Decal-sets

Hoontje Creative World
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Decal-sets

Bericht door Hoontje »

In dit onderwerp komen de verschillende decal sets die ik in samenwerking met Noa's modeltreinen uitbreng.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Decal-sets

Bericht door Hoontje »

Decalsets voor de DAF F1600 - kleine bakwagen

Speciaal voor de DAF F1600 kleine bakwagen, zijn 6 verschillende sets uitgebracht. Alle decals zijn van bestaande liverei, waarin je dus in de 1:1 wereld de bakwagen tegen kon komen.
De sets bestaan uit kentekenplaten, T.I.R. plaatjes en de verschillende logo's van o.a.

- Brand bier
- Vroom & Dreesman
- van Gend & Loos
- PTT Post

Afbeelding

Prijzen etc. worden komende week bekendgemaakt, vanaf dan zijn ze ook te bestellen op: Hoontje.nl

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3600
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Decal-sets

Bericht door maarten »

Nice Alwin!!

Die T.I.R. bordjes, moeten die niet blauw met witte letters zijn? Althans, op google kom ik ze eigenlijk niet anders tegen. Weliswaar in blauw variërend van redelijk licht tot (behoorijk) donkerblauw, maar altijd met witte letters. Maar ik heb ook alleen maar google-wijsheid hoor, weet ook niet hoe 'het hoort', alleen dit is hoe ik het zo voor me zie. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

_MIB_Asterix
Berichten: 36
Lid geworden op: 11 nov 2017 20:08

Re: Decal-sets

Bericht door _MIB_Asterix »

Hoi Alwin,

zou het niet leuk zijn om ook decal sets te hebben van gangbare nederlandse winkelstraten?

Dus bijvoorbeeld AH, Jumbo, Blokker, Intertoys? Zodat we wat meer mogelijkheden hebben om de baan een Nederlands tintje te geven, dus wat we op de gevels kunnen plakken of om kleine reclame borden te maken ?

mvg
Asterix


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Decal-sets

Bericht door Hoontje »

maarten schreef: 12 apr 2020 11:28 Nice Alwin!!

Die T.I.R. bordjes, moeten die niet blauw met witte letters zijn? Althans, op google kom ik ze eigenlijk niet anders tegen. Weliswaar in blauw variërend van redelijk licht tot (behoorijk) donkerblauw, maar altijd met witte letters. Maar ik heb ook alleen maar google-wijsheid hoor, weet ook niet hoe 'het hoort', alleen dit is hoe ik het zo voor me zie. ;)
Ze zijn nagetekend van de foto's van de vrachtwagens die ik gebruikt heb voor mijn 3D ontwerp. Daar zat geen wit-blauw bordje tussen.
. (En nee het waren kleuren foto's ;) ) Daarnaast vertelde een internationaal chauffeur mij dat de blauwe bordjes met witte letters pas later kwamen dan deze decals... Dus vandaar deze keuze.

Heb je toch liever witte letters en blauwe bordjes, FKS-modellbau heeft nog hele mooie. :)

@_MIB_Asterix Dat zijn zeker leuke ideeën. Vooralsnog ga ik me eerst op voertuigen concentreren. Hele gebouwen zijn niet handig om te printen. Daar zijn anderen ook veel beter in. Binnenkort komt bijvoorbeeld Tilly-models met een mooi warenhuis in N en we hebben natuurlijk ook Markenburg met geweldige panden, om even 2 bedrijven te noemen. Wellicht is het voor hen interessanter om dergelijke decals te ontwikkelen, als ze dat al niet gedaan hebben.
Dus nee, voor nu ga ik ze niet voor panden ontwikkelen. Maar wie weet wat de toekomst brengt! Want als modelbouwer ben ik het volledig met je eens, dat we wat Nederlandsere winkelstraten mogen maken! ;)

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Decal-sets

Bericht door Hoontje »

Omdat de decals op maat gemaakt zijn voor specifieke voertuigen in de webshop, is het wellicht ook gewoon handig als je bij het desbetreffende voertuig, meteen de decals kunt bestellen... :geek:

Dat kan nu dus ook! :D :D :D

Afbeelding

Bij elk voertuig waar geschikte decals voor zijn te vinden, vind je een drop-down menu en kun je direct de gewenste decals meebestellen!
Andersom, bij een decalset vind je eenzelfde menuutje met beschikbare voertuigen. Wel zo handig!!!

Oh en de decalsets staan natuurlijk vanaf nu ook online in de webshop!

Veel plezier ermee!


Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Decal-sets

Bericht door Hoontje »

Afbeelding

Binnenkort verkrijgbaar! Tijdperk II tot VI, Nederlandse kentekenplaten in N-spoor. Prijzen zijn nog niet bekend.
Ze worden gedrukt in Duitsland bij een heuse drukkerij en in samenwerking met NOA's Modeltreinen uitgebracht!
Veel kentekens hebben we opgezocht in de verschillende databases en zijn daadwerkelijk terug te voeren tot bijvoorbeeld een DAF Bakwagen of personenauto.

Ook deze transfers komen uit een drukkerij, zijn gedrukt op 13 micrometer dik decalpapier en met water of een activator (Micro-Set en -Sol) aan te brengen op de modellen.

Houd de webshop en de socials in de gate voor prijzen, beschikbaarheid, levering en voorwaarden.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Decal-sets

Bericht door Hoontje »

Vanaf vandaag zijn ze verkrijgbaar; voor elk tijdperk passende, Nederlandse kentekenplaten. Van Tijdperk II tot en met Tijdperk VI.
Per decalset zijn 5 verschillende kentekens beschikbaar. Met 1 decalset kun je dus 5 voertuigen voorzien van een tijdperk kloppende kentekenplaat!

Volg de linken hieronder voor meer informatie en beschikbaarheid:

Tijdperk II 👉 Afbeelding

Tijdperk IIIa 👉 Afbeelding

Tijdperk IIIb 👉 Afbeelding

Tijdperk IIIc 👉 Afbeelding

Tijdperk IV 👉 Afbeelding

Tijdperk V 👉 Afbeelding

Tijdperk VI 👉 Afbeelding

Elke set kost €1,95 incl. 21% BTW en excl. verzendkosten

Met de code: NSPOORFORUM2020 is een korting van 10% te krijgen op alle producten deze maand!

Alle decals zijn in heldere, loepzuivere en kleurvaste opschriften gedrukt op hoogwaardig decalpapier bij een echte drukkerij. U hoeft niet bang te zijn dat de decals onder invloed van water en/of solvens uitlopen of vervagen.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie