Arduino's kopen. Welke en waar.

Plaats reactie

Onderwerp starter
mjdb
Berichten: 133
Lid geworden op: 26 feb 2021 21:48

Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door mjdb »

Ik gebruik op mijn baan al ruim meer dan tien stuks Arduino Nano tot volle tevredenheid.

Arduino's zijn goedkope microprocessors waarmee heel veel kan. Maar het begrip 'goedkoop' is voor iedereen anders. Een originele Arduino kan toch wel 20 Euro of veel meer kosten.

Arduino's zijn een Open Source ontwerp. Dat betekent dat iedereen vrij is om ze na te maken en het eigen produkt te verkopen. Aldus komen er massa's variaties (klonen) uit China. Deze zijn overigens dikwijls prima.

Er zijn diverse webwinkels in Nederland (en daarbuiten) waar je alle varianten kunt kopen. Ikzelf koop al jaren tot tevredenheid bij TinyTronics (ik heb geen aandelen). Bijvoorbeeld https://www.tinytronics.nl/shop/nl/development-boards

Tip: deze montage Hulpmiddelen zijn heel handig: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/deve ... compatible

Het lijkt me een goed idee als andere gebruikers hun favoriete winkels ook noemen.

Een alternatief is om rechtstreeks in China te bestellen, bijvoorbeeld bij Aliexpress. Ik koop daar bijvoorbeeld tien stuks combinatie-pakketjes van een Arduino Nano, een montage-printplaat en een USB kabel voor een paar Euro per stuk. Tot dusverre gaan dit soort leveringen zonder problemen.

Marco


Marco

Digitaal spoor N met Z21 (voorheen DR5000) en Digikeijs modules.
Diverse Arduino's voor wissels en seinen. Zelfbouw DCC decoders.
Ook een paar DTS ground-detectie modules.
Aangestuurd door Koploper.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door shoven »

Hier idem. Ik heb er meerdere via eBay besteld bij onze Chinese vrienden, geen probleem.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 538
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door Momfer »



Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door shoven »

Dit model is ook te koop, superkleine Arduino-kloon (ATTiny85 Arduino) die je gewoon met de Arduino IDE kunt programmeren.
Ik heb er een paar jaar geleden een paar gekocht maar nog niks mee gedaan ivm verhuizing etc. Ze zijn heel interessant v.w.b. prijs ($2 a 3) en afmetingen (2 x 1,7 cm).
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Afbeelding


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

fenix
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 apr 2019 14:26

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door fenix »

met een ATtiny85 heb ik ervaring, maar dan wel de 'kale' chip, niet zo'n printje met de attiny erop. Ik programmeer het met een arduino nano als "arduino as ISP" programmer. Voor kleinere projectjes (interne flash is beperkt en je i/o pinnetjes zijn minder in aantal) een interessant alternatief voor arduino

Niet alle arduino libraries zijn 1 op 1 geschikt voor Attiny, maar er zijn alternatieven. een voorbeeld is servo besturing. De arduino servo library werkt niet op de attiny. Er is wel een alternatief voor om toch een servo aan te sturen
Fenna



jw82
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door jw82 »

Goedemiddag, zijn er ervaringen met de Elegoo varianten cq. kloons van Arduino?


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 538
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: Arduino's kopen. Welke en waar.

Bericht door Momfer »

De Elegoo Arduino's zijn degelijk gebouwd en betrouwbaar!


Plaats reactie