T-Fords uit tijdperk I & II

Hoontje Creative World
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door Hoontje »

Hallo allemaal,

Op foto's voor mijn van Gend & Loos project kwam ik een Ford TT en T-Ford tegen van dezelfde firma en de NS. Omdat ik vanaf tijdperk III t/m V al een van Gend & Loos vrachtwagen heb, kunnen tijdperk I en II niet achterblijven natuurlijk :D

Zodoende zijn inmiddels de volgende modellen te vinden in de webshop

Hieronder vind u de nu beschikbare varianten; door op de foto te klikken gaat u direct naar de bestelpagina van het desbetreffende model in de webshop.

Afbeelding

De TF001 T-Ford bestelbus variant. Deze was o.a. in gebruik bij de Nederlandse Spoorwegen en van Gend & Loos, maar ook tal van particuliere bedrijven hadden deze 'vrachtwagen' in dienst...


Afbeelding

De TF002, hetzelfde model als de TF001 - T-Ford bestelwagen, maar dan met geopende deuren.

Afbeelding

De TF003, een T-Ford bedoeld voor stukgoed transport. De achterzijde is een open, afgetimmerde transportbak...

Afbeelding

De TF004, ten behoeve van Vee en andere grote huisdieren is deze T-Ford ontwikkeld. De TF005 is hetzelfde model, maar dan met geopende deuren...

Afbeelding

De TF006 is een verlengde T-Ford met open laadbak, speciaal voor stortgoed. Kolen, puin en steenslag bijvoorbeeld...

Afbeelding

De TF007 is een variant op de TF006, maar dan met geopende achterkleppen en deuren voor een dynamischere scene op de baan...

Afbeelding

De TF010 is een brandstofwagen, een van de eerste tankwagens bedoeld voor het vervoer van vloeistoffen. Dit model komt in 2 delen, de tank is los, zodat deze beter te schilderen is...

Nog even wat detailfoto's van de TF001 met accentkleuren erop;

Afbeelding

Afbeelding

Alle details zijn met de grootste zorg ontworpen en op een hoogwaardige manier geproduceerd en bestaan uit een resin 3D printafdruk. Het kan zijn dat de tekeningen iets afwijken van het uiteindelijke product...

Zoals altijd ben ik erg benieuwd wat jullie van de modellen vinden! Dus laat het weten hieronder,

Groetjes,

Hoontje



robvanwijngaarden
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
Locatie: Amsterdam

Re: T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door robvanwijngaarden »

Beste Hoontje, de link naar de webshop werkt bij mij niet?


Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door spoor65 »

Weer een mooi stukje werk, goed bezig om een mooi assortiment te krijgen.

Hier werkt die link in de onderschrift wel, de link naar de nieuwe producten idd niet

maar bij deze, wie weet lukt het je dan wel.

https://www.hoontje.nl/ptt-en-van-gend-en-loos

hier staan de nieuwe modellen dus bij

mvg

Freddy
Laatst gewijzigd door spoor65 op 12 feb 2022 21:43, 2 keer totaal gewijzigd.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door Hoontje »

Dank voor de melding van de niet werkende link en het oplossen @spoor65 . De link in het bericht is inmiddels herstelt!

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door Hoontje »

Nog enkele plaatjes van geprinte T-Ford en TT-Fords. Klik op de foto's om direct te kunnen bestellen en meer informatie over dat specifieke model!

Afbeelding

TF004 Veetransport

Afbeelding

Afbeelding

TF003 Transport

Afbeelding

Afbeelding

TF002 Bestelwagen met open deuren

Afbeelding

Afbeelding

TF007 Stortgoed transporter

Afbeelding

TF010 Tanker

Afbeelding

TF001 t/m TF010 (met uitzondering van de TF006, TF008 en TF009)

Alles vind je op www.hoontje.nl

Groetjes,

Hoontje


En ja, mijn schilderwerk behoeft nog altijd verbetering, maar dat komt omdat ik meer tijd steek in het ontwerpen dan in het schilderen... 8)7


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: T-Fords uit tijdperk I & II

Bericht door Hoontje »

De nieuwste telg in deze familie is een onmisbaar model op de modelbaan! De Ford TT Autobus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In verschillende landen deed deze creatie dienst als lijndienst, postkoets-vervanger en als exclusief vervoer van elite.
Het model is nagetekend van bouwtekeningen uit 1915 en 1920 en foto's van replica's, hetgeen het model toepasbaar maakt in zowel Tijdperk I als II. En natuurlijk in de moderne tijdperken, voor onze museumrijders! :mrgreen:

Afbeelding

Het model is in 2 delen uitgevoerd. Het dak is afneembaar, waardoor je gemakkelijk bij het interieur kunt.

T.z.t. komt er ook een bagage set vol reiskoffers beschikbaar, zodat dit model verder aangekleed kan worden.

Let op; het model wordt ongeschilderd geleverd!

Verwacht wordt dat het model vanaf juni 2022 leverbaar is via de webshop van Hoontje.nl . Prijzen liggen tussen de €10-15.

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Plaats reactie