N-Spoorforum

Het forum voor de N-Spoor liefhebber

n-spoorstore.nl TopLinks-Modellbahn Liste auf Online-Modellbahn.de
Het is nu wo dec 12, 2018 15:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr maart 18, 2016 14:55 

Awesome!

[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 19, 2016 17:11 

Dank jullie wel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 19, 2016 18:59 

Tof, goed bedacht ook!

Groet,
Oscar

Profiel  

BerichtGeplaatst: za maart 26, 2016 20:38 

Oscar schreef:
Al es gedacht om een glazenwassersbakkie te maken, want die heb ik nog nooit gezien in N.
Je weet wel zo'n ding op railsjes op het dak en dan een hangbak eraan.
Voor mij te modern, maar kan me voorstellen dat anderen het wel wat zouden vinden.

Groet,
Oscar

Het was even zoeken naar een geschikt model, want op deze schaal worden de materiaaldiktes al snel te klein, maar ik heb een model weten te maken.
Zie https://www.shapeways.com/product/SVW2BVJ2G/n-scale-window-washing-rig. Graag hoor ik op- en aanmerkingen om het model nog beter te maken.
Ik ben nog bezig met een aantal uitsparingen in het bakje voor het in- en uitstappen.
In dit model heb ik onze standaard N-spoorwijdte gebruikt, leek me wel makkelijk. Hoewel ik niet bovenop ons eigen kantoorgebouw mocht gaan kijken vanwege een of ander belachelijk arbo-regeltje (ik mag kennelijk niet van het gebouw af waaien zonder toestemming... belachelijk) gok ik dat de meeste van die banen ongeveer wel 1,43 breed zijn, want ze hebben stiekem nog best wel wat te houden. Ik weet niet hoe het zit met de balans, maar in het ergste geval moet je hem vast lijmen aan het gebouw. De boel is te dun om draadjes doorheen te voeren, dus heb ik vooralsnog daar geen aandacht aan besteed. De kabels moeten er tussen gelijmd worden als je hem echt wilt laten hangen. Als je de bak neer zet op het dak, in ruststand dus, is dit geen probleem.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 08:12 

Gaaf, ik wacht even op het definitieve exemplaar.....

Jos

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2016 11:16 

Ngineer schreef:
Hoewel ik niet bovenop ons eigen kantoorgebouw mocht gaan kijken vanwege een of ander belachelijk arbo-regeltje (ik mag kennelijk niet van het gebouw af waaien zonder toestemming... belachelijk)

Je mag helemaal niks meer tegenwoordig he :lol:
Maar zonder gekheid, ik vind em tof!
Zou het niet lukken om met een boortje van 0,5mm gaatjes te maken en er een draadje doorheen te voeren?
Hoeft natuurlijk niet door een schijf heen getrokken te worden, een knoopje of druppie lijm doet het ook.
Of heb je nu al amper materiaaldikte?

Groet,
Oscar

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 28, 2016 21:20 

Ik heb al veel opties overwogen om een touwtje te spannen tussen het bakje en de hijsarm. Tot nu toe heb ik nog niets zinvols kunnen bedenken.
De hijsarmen zijn 1,2mm breed, dus gaten van 0,5mm gaat niet lukken. Kleinere gaten zijn niet heel zinvol want die worden vol met wax afgeleverd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 29, 2016 17:47 

Als de hijsarmen 1,2mm breed zijn moet er wel in te boren zijn toch, desnoods 0,4mm.
De kabels zijn mogelijk ook wel te maken van dun lakdraad, je weet wel dat draad wat op wisselspoelen zit.
Denk dat bijna iedereen wel een verrotte Minitrix wisselaandrijving heeft liggen...

Groet,
Oscar

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 07:12 

Ik probeer nog een oplossing te verzinnen, misschien kan ik de arm plaatselijk iets verdikken als ik die plek kan camoufleren.
Bij mijn hijskraan heb ik touwtjes gelijmd tussen de loopkat en de haak, dat werkte op zich prima, maar door het geringe gewicht strekken de touwtjes zich niet helemaal. Jouw idee van lakdraad staat mij wel aan, die krijg je waarschijnlijk wel strak en recht.
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 30, 2016 11:39 

Erik,

Is het niet een optie om een paar kuiltjes op de plek van de draden te tekenen (center punt)
Dan kan men later met zelf de hand zelf de gaatjes er in boren om de draden door te voeren of daadwerkelijk gebruiken

Of gewoon de gaatjes er in tekenen (ook al lopen ze vol), dat ze deze later zelf kunnen uitboren met bijv. met 0,4 mm
Je loopt gewoon tegen limieten aan in deze schaal met de huidige techniek
Dan heb je nog geluk met FUD, met vloeistof / resin 3D printen kan het niet eens (capillaire werking trekt dit dicht)

Mvg,
Ad

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur