Ervaringen met "Tan and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Met het voortschrijden van de techniek wordt het steeds interessanter om zelf modelnummer te (laten) ontwerpen en printen. Dat geldt voor complete modellen van locs, rijtuigen, auto's, schepen, etc. tot schakelkasten, trappen, airco's en noem maar op. In dit forum kun je al je vragen kwijt over alles wat met 3D printen te maken heeft. Maar je kunt ook laten zien wat je gemaakt hebt.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Ervaringen met "Tan and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door 3dbuildr »

Shapeways heeft een bericht uitgestuurd waarin een 35% (! :shock: ) prijsstijging van hun "Smooth Fine Detail Plastic" en hun "Smoothest Fine Detail Plastic" (oude FUD en FXD) wordt aangekondigd:

"As you may have noticed, we recently launched Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic which shows exceptional contrast and clarity printed on our new Projet 2500s. In comparison with our Smooth and Smoothest Fine Detail Plastic, these new materials are completely encapsulated in support material, providing a more consistent finish.
As we have now rolled out these new materials, the cost of our existing Smooth and Smoothest Fine Detail Plastic will increase by 35% on Wednesday, April 26th.
Gray and Clear Ultra will remain at their current price. The minimum for Gray is $5 and $7.50 for Clear Ultra to help with the small parts advantage"

Prijsgunstige(re) alternatieven voor deze 2 welbekende materialen zijn de onlangs geïntroduceerde "Gray Fine Detail Plastic" en "Clear Ultra Fine Detail Plastic"

Ik heb zelf nog geen ervaring met deze 2 nieuwe materialen voor gebruik in N-spoor? Wie wel en kan/wil daar wat over zeggen?

Fred


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Ipharra »

Heb een proefbestelling gedaan voor wat inzetvensters, worden momenteel geprint. In de loop van volgende week kan ik wat meer zeggen over materiaal en helderheid en geschiktheid om als raam te gebruiken. Voor de duidelijkheid in heb dus clear ultra fine detail plastic besteld.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

PtL2-2
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 jan 2013 21:20
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door PtL2-2 »

Ik heb 1 bestelling gedaan in Grey Ultra Fine, voor een aantal personenauto's. Vooralsnog met een wat gemengd resultaat.
Eén model bleek, ondanks aanpassing door de designer, niet te leveren.
Een tweede voldeed kennelijk wel aan de eisen van Shapeways, maar kwam niet compleet geprint bij mij aan.
Een derde moet ws. de constructie ook aan gaan passen, omdat met name een vlak geprinte bodemplaat niet recht is. Waarbij ik nu ook de ervaring heb dat dit materiaal erg snel breekt...
Andere modellen, met wat steviger design, zien er redelijk uit.

Dus eh... ik ben er nog niet van overtuigd dat dit nieuwe materiaal een verbetering is.
Overigens, voor wat de prijs betreft, zag ik bij een vandaag gepubliceerd model dat de prijsstijging van 35%, die gisteren en eergisteren inderdaad is doorgevoerd voor de oudere materialen, niet is toegepast.


Groet,
Bert
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Voor mij de eerste en laatste keer. Alles krom en gebroken verstuurd. In sfdp ging het anders prima. Dat ze dit zo durven opsturen vind ik opmerkelijk.
Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Pjotr »

Die maken het wel heel erg grijs de laatste tijd.

Ik snap wel wat daar gebeurt. Dit spul printen ze blijkbaar zonder support materiaal. Als het model dan niet over de juiste ondersteuning van zichzelf beschikt dan gaat de boel kromtrekken. Dat is bij resin prints ook het geval.

Ik neem aan dat je een klacht indient en je geld gaat terugvragen ?


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Ipharra
Berichten: 504
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:27
Locatie: West-Friesland

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Ipharra »

Mijn bestelling in dit materiaal ultra clear is de eerste maar ook de laatste. Print kwam gebroken binnen. Het ultra clear is erg breekbaar en je ziet niet veel verschil met het oudere smooth en smoothest clear plastic. Ook had ik een kleine hoop dat ik het als inzetraampjes kon gebruiken, maar de helderheid is vrijwel gelijk met die van de smoothest fine detail, dus dat wordt hem ook niet. Ben er niet kapot van en laat dit materiaal maar links liggen.


Groet Guus,

Tijdperk 1957-1975, diesel, met Franeker als thema van mijn baan. Z21, iTrain Pro
Drie keer linksaf is ook rechtsaf.
Gebruikersavatar

Panzer-Shop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 699
Lid geworden op: 25 feb 2019 12:57

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Panzer-Shop »

Ipharra schreef: 09 mei 2023 19:41 Mijn bestelling in dit materiaal ultra clear is de eerste maar ook de laatste. Print kwam gebroken binnen. Het ultra clear is erg breekbaar en je ziet niet veel verschil met het oudere smooth en smoothest clear plastic. Ook had ik een kleine hoop dat ik het als inzetraampjes kon gebruiken, maar de helderheid is vrijwel gelijk met die van de smoothest fine detail, dus dat wordt hem ook niet. Ben er niet kapot van en laat dit materiaal maar links liggen.
Ik denk vooral dat Shapeways zijn eigen inzetruiten ingooit de laatste jaren 😉



Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Jettuh »

Pjotr schreef: 09 mei 2023 19:23 Ik snap wel wat daar gebeurt. Dit spul printen ze blijkbaar zonder support materiaal. Als het model dan niet over de juiste ondersteuning van zichzelf beschikt dan gaat de boel kromtrekken. Dat is bij resin prints ook het geval.
Dat klopt niet, het gehele model word met wax eromheen geprint.
Voorheen met Smooth werd alleen de plekken waar ondersteuning nodig was voorzien van wax ondersteuning.

Helaas worden die Smooth/est printers niet meer ondersteund, bestaande printers worden uit elkaar gehaald voor onderdelen, reserve onderdelen zijn er namelijk niet meer.
Hierdoor zal de prijs omhoog gaan en kwaliteit omlaag, uiteindelijk zal Smooth niet meer geprint kunnen worden helaas.

Nieuwe gray (andere printer en materiaal) heeft iets lagere vervormings temperatuur, modellen gaan recht de deur uit en vervormen in het zakje.
De productie afdeling is er druk mee bezig om te kijken hoe dit opgelost kan worden.


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Pjotr »

OK, dan is dat duidelijk.

Wat mij dan een klein beetje verbaast is dat een organisatie als Shapeways dit soort zaken niet uitgebreid test voordat ze de producten de markt in sturen.

Ben ook wel benieuwd wat de levensduur van de nieuwe printers wordt.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Jettuh »

Er is zeker getest!
en alle modellen die wij hebben zijn "perfect", zonder warping zoals we die bij sommige voorbeelden gezien hebben. (ik heb hier een DE1 die sterk en recht is,, kan hem induwen en hij blijft niet gebogen zitten -wat de probleem modellen wel hebben op een of andere manier)
wat we niet getest hebben is het versturen, en hier is waar de problemen zich opstapelen.

tijdens het versturen zitten de modellen blijkbaar te strak in de verpakking (of niet goed) en blijken ze modellen te buigen.
dit gebeurd overigens meer bij modellen met lange wanden en/of draadstructuur, kleine onderdelen hebben hier niet zoveel last van.

hopelijk zullen ze tijdig het probleem oplossen zodat warping geen issue meer is en de kwaliteit gelijkwaardig is aan Smooth/est
Mocht er een probleem zijn met je prints; maak een foto en stuur naar Shapeways, dan kan er gereprint of refund worden!


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Het zal me verbazen als het krom is geraakt door de verpakking. Het is wel zo erg krom en de vorm is ook niet echt gerelateerd aan de positie in de verpakking. Ik denk dat er meer aan de hand is, en dat het materiaal langer doorwerkt na de productie, misschien door de dampen die in de verpakking ophopen? Misschien toch wat langer wachten met uitharden alvorens te verpakken en versturen.

In elk geval, wat van nature redelijk stevig is blijft wel goed, maar de dunne items zoals de trapjes van de seinen, maar ook grote platte vlakken zoals de zijkanten van de beneluxstuurstand kop zijn erg krom. De magneetkoppelingen die ik heb geprint in grey zijn wel goed geprint. Sprues wat krom, maar dat is niet heel erg.

Toch wel jammer dat de ouwe FUD er uit gaat, die was wel 99% van de keren kaarsrecht.

De 70€ heb ik teruggekregen van shapeways, maar nu twijfel ik een beetje wanneer ik opnieuw kan bestellen. het oude materiaal is ca 2x zo duur geworden voor de WUBO's (ca90€ voor 8 stuks, grey 45€), en wanneer het nu wel succesvol geprint kan worden..?


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Pjotr »

Vandaag heb ik ook de proef op de som gewaagd bij Shapeways. Met de laatste promocode van hen een bestelling gedaan van drie Grayscale modellen.
Daarbij zit onder andere ook de ICR stuurstand van Mitchell.

Ben benieuwd wat het resultaat wordt en natuurlijk hoop ik op succesvolle prints.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Pjotr »

Ik heb mijn bestelling van Shapeways binnen. Wisselende resultaten.

De bollenwagen van 3DBuilder wordt netjes geprint. Qua gladheid is dit "Grey Ultra Fine" zelfs mooier dan het oude "Smoothest Fine Detail"

Ik had ook een NS1100 Botsneus laten printen, maar die komt er naar mijn mening toch niet goed uit.
De details en afwerking zijn goed, maar ...
De wanden vertonen een warping, waardoor je dit als gespoten model niet met goed fatsoen op je baan of in je vitrine kunt plaatsen. Met een laklaag wordt dit storend. Op de foto valt het effect nog enigszins mee, maar in het echt lijkt het wel een golfplaatje.

Ik geloof gewoon niet dat dit door het transport komt. Het printmateriaal heeft gewoon iets teveel krimp na productie. Dat zie je bij de verstevigingen op de foto. Mijn ervaring is dat dit bij goedkope printharsen ook veelvuldig voorkomt. Wellicht dat je het kunt oplossen door het model in warm water bij te buigen, maar voor de prijzen van Shapeways vind ik dat je dit niet mag verwachten.
Vraag is nog wel of dit nog bijtrekt. Ik laat het model daarom eerst even een tijdje op de plank liggen.

Afbeelding

Ik denk er over om de modellen van mijn grotere loks en rijtuigen terug te trekken als dit niet verbetert, want dit gaat straks alleen maar discussie en ontevredenheid opleveren.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Zijn er ondertussen al wat verbeteringen betreft het gray UFDP bij shapeways?

Vorige bestelling was een domper, gelukkig geld terug ontvangen, maar nu de prijs van het oude FUD idioot hoog is geworden sta ik toch weer voor de keuze: model aanpassen voor grey, extra betalen voor FUD, of zelf gaan printen.

in grey bestellen, zouden extra spreus helpen tegen krom trekken? Mijn wadloper modernisering set is al even uitverkocht en er zijn al weer wat mensen die hem graag zouden bestellen, echter het risico op mislukking weerhoud me ervan om voor die paar tientjes die ik hier aan verdien er überhaupt nog aan te beginnen. Er gaat ook behoorlijk wat tijd en zorgen in zitten en het is allemaal voor een ander...

Afbeelding
Zouden deze spreus in rood misschien krom trekken voorkomen? De oude FUD is +49€ extra, dan is er ook weinig lol meer aan.

Zelf een 3d printer kopen lijkt me ook nog steeds leuk, maar telkens als ik denk de beste printer gevonden te hebben (Anycube m3 premium lijkt me wel wat), denk ik: waar haal ik al die tijd vandaan?. Ik kom al nauwelijks toe aan 3d tekenen.

Mijn ambities om er iets zakelijks er mee te doen nemen als maar verder af, dat heeft voornamelijk met te maken met carrière in de techniek, vorig jaar van baan gewisseld, twee jaar later goeie promotie gemaakt, wel drukke baan maar ik verdien bij mijn huidige werk ineens bijna 2x zo veel als 3 jaar geleden bij mijn oude werkgever, dus om mijn hobby te financieren is het bijbeunen met 3d printjes ook niet echt meer nodig en is vooral tijd waar ik meer van zou willen hebben.

Gelukkig zijn de honderden (ja echt zo veel) afnemers van mijn magneetkoppelingen nog steeds super enthousiast, anders was ik er al lang mee gekapt, zeikers krijgen meteen geld terug en doe ik verder geen zaken meer mee, maar die heb ik slechts één keer gehad. Ik probeer altijd de kwaliteit heel hoog te houden, echter werkt shapeways me nu wel een beetje tegen. Ik heb namelijk totaal geen zin in ontevreden klanten, die kosten namelijk 10x meer tijd dan een tevreden klant.

Gelukkig gaan de koppelingen in grey wel aardig, want die zijn redelijk compact, dus trekken ook niet krom, maar de sterkte moet ik nog testen. Toch hoop ik dat shapeways weer een echte vervanger van FUD kan vinden, want ik zie nog geen mogelijkheid om meer van mijn seinpalen te printen. Dwergseinen gaan wel prima in grey, maar die WUBO's was een drama.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging

Peter
Berichten: 906
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Peter »

Anycube m3 premium.... die is behoorlijk aan de prijs zie ik....

Ik denk dat het een probleem van velen is, tijd..... Ik loop erzelf ook tegen aan. 3D teken, printen enz. enz. Het is echt tijdrovend.

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Pjotr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 619
Lid geworden op: 03 feb 2013 21:28

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Pjotr »

Ik heb nu een drietal producten in "Gray" afgenomen. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat de afwerking/detaillering wel een slagje beter is dan FUD.
Het is gewoon wat gladder.

Materiaal vervormt vrij makkelijk. Daar had je met FUD geen last van, tenminste op de korte termijn. Op langere termijn trekken mijn sprinterkappen inmiddels ook krom. Voordeel van "Gray" is ook wel weer dat je het met heet water ook goed kunt corrigeren. De NS1100 kap van "Minirijder" heb ik zo toch wel goed kunnen krijgen. Ik denk alleen dat je dit met een (lange) rijtuigkap niet moet proberen, tenzij je een ervaren plaatwerker bent en weet waar je moet corrigeren om het niet erger te maken.

Gezien het prijsniveau van SW mag je verwachten dat je dit soort correcties niet hoeft uit te voeren, maar we zijn tenslotte hobbyisten.


3D tekenen heeft inderdaad een leercurve, die vrij steil kan zijn, maar het zelfstandig 3D printen heeft dat zeker ook.
Dat kan ik je uit ervaring vertellen. En ik leer nog elke dag nieuwe dingen over supports, pasvorm, krimp, enz.


Groeten,
Pieter

Mijn N-Spoor producten bij ShapeWays
https://www.shapeways.com/shops/pbn-scale

Jettuh
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 742
Lid geworden op: 04 aug 2009 19:42
Locatie: Eindhoven

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Jettuh »

extra supports plaatsen zal niet echt helpen, het materiaal is gewoon iets zachter (lagere heat resistance).

Mijn aanraden, hou nog even vol.
We zijn op dit moment tests aan het doen die goed uitpakken!

Deze optie heeft een hogere heat resistance waardoor het materiaal niet meer kromt trekt.
Zelfde kwaliteit als grijs, met de heat resistance van de oude smooth/smoothest


https://www.shapeways.com/shops/spoorobjecten
3D geprinte modellen van o.a. de V-IRM, Plan V/T en SGMm
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Thanks voor de update Mitchel, ik wacht gewoon nog even geduldig af.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 889
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Hube »

Als ik nu de NS Mat’36 van SpoorObjecten bij Shapeways wil laten printen, welk materiaal raden jullie dan aan?
Smooth Fine Detail Plastic, Gray Fine Detail Plastic of Clear Ultra Fine Detail Plastic?

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Ik heb gisteren van Mitchell vernomen dat we nog even moeten wachten tot 1 augustus, op een nieuw materiaal dat in tegenstelling tot grey niet krom trekt.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 889
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Hube »

Paul_DMV schreef: 26 jul 2023 08:36 Ik heb gisteren van Mitchell vernomen dat we nog even moeten wachten tot 1 augustus, op een nieuw materiaal dat in tegenstelling tot grey niet krom trekt.
Ok!, bedankt voor de info.
Wordt sowieso een projectje voor de herfst of winter.
Hoewel mijn handen wel jeuken om mijn Mat’36 te restaureren en weer rijklaar te maken.

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
3dbuildr
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 908
Lid geworden op: 25 sep 2010 16:46

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door 3dbuildr »

Ik heb idd een email ontvangen van SW waarin ze de opvolger van gray fine detail plastic miv 1 augustus 2023 aankondigen:

"Our priority is to ensure you receive the best quality and service from Shapeways.

We are pleased to announce that we have upgraded our Fine Detail Plastic (FDP) material from Gray FDP to Tan FDP at the same price point, starting August 1, 2023.

We are confident that this upgraded material will elevate the quality of your prints. We are committed to providing a seamless transition to Tan FDP from Gray FDP."

Benieuwd naar de eerste ervaringen met dit nieuwe materiaal tan fine detail plastic!


Alles komt goed!
http://www.shapeways.com/shops/nsinn
Volg 3Dbuildr ook op Shapeways, Facebook, Instagram en Youtube
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

En ook korting voorlopig.


Afbeelding


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 889
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Hube »

Paul_DMV schreef: 31 jul 2023 16:49 En ook korting voorlopig.


Afbeelding
Laten we dan maar eens proberen…..

Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Paul_DMV
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 680
Lid geworden op: 30 nov 2009 15:03

Re: Ervaringen met "Gray and Clear Ultra Fine Detail Plastic" bij Shapeways?

Bericht door Paul_DMV »

Heb een flinke bestelling gedaan, mijn voorraadje magneetkoppelingen voor de verkoop liep weer aardig krap en sommige items zoals de wadloper moderniseringssets had ik helemaal niet meer op voorraad dus blij dat er nu een vervanger is voor Grey. Zat al aan de 500€ dus 75€ korting dit keer met TAN15 code. De verzendkosten zijn wel weer nog duurder geworden, nu 13,50. Ik ken geen ander bedrijf dat zo veel vraagt voor verzending. Dit vind ik wel een beetje een drempel om wat regelmatiger te bestellen, dus daarom altijd flinke bestellingen in een keer, want als je er ook nog wat aan wilt verdienen is een deel van de winst zo weg als je elke keer 13,50€ betaald.

Heb voornamelijk mijn magneetkoppelingen besteld, waaronder ook een nieuwe variant voor de kato Rhb treintjes, zoals de glacier express. Heb een setje van mijn hoofdseinen besteld om eens te kijken of alles een beetje recht blijft en kwalitatief vergelijkbaar is met frosted ultra detail smooth.

Zal wat laten zien als het binnen is.


Kijk ook eens op:
http://www.facebook.com/3dprintN/

Wil je de bestellijst /catalogus van 3dprintN magneetkoppelingen mail naar:
contact.3dprintn@gmail.com

N-spoor in regio Delft? =>www.d-mv.nl of www.facebook.com/delftsemodelbouwvereniging
Plaats reactie