NM009G Minitrix DB / DRG BR 54.15 ombouwset

Hier de bijdragen van H3D-Art
Plaats reactie

Onderwerp starter
Ed ten Dam
Elektronica/Commercieel
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 dec 2019 20:38

NM009G Minitrix DB / DRG BR 54.15 ombouwset

Bericht door Ed ten Dam »

NM009G Minitrix BR 54.15 DB / DRG, G 3/4 H ombouwset is een complete set (Inclusief messing wormwiel!) om je Minitrix loc om te bouwen met een klokankermotor. De stappen staan beschreven in een Youtube film op het Micromotor.eu kanaal: http://www.youtube.com/channel/UCNnHYZ3qeprRy5ShmNwpHtA



Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ed ten Dam op 06 feb 2021 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: NM009G Minitrix DB / DRG BR 54.15 ombouwset

Bericht door epocheales denken »

Hoi Ed, ben zeer onder de indruk van jouw ombouwsets, die bovendien zeer betaalbaar zijn. Het enige struikelblok zou voor mij zijn het exact recht plaatsen van het wormwiel en op de goede plek op de motor aandrijfas. :? Nog even een vraagje: zit er in de toekomst ook ombouwsets in voor kleine loc's zoals de Roco E 60/160? Deze lok bezit ik zelf en zou deze graag goede rijeigenschappen willen aanleren... ;) Heb zelfs deze loc nog "life" gezien in 1983 in Heidelberg, vlak voor de "Stangenbruch", prachtige machine!

Groet, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Onderwerp starter
Ed ten Dam
Elektronica/Commercieel
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 dec 2019 20:38

Re: NM009G Minitrix DB / DRG BR 54.15 ombouwset

Bericht door Ed ten Dam »

Hans,
Voor het plaatsen van de asadapter gebruik ik een handig hulpmiddeltje:
Afbeelding

Hiermee zorg je er tevens voor dat hij altijd op een vaste afstand blijft van de motor.
Vervolgens zet je de schuifmaat vast op de binnenmaat van motor tot de worm, plaatst lijm in de worm en dan schuif je hem tot de punten van de schuifmaat op de as. Een uurtje wachten en alles zit muurvast.

Afgelopen tijd zijn voor alle Roco modellen die ooit in N zijn vervaardigd de voorbeeld modellen aangeschaft en de houder voor de E60 (Ik heb de Roco 23247 BR 160 Bugeleisen Rot) De houder voor dit model is gemaakt. Het is alleen nog tijd vinden om een voorbeeld model te maken en de sets samen te stellen met het filmpje.......

Doordat DM Toys inmiddels de sets ook verkoopt hebben ze ook wat verlanglijstjes afgegeven waardoor er inmiddels ruim 100 spoor N locs hier op de plank liggen.

Ed


Plaats reactie