DCC adres lezen sketch

Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

Van Fun with Arduino 20 wil ik een groot deel van de sketch gaan gebruiken. Dat is een railway crossing met bewegende overwegbomen en knipperlichten. Maar die werkt o.b.v. licht detectie. Dat wil ik echter doen o.b.v. een DCC signaal vanuit iTrain. Daar heb ik een overweg al werkend die een dingding laat horen. En daar kan nog wel een adres bij.

Nu heb ik diverse accessoires decoder sketches gevonden, maar die zijn veel te uitgebreid. Ik heb dus slechts enkel regels code nodig, uiteraard passend bij een DCC library.

Een optocoupler module heb ik al liggen, ook een Arduino Nano. Wie helpt mij aan code?
Laatst gewijzigd door jeemka op 20 mar 2022 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Momfer
Berichten: 536
Lid geworden op: 29 okt 2020 13:13
Locatie: Zwolle

Re: DCC decoder sketch

Bericht door Momfer »

Hallo Jaap,

Iets testen en uitproberen is wel wat anders als iets nieuws programmeren (al dan niet met voorbeelden).

Momenteel doorga ik corona, dus mijn bovenkamer is even niet zo geschikt voor serieus denkwerk. Mijn activiteiten voor mijn draaischijfproject gaan ook niet al te soepel op het moment. Als je er snel mee aan de slag wilt, moet je een beroep op iemand anders doen.

Wel kan ik alvast wijzen naar dezelfde bron, maar dan editie 29, waarin Rudy schrijft over een DCC Accessoiredecoder. Dat is precies wat jij wilt, gecombineerd met de overweg sketch.

Anders wellicht later :)


Groet,
Rico (momfer)

Centrale: DCC-Ex | Arduino Mega + Motor shield
Besturing: EXRAIL | Traintastic | RocRail | Engine Driver | DecoderPro
Rails: Minitrix / Fleischmann Piccolo
En hier vind je de bouw van mijn kerstbaan en Starten met EXRAIL
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: DCC decoder sketch

Bericht door shoven »

Zijn de sketches die je kunt downloaden bij Arcomora bruikbaar? Ze gebruiken DCC en sturen accessoires aan. Mogelijk bruikbaar met wat verbouwingen aan de code.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC decoder sketch

Bericht door jeemka »

Aan Arcomora is veel in te stellen. Dat vertroebelt het beeld van de essentiële coderegels. Maar ik ga zelf ook nog aan het spitten in deze code.
https://rudysarduinoprojects.wordpress. ... y-decoder/
Het is de bedoeling dat met één adres 'groen/rood' de hele overweg sequentie wordt gestart/gestopt. Dat kan ik koppelen aan de Overweg accessoire in iTrain.
Testen doe ik met twee drukknopjes. Zo kan ik het aan tafel in de woonkamer doen. Met de knieprothese moet ik nog niet teveel trappen lopen.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu

robvanwijngaarden
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 dec 2021 22:17
Locatie: Amsterdam

Re: DCC decoder sketch

Bericht door robvanwijngaarden »

DCC decoder sketch, ik had een grappig filmpje van een stand-up komiek over DCC decoders verwacht :-)


Nederland periode 6. z21start, itrain. Mijn baan: Doetinchem.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC decoder sketch

Bericht door jeemka »

Voor een sketch moet je bij mijn leeftijdsgenoot André zijn.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC decoder sketch

Bericht door jeemka »

Momfer schreef: 19 mar 2022 18:21 Wel kan ik alvast wijzen naar dezelfde bron, maar dan editie 29, waarin Rudy schrijft over een DCC Accessoiredecoder. Dat is precies wat jij wilt, gecombineerd met de overweg sketch.
@Rico,
Deze sketch bedoel ik inderdaad, die wil ik gaan uitkleden, want ik hoef alleen een DCC signaal te lezen en daarmee de overweg cyclus te starten / te stoppen. En beterschap met de corona!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Hallo Jaap,

In het stukje code dat ik hier bij heb gevoegd staat volgens mij het minimale dat je in een sketch moet hebben om de NmraDcc library te gebruiken.
Uiteraard moet jeze library wel in je Arduino IDE hebben geinstalleerd.

Code: Selecteer alles

//--------------------------------------------------------------------------------------------------
//Onderstaande regels toevoegen aan het begin van de sketch
//--------------------------------------------------------------------------------------------------

#include <NmraDcc.h>
const byte pinDcc  = 2;	// DCC interface pin, on Arduino Uno MUST be 2
NmraDcc  Dcc;

void setup() {
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Onderstaande regels toevoegen in setup
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
  Dcc.pin(pinDcc, true); // pullup-enabled
  Dcc.initAccessoryDecoder(MAN_ID_DIY, VERSION_ID, FLAGS_CV29_BITS, 0);
}

void loop() {
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Onderstaande regels toevoegen in loop
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
	Dcc.process();				// call as often as possible
}

void notifyDccAccTurnoutOutput(uint16_t Address, uint8_t Direction, uint8_t Output) {
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Deze functie met exact deze naam toevoegen aan je sketch
// Deze functie moet jouw eigen zaken uitvoeren
// In mijn (uitgecommentarieerd) voorbeeld stuur ik een servo aan
// Als je altijd iets wil uitvoeren kun je de test op een nieuw adres er ook uit slopen
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Callback function which is called by Dcc.process() on reception of a turnout command
// The command will ONLY be processed if it is different from the previous call to this function.
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
  static uint16_t lastAddress   = 0xFFFF;
  static uint8_t  lastDirection = 0xFF;
  static uint8_t  lastOutput    = 0xFF;

  if (!((Address == lastAddress) && (Direction == lastDirection) && (Output == lastOutput))) {
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Hier moet je zelf iets doen...
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
//  	for (int i = 0; i < nServos; i++) {
//			servos[i]->processCommand(Address, Direction, Output);  // servo will process if address matches servo address
//		}
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
    lastAddress   = Address;
    lastDirection = Direction;
    lastOutput    = Output;
  }
}
Groet,

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Hallo Jaap,

Kleine aanvulling op het voorgaande:

Code: Selecteer alles

void notifyDccAccTurnoutOutput(uint16_t Address, uint8_t Direction, uint8_t Output) {
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Deze functie met exact deze naam toevoegen aan je sketch
// Deze functie moet jouw eigen zaken uitvoeren
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
// Hier moet je zelf iets doen...
// Eerste suggestie: print de parameters, dan zie je wat je binnen krijgt
//--------------------------------------------------------------------------------------------------
	Serial.print("Address: "); Serial.print(Address);
	Serial.print("  Direction: "); Serial.print(Direction);
	Serial.print("  Output: "); Serial.println(Output);
}


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

@Paul, Bedankt! Dit is wat ik zocht, de essentie zonder ballast. Ik ga ermee aan de gang.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Ha Jaap,

Ik ging er eigenlijk van uit dat je bekend bent met de serial monitor functionaliteit van Arduino.

Zo niet volgt hier de gebruiksaanwijzing:

In functie setup() de volgende regel toevoegen: Serial.begin(115200);

De Serial monitor openen zie bijgevoegd plaatje : Let erop dat de baudrate in de monitor hetzelfde is als je in Serial.begin(115200); hebt geprogrammeerd. Anders verschijnt er puin in de monitor, of helemaal niets.

Afbeelding

Succes,

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

Hallo Paul,

Ja die functie ken ik. Heel handig als je ziet wat er gebeurt.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

@Paul,

Vandaag ge ik met een zieke duffe kop het oppikken van een DCC signaal kunnen begrijpen. Dit dank zij jouw voorbeeld en dat van Rudy's. Als ik wat opgeknapt ben ga ik diverse sketches in elkaar schuiven.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Hallo Jaap,

Ik heb even naar Rudy's "Fun with Arduino 29" gekeken, en ik zie dat hij een andere DCC library gebruikt dan ik in mijn voorbeeld.
Welke hij gebruikt weet ik zo gauw niet. In mijn implementatie gebruik ik de NrmaDCC library. Je ziet dus ook een andere <include> en andere functienamen.
Maar het basis principe is hetzelfde: Je instantieert een DCC-object (bij Rudy's library gebeurt dat al ergens in de library-code, bij de NrmaDCC doe je dat zelf. Dan in setup() initieer je dit object, in loop() laat je het DCC-object zijn werk doen. En vervolgens is er een Handler ( bij Rudy "void BasicAccDecoderPacket_Handler(int address, boolean activate, byte data)" en bij de NrmaDCC library "void notifyDccAccTurnoutOutput(uint16_t Address, uint8_t Direction, uint8_t Output)" waarin je zelf invult wat er moet worden gedaan als er een accessory-commando door het DCC-object is gedetecteerd. Deze functie hoef je zelf niet aan te roepen, maar wordt vanuit het DCC-object zelf aangeroepen.
Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van de NrmaDCC library. (https://github.com/mrrwa/NmraDcc)

Success,

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

Vandaag heb ik eerst https://rudysarduinoprojects.wordpress. ... -together/ nagebouwd en getest. De ledjes knipperden correct en de servo ging mooi langzaam als 'overwegboom'. In plaats van lichtsensors gebruikte ik twee schakelaartjes.
Vanmiddag heb ik https://rudysarduinoprojects.wordpress. ... o-decoder/ nagebouwd en getest. Daarbij een optocoupler module https://www.tinytronics.nl/shop/en/swit ... 2-channels gebruikt en die weer provisorisch aan de rails. Vanaf de Intellibox de adressen gegeven en de bijbehorende leds gingen netjes aan/uit.
Nu nog met een MP3 module aan de gang, om die onder de knie te krijgen.
En dan alles samenbouwen, ik maak er eerst een demo opstelling van, want het onder de baan monteren is nog lastig gezien m'n knieprothese. Dat gaat overigens boven verwachting, na 2 weken kan ik zelfs al wat los lopen. En aan de tafel in de woonkamer kan ik heerlijk knutselen.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door shoven »

Mooi dat het al zo goed gaat met je knie Jaap.
Ik ben erg benieuwd naar je projecten met de Arduino. Heb je toevallig ook al filmpjes? ;)


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

Steven,
Er was niets meer te zien dan een draden massa met het broodplankje en led geknipper. Vanmorgen ook nog een bewegende servo. Niet spannend dus. Morgen ga ik de mp3 module testen met het dingding geluid. Dan ga ik wel wat op ons forum plaatsen.
Het is best leuk om met programma's bezig te zijn.ik begin het Arduino taaltje al aardig te snappen. En dat voor een ouwe Cobol programmeur... Ik las ergens al een waarschuwing over Arduino: Voor je het weet heb je een hobby erbij.
Overigens krijgt een tweede overweg allee maa knipperlichten van een Busch module en geluid direct vanuit iTrain. Het Busch ding wordt door een seindecoder aangestuurd. Dat wilde ik eerst ook gaan doen voor de servo overweg maar de seinddcoder geeft een wat te hoge spanning wat de Arduino niet leuk vindt. En aansturing vanuit DCC met een optocoupler is tenslotte leuk om uit te vogelen.
Tot dusver zijn alle deel experimenten vlot verlopen. Aan de code hoefde ik nauwelijks iets te veranderen. Maar het ineen schuiven wordt echt leuk.
Het programma van de nummer 20 is overigens heel elegant gestructureerd met status transities! En ik houd van goed gestructureerde programma's, dat was bij Cobol ook al het geval!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Hallo Jaap,

Ik heb even wat gerekend met de parameters van Rudy in de "Fun with Arduino 20" sketch.
Als de eerste sensor wordt getriggerd duurt het 4 seconden voor de bomen gaan sluiten.
Het sluiten van de bomen duurt (135-60)*120 = 9000 ms. Dus 9 seconden.
In totaal is dus een tijd van 4+9 = 13 seconden nodig tussen het bereiken van de eerste sensor en het bereiken van de spoorwegovergang.
Een treinsnelheid van 100km/h in schaal 1:1 komt overeen met 17.31 cm/s in schaal 1:160.
Dit betekent dus dat de eerste melder op een afstand van 9*17.31 = 155.79 cm voor de spoorwegovergang moet liggen voor een trein die 100 km/h rijdt.
Als de tweede melder op 155.79 cm na de overweg ligt kun je dus met een trein van deze lengte rijden voordat de bomen weer worden geopend.
Bij tweerichting verkeer kan de functie van de melders net omgekeerd zijn. Zo heb je geen testen nodig op het vrijkomen van melders, maar alleen op het triggeren van een melder.

Maar ik begrijp dat jij de overweg anders wil aansturen, n.l. door middel van twee DCC commando's. Ik neem aan dat je die niet handmatig gaat geven. Hoe ga je dat dan via iTrain doen ? Is er in iTrain een mogelijkheid om als een trein een bepaaalde locatie bereikt een DCC-commando te geven ? Ik ben daar wel beniewd naar.

Groet,

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

@Paul,

In iTrain kan je een overgang aanmaken, die kan en brug of een overgang zijn. Een overgang wordt aan een blok gekoppeld.
Bij een overgang (zie handleiding iTrain pagina 135-136) kan je instellen wanneer die actief moet worden: doordat er een blok gereserveerd wordt (aantal instelbaar) en ook een toestandsvertraging. Verder kan je een adres toevoegen, dat gebruik ik nu om een AKI te laten knipperen via een seindecoder. Met een Actie laat ik ook een tingting geluid afspelen. Voor de AKI is het daarmee goed.
De andere overweg moet dus helemaal via de Arduino aangestuurd worden, op basis van het adres. Qua timing kan ik dus al wat regelen in iTrain en de rest in de Arduino sketch. Eerst de knipperlichten en de bel, even later de bomen naar beneden en als de bomen neer zijn kan het geluid uit. Zodra iTrain het adres van de overweg weer uit zet, kan ik de bomen naar boven doen en tenslotte de knipperlichten doven.
Dat is het plan. Vandaag eerst de mp3 module aan de praat krijgen, als ik voldoende fut heb. Want mijn knieprothese doet nog best pijn en de oxycodon is helaas nog nodig, maar die versuft ook. Afijn, het komt wel!
Alvast bedankt voor je meedenken!


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Jaap,

Bedankt voor je antwoord. Ik wacht je resultaten (en het filmpje :D ) wel af.
Sterkte en beterschap met de knie.

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

Met de mp3 module is het geen succes geworden, ik kreeg wel af en toe geluid, maar het werd niet stabiel. Ook een heel gedoe met sturing via hex strings. Maar geen probleem, het geluid werkte immers al prima via iTrain, zie .

Vandaag toch weer de opstelling met de servo (de overwegboom) en de knipperlichten in elkaar gezet, want morgen komt kleinzoon. Gelijk maar een filmpje gemaakt. De sketch is gebaseerd op https://rudysarduinoprojects.wordpress. ... -together/, waarbij de lichtsensors simpel vervangen zijn door drukknopjes.
En dat ziet er dan zo uit:
.

Nu dus verder met het integreren van DCC, in plaats van de knopjes. En geluid via Arduino... iets voor de toekomst.


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Hallo Jaap,

Welke mp3-module gebruik je ? Zo'n DFPlayerMini ? Daar is wel wat software voor te vinden die je al het werk van hex-strings en dergelijke uit handen neemt. Zie bv https://github.com/DFRobot/DFRobotDFPlayerMini of https://github.com/PowerBroker2/DFPlayerMini_Fast.

Waar haal je overigens je mp3-soundbites vandaan ? Enige suggesties ?

Groet,

Paul


Schäßburg an der Kokel
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door jeemka »

@Paul,
De mp3 module is van Open-Smart, maar ik kan hem nu al niet meer in de winkels vinden. Ik heb hem van Ruud v.d. Meer overgenomen. Hij is een Arduino goeroe, heb hem ontmoet op het maandelijkse Arduino café in Leiderdorp. Met deze module ben ik met 2 voorbeeld sketches aan de gang gegaan, ik heb er geluid uitgekregen, maar het was niet reproduceerbaar. Daarom heb ik het even terzijde gelegd. Het geluid bij de overwegbomen wordt immers al prima vanuit iTrain geproduceerd. Het was leuk om alles vanuit Arduino te doen, maar dat heeft voor mij geen prioriteit.
Nu ben ik een demo opstelling aan het maken met overwegbomen met servo en knipperlichten. Misschien ga ik binnenkort wel weer naar het Arduino café op de 1e zaterdag van de maand in Leiderdorp.

Dat DFrobot moduultje heb ik gevonden. Ga ik misschien nog eens naar kijken.

Ik heb via Google twee geluiden gevonden een dingding en een tingting. Ik heb ze even op mijn website gezet.https://www.kolenberg.eu/overweg-geluiden/


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu

HTteG
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2011 09:17

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door HTteG »

Hoi kan je ook van YouTube afhalen.
Ik heb zelf al eens smederij geluiden hiervan afgehaald en de klokken van Filisur.
Gebruik hiervoor een mp module.
Henk


Gebruikersavatar

PaulRoman
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 feb 2017 13:48
Locatie: RO

Re: DCC adres lezen sketch

Bericht door PaulRoman »

Jaap en Henk, bedankt.

Paul


Schäßburg an der Kokel
Plaats reactie