Trambaantje met Arduino?

Gebruikersavatar

BjornOl49
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 sep 2012 17:02

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door BjornOl49 »

Graag gedaan! Nu ben ik stiekem ook wel benieuwd naar een filmpje :D

Mvg Bjorn



Onderwerp starter
who2010
Berichten: 202
Lid geworden op: 25 jun 2020 21:19
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door who2010 »

Ik heb alleen een filmpje van een proefopstelling.
Ik ga uitzoeken hoe ik een filmpje kan plaatsen.


Mvg, Willem
Z21_start met WiFi

jw82
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door jw82 »

Met dank aan de kickstart door de sketch van @BjornOl49 heb ik ook een treintje pendelen (in proefopstelling).



Nu ik deze basis gelegd heb en de eerste kennis heb opgedaan op dit gebied, is mijn volgende stap een doorontwikkeling naar een sketch waarmee ik een VAM-trein heen-en-weer kan laten rijden op het industriespoor van Kokkerdam; inclusief het per wagon onder de toekomstige 'laadtoren' duwen, een poosje laten staan om het laden te simuleren en dan door naar de volgende wagon. Is de hele trein aan de beurt geweest, dan vertrekt het geheel getrokken richting de aansluiting van het industriespoor op de hoofdbaan. Daar wordt dan weer even gewacht, om weer geduwd terug te keren en opnieuw per wagon te laden enzovoort...


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam

Onderwerp starter
who2010
Berichten: 202
Lid geworden op: 25 jun 2020 21:19
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door who2010 »

Leuk!
Ik wil het trammetje tzt door een deel van de stad laten rijden.
Van de proefopstelling heb ik een filmpje gemaakt (met mijn telefoon) maar ik heb nog steeds niet gevonden hoe ik een filmpje kan plaatsen, hulp is welkom.


Mvg, Willem
Z21_start met WiFi

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door FidOo »

Filmpje kun je plaatsen via YouTube. App instaleren voor t geval dat die niet al geïnstalleerd is. Account aanmaken bin YouTube. Dan filmpje via App uploaden. Wachten totdat die klaar is en de link hier posten.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3623
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door maarten »

Even aanvullend op de opmerking van Joost: elk filmpje heeft een uniek id op youtube. Dit id is de letter en cijfercombinatie die achter het '='-teken staat in de link bovenaan in je browserscherm. Als je alleen dat id-nummer hier op het forum tussen de youtube-tags plaatst, dan verschijnt automagisch een voorbeeldplaatje in je post en kan het filmpje direct bekeken worden zonder het forum te verlaten. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Onderwerp starter
who2010
Berichten: 202
Lid geworden op: 25 jun 2020 21:19
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door who2010 »

Dat ga ik helaas allemaal niet doen.
Ik ga geen YouTube account aanmaken alleen maar om hier een filmpje te laten zien.
Ik krijg al teveel junk binnen alleen al door Google te gebruiken.
Jammer maar dan alleen maar foto's en geen filmpjes


Mvg, Willem
Z21_start met WiFi

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Trambaantje met Arduino?

Bericht door FidOo »

Willem begrijpelijk, weet wel dat Youtube en Google het zelfde potje delen. Dus maakt weinig uit verder.
er zijn wel alternatieven, volgens mij kun je bij Photobucket ook filmpjes plaatsen, alleen deze kun je dan alleen linken (dus als je daar op klikt wordt je dan naar Photobucket gestuurd.)
En zo zullen er wel meerdere mogelijkheden zijn. (zelfs zou je vanuit een google drive over onedrive filmpjes kunnen delen. Moet je wel even goed op de rechten letten!)


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie