Rijkswaterstaat in 1:160

Hoontje Creative World

Pleun
Berichten: 203
Lid geworden op: 09 aug 2013 18:16

Re: Rijkswaterstaat in 1:160

Bericht door Pleun »

Ideetje: Omdat het ontwerp toch met een losse cabine is, zou het "relatief" weinig werk zijn om andere DAF cabines van bv. een generatie eerder of later een nieuw model te maken, of zelfs van een ander merk dan DAF.
Maar met bijvoorbeeld een huidige generatie DAF cabine is het takelmechanisme waarschijnlijk te ouderwets.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rijkswaterstaat in 1:160

Bericht door Hoontje »

Hmmhmm dat zou wel kunnen. eDoch, voor een modernere DAF heb ik weer wat anders in gedachte.
Maar mogelijk in de toekomst is het wel een idee om er een andere cabine op te zetten. Met wat kleine aanpassingen of een andere kraan erop en je hebt een ander voertuig ...
Ik neem het mee. Maar eerst deze maar eens afwerken.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rijkswaterstaat in 1:160

Bericht door Hoontje »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste testprint van het chassis en de cabine. De kraan en achteropbouw zijn ook geprint, maar nog niet toonbaar. Teveel support schade...
De pasvorm is goed, dus dat is tof! Nu met de printer instellingen gaan spelen, om de details nog beter tot hun recht te kunnen laten komen.

Wat vinden jullie er zover van?


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rijkswaterstaat in 1:160

Bericht door Hoontje »

Stapje verder met de takelwagen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste laat mooi de 4x4 opstelling zien ten aanzien van de meer 'Stadse' F1600 kleine bakwagen.

Veel details komen echt heel mooi uit. Ik heb nog wat problemen met de pasvorm van de kraan op de achteropbouw, die zit te ingewikkeld in elkaar. Dus die is nu opnieuw ontworpen en ligt in de printer...
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Rijkswaterstaat in 1:160

Bericht door Hoontje »

Binnen het thema Rijkswaterstaat is een nieuw model uitgebracht.
Gebaseerd op een voertuig wat ik vaak bij incidenten of weg- & bergingswerkzaamheden langs de snelweg zie staan, heb ik een klein vrachtwagentje met open laadbak ontworpen.
Het past prima binnen het Rijkswaterstaat onderwerp, maar is natuurlijk voor allerlei doeleinden inzetbaar. Het zal niet misstaan op de moderne bouwplaats of werkzaamheden die een aannemer uitvoert. In totaal zijn er 5 verschillende uitvoeringen verkrijgbaar:

RWS - Open Bakwagen klein type "Aannemer-1" Versie zonder zwaailampen

RWS - Open Bakwagen klein type "Aannemer-2" Versie met lichtbalk

RWS - Open Bakwagen klein type "Aannemer-3" Versie met losse lampen op cabine

RWS - Open Bakwagen klein type "Aannemer-4" Versie met bakconstructie incl. zwaailampen

RWS - Open Bakwagen klein type "Aannemer-5" Versie met bakconstructie incl. zwaailampen en lichtbalk op cabine

Het model wordt geleverd in verschillende onderdelen, zodat u de details gemakkelijker kunt schilderen. Ook zijn de cabines voorzien van een interieur waar een figurine (niet bijgeleverd) in past.

De losse onderdelen laten zich prima verlijmen met superlijm of Kristal Klear. Eventuele vensters en ruiten maakt u van Kristal Klear.

Het model wordt onbeschilderd geleverd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto's van beschilderde modellen volgen hier binnenkort. Als je op de link klikt, vind je al wat beelden van de onbeschilderde varianten.

Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie