waarbij ik ook eens voorzichtig begonnen ben met het weatheren met poeders.
Het zou misschien nog wat beter kunnen, maar het oogt al wel beter dan de plastic look.

Afbeelding

De bruine uitvoering komt er binnenkort naast te staan.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Hbis 1930

Bericht door RieX »

Ziet er heel fraai uit, het stippellijntje met de hand gedaan of decals?


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hbis 1930

Bericht door Pjotr »

Bedankt RieX,

Stippellijntje is het resultaat van klassiek afplakwerk en vervolgens een tipje witte verf aanbrengen.
Er komt overigens nog een laagje matte vernis overheen. Ik vermoed dat het effect van de poeders dan wat afgevlakt wordt.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Hbis 1930

Bericht door Hoontje »

Heel tof hoor !


Gebruikersavatar

RieX
Berichten: 219
Lid geworden op: 17 aug 2010 21:39

Re: Hbis 1930

Bericht door RieX »

Dat heb je dan heel netjes gedaan, ziet er strak uit.


Groet Rieks

N scale, what else?
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hbis 1930

Bericht door Pjotr »

Bedankt Riex.

Valt overigens best mee om te doen. Een dun reepje tape zo recht mogelijk aanbrengen en vervolgens met niet al te dunne verf aanstippen.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hbis 1930

Bericht door WilcoV »

Pieter, is er ook een manier om in overleg aan modellen door jou zelf geprint te komen? Diverse mensen hier hebben zelf geen printer en/of willen niet de tijd en energie daarin steken, maar zouden wel geïnteresseerd zijn in printjes van jou modellen. Ik snap best dat je dit niet te veel wil doen (kost ook weer de nodige tijd uiteraard) maar zijn er in overleg mogelijkheden?


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Hbis 1930

Bericht door Pjotr »

Hallo Wilco,


Ik denk zeker wel dat er mogelijkheden zijn. Binnenkort wil ik hierover met Hoontje en Rob Bisschop overleggen. Zoals iedereen weet maakt Rob eindproducten, maar ik realiseer mij dat er ook N-spoor liefhebbers zijn die zelf dit soort eindproducten in elkaar willen knutselen.

Kleine series tot maximaal 10 stuks zou ik nog zelf kunnen doen, maar zoals eerder gezegd is dit niet helemaal mijn liefhebberij. Tegelijkertijd wil ik het één en ander best delen met de community, maar zou ik het ook niet bepaald op prijs stellen dat één of andere sluwe copycat ermee aan de haal gaat. Ik zoek naar een vorm van samenwerking, waarbij het huisje in het midden blijft staan qua voordelen en inspanningen.

Ik heb het momenteel vrij druk bij een nieuwe werkgever, maar binnenkort ga ik actief op zoek naar een samenwerking.
Zaterdag ben ik overigens in Rijswijk voor een eerste initiatief, maar daarover later meer nieuws.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

ns1200
Berichten: 807
Lid geworden op: 26 apr 2011 19:03

Re: Hbis 1930

Bericht door ns1200 »

Heb beide Hbis wagens in 2010 laten tekenen en toen compleet te koop aan geboden voor weinig maar is nooit echt vraag naar geweest.
Hoop dat het je beter afgaat.

Rick
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Love Kit Bashing and Home Made Structures
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Hbis 1930

Bericht door WilcoV »

Pjotr schreef: 12 jan 2023 20:07 Hallo Wilco,


Ik denk zeker wel dat er mogelijkheden zijn. Binnenkort wil ik hierover met Hoontje en Rob Bisschop overleggen. Zoals iedereen weet maakt Rob eindproducten, maar ik realiseer mij dat er ook N-spoor liefhebbers zijn die zelf dit soort eindproducten in elkaar willen knutselen.

Kleine series tot maximaal 10 stuks zou ik nog zelf kunnen doen, maar zoals eerder gezegd is dit niet helemaal mijn liefhebberij. Tegelijkertijd wil ik het één en ander best delen met de community, maar zou ik het ook niet bepaald op prijs stellen dat één of andere sluwe copycat ermee aan de haal gaat. Ik zoek naar een vorm van samenwerking, waarbij het huisje in het midden blijft staan qua voordelen en inspanningen.

Ik heb het momenteel vrij druk bij een nieuwe werkgever, maar binnenkort ga ik actief op zoek naar een samenwerking.
Zaterdag ben ik overigens in Rijswijk voor een eerste initiatief, maar daarover later meer nieuws.
Ik hoop dat er met Hoontje dan wel Rob mogelijkheden zijn want denk zeker dat redelijk goede modellen een zeker aftrek kunnen vinden, in ieder geval bij mij.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie