Modelspoor Hobby Shop

Modelspoor Hobby Shop
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Hallo mede modelspoor liefhebbers,
ik was er al een poosje mee bezig, maar sinds afgelopen zaterdag(4-2-'23) heb ik definitief mijn webshop on-line zetten.
Helaas ging dit niet helemaal zonder slag of stoot, want tijdens de laatste test bleek dat, om nog onduidelijke reden, de iDeal-module niet betrouwbaar werkte. Dat heeft mij doen besluiten deze tijdelijk even uit te schakelen, totdat de problemen opgelost zijn. Bestellen en betalen kan gewoon, echter alleen door middel van een bank overschrijving of door gebruik te maken van een Paypal account. Voor het probleem met de iDeal module wordt een oplossing gezocht.

Geen gewone Webshop
Achter deze webshop zit geen grote commerciële organisatie, maar slechts een hobbyist die naar aanleiding van de vraag zijn creaties ook aanbiedt aan de mede hobbyist. Ik ben deze webshop begonnen om te kunnen voldoen aan de vraag of mijn creaties ook te koop zijn. Steeds vaker kreeg ik de vraag of en waar de door mij online getoonde artikelen besteld konden worden. De op mijn webshop aangeboden artikelen vloeien voort uit huisnijverheid en zijn dan ook als hobby ontworpen, geproduceerd en bedoelt voor de geïnteresseerde mede hobbyist.
Het motto van deze webshop is dan ook: "voor de hobbyist, door de hobbyist". Er schuilt dus geen grootschalige commerciële gedachte achter mijn webshop. Ik doe mijn best om de voorraad op peil te houden en de aantallen vermeld op de webshop zouden dan ook een afspiegeling moeten zijn van de actuele voorraad. De productie van de artikelen kost uiteraard tijd en is afhankelijk van het ontwerp. Sommige artikelen zijn dan ook eenvoudiger en sneller in grotere kwantiteiten te produceren dan andere, dit ziet u ook terug in de prijs. Ik heb geen professioneel productieproces en een eventueel defect aan ons machine park zou het productie proces kunnen ontregelen. Mocht dit het geval zijn dan wordt u daarvan op de hoogte gebracht.

Ik ben dus een eenmanszaak welke hobbymatig wordt bediend en ik doe deze activiteit dan ook naast mijn vaste baan. Dit kan betekenen dat de leveringen van bestelde artikelen wat langer op zich laat wachten dan dat u bij professionele webshops gewend ben. Wel streven wij er naar om alle bestellingen zo spoedig mogelijk te versturen, echter uiterlijk binnen 5 werkdagen, mits op voorraad en met uitzondering van vakanties.

Mocht je interesse hebben, kijk dan rustig even rond. Alle feedback is welkom, dus mis je iets, klopt er iets niet of zijn er andere dingen die je opvalt; laat het me dan gewoon even weten!

https://modelspoor-hobbyshop.nl


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl

Peter
Berichten: 907
Lid geworden op: 01 jan 2010 20:07
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door Peter »

Meteen even een blik op de site geworpen. Interessante items!

Grtz.
Peter


Mijn baan: http://n-spoorforum.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=14&t=9458

Digitaal (DCC), iTrain, Peco 55
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Peter schreef: 08 feb 2023 11:39 Meteen even een blik op de site geworpen. Interessante items!

Grtz.
Peter
Dankjewel Peter! Mocht je nog ideeën hebben voor objecten, laat het maar weten! Wie weet kan ik m'n assortiment uitbreiden.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl

railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door railrene »

Veel succes!

Plan E interieurs... daar zat ik al een tijdje aan te denken. Besteld!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

railrene schreef: 08 feb 2023 15:02 Veel succes!

Plan E interieurs... daar zat ik al een tijdje aan te denken. Besteld!
Dankjewel René! De bestelling is net klaargemaakt voor verzending en wordt door mijn dochter nu weggebracht.
Er zit ook nog een leuk welkomst geschenk bij!


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl

jw82
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door jw82 »

Interessante objecten!

En wat tof dat er nu een N-variant is voor het VAM laadstation!! Sta op punt een laadstation te maken naar eigen idee...maar dit heeft ook potentie! Bestaat dit alleen uit MDF onderdelen en zijn die voorbehandeld om te kunnen verven?


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

jw82 schreef: 08 feb 2023 19:33 Interessante objecten!

En wat tof dat er nu een N-variant is voor het VAM laadstation!! Sta op punt een laadstation te maken naar eigen idee...maar dit heeft ook potentie! Bestaat dit alleen uit MDF onderdelen en zijn die voorbehandeld om te kunnen verven?
Dankjewel.
Het VAM station zoals op de webshop is inderdaad volledig van MDF. De onderdelen zijn nog niet voorzien van een primer, maar zijn slechts ontvet voor het snijden. Ik heb zelf meerdere gebouwen gemaakt met dit materiaal, en heb eigenlijk direct zonder primer kunnen schilderen.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl

Raymond
Berichten: 1895
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door Raymond »

Mooie spullen Edwin!👍🏻
Vooral de Setjes voor plan E vind leuk!

Groet,
Raymond


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Raymond schreef: 08 feb 2023 21:04 Mooie spullen Edwin!👍🏻
Vooral de Setjes voor plan E vind leuk!

Groet,
Raymond
Bedankt Raymond! :Thumb De printer staat weer 3 interieurs voor de B rijtuigen te printen (8 uur). Daarna weer een setje voor de RB rijtuigen.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl

jw82
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door jw82 »

edwin.dekker schreef: 08 feb 2023 20:33 Het VAM station zoals op de webshop is inderdaad volledig van MDF. De onderdelen zijn nog niet voorzien van een primer, maar zijn slechts ontvet voor het snijden. Ik heb zelf meerdere gebouwen gemaakt met dit materiaal, en heb eigenlijk direct zonder primer kunnen schilderen.
Bedankt voor de info! Ik ben heel benieuwd, en ga het gewoon eens proberen...! ;-) Dus bestelling gedaan!


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

jw82 schreef: 09 feb 2023 08:51
edwin.dekker schreef: 08 feb 2023 20:33 Het VAM station zoals op de webshop is inderdaad volledig van MDF. De onderdelen zijn nog niet voorzien van een primer, maar zijn slechts ontvet voor het snijden. Ik heb zelf meerdere gebouwen gemaakt met dit materiaal, en heb eigenlijk direct zonder primer kunnen schilderen.
Bedankt voor de info! Ik ben heel benieuwd, en ga het gewoon eens proberen...! ;-) Dus bestelling gedaan!
Super en dankjewel! :Thumb Ik heb hem gezien. We gaan er mee aan de slag!


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door WilcoV »

Interessante items, zal binnenkort eens wat bestellen.
Tip, ik ben voor N spoor op zoek naar een aantal verschillende soorten trafo huisjes zoals die langs het spoor te vinden zijn, niet de grote onderstations maar de kleinere electriciteitshuisjes/schakelstations e.d. maar ook de oude wegwerkers huisjes zoals die vroeger langs het spoor stonden en diverse andere spoorse objecten. Er wordt door diverse leveranciers steeds meer Nederlands uitgebracht voor N spoor maar ik mis vooral de kleinere en grotere spoorse gebouwen anders dan stations en stationvoorzieningen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

WilcoV schreef: 09 feb 2023 11:52 Interessante items, zal binnenkort eens wat bestellen.
Tip, ik ben voor N spoor op zoek naar een aantal verschillende soorten trafo huisjes zoals die langs het spoor te vinden zijn, niet de grote onderstations maar de kleinere electriciteitshuisjes/schakelstations e.d. maar ook de oude wegwerkers huisjes zoals die vroeger langs het spoor stonden en diverse andere spoorse objecten. Er wordt door diverse leveranciers steeds meer Nederlands uitgebracht voor N spoor maar ik mis vooral de kleinere en grotere spoorse gebouwen anders dan stations en stationvoorzieningen.
Hallo Wilco, bedankt voor je interesse en ik zie je bestelling uiteraard graag verschijnen ;)
Ik sta open voor suggesties, dus alle ideeën en tips zijn welkom. Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen. Heb je toevallig wat voorbeeld foto's? zodat ik wat houvast heb wat je ongeveer zoekt...


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door WilcoV »

Ik zal eens zoeken wat ik kan vinden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door WilcoV »

Voorbeeld 1 Schakelstation 1
Afbeelding


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Bedankt Wilco. Ik ga eens wat onderzoek doen. Misschien zijn er hier of daar nog wat blauwdrukken te vinden, dat zou heel veel natte vinger werk schelen.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door Hoontje »

Het Utrechts Archief heeft veel tekeningen en bouwbeschrijvingen.
Ik ga binnenkort ook eens een bestelling plaatsen
Je hebt leuke items!



Raymond
Berichten: 1895
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door Raymond »

Ik heb een setje van deze... PLAN E INTERIEUR 1X RB EN 2X B RIJTUIGEN - SET (N) geplaatst!
Ik ben heel benieuwd!
Als het bevalt volgen er zeker meer :D

Het zelf plaatsen van de zelf gemaakte bankjes is een heel tijdrovend klusje, dus ja als je ze als geprint interieur voor een redelijke prijs kan bestellen waarom niet! :)

Groet,
Raymond
Laatst gewijzigd door Raymond op 17 feb 2023 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Hallo Raymond,

Bedankt voor je bericht! Interieurs met de hand bouwen is serieus monniken werk. Ik denk dan ook dat je mijn ontwerpen en producten wel kan waarderen.
Ik heb je bestelling gezien en ik ga er mee aan de slag! Bedankt voor de interesse en het vertrouwen.

Groeten,

Edwin


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door WilcoV »

Kan je aangeven vanaf ongeveer wanneer het VAM station compleet kan worden aangeboden? Volgens de beschrijving komt er nog een keerpunt en trappen aan. Ik wil hem eigenlijk pas bestellen als ik hem compleet kan plaatsen.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Jaagpad66
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 jun 2020 18:00
Locatie: Hoevelaken

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door Jaagpad66 »

Edwin,gisteren de eerste bestelling mogen ontvangen. Wat Raymond ook al aangeeft van de interieurs ,perfect, daar kun jezelf niet voor lopen prutsen.
Wat betreft het VAM gebouw, ook daar kun jezelf niet tegen aan knutselen. En een perfecte bouwtekening met instructies erbij. 7(8)7
Ook met de andere artikelen ben ik blij. Jouw motto van de webshop ;voor de hobbyist, door de hobbyist" wordt hier volledig uitgedragen.
Ik kan even aan de gang, maar er staan nog meer artikelen op jouw website, die ik binnenkort zal gaan bestellen. :Thumb :Thumb :Thumb
Groetjes van een blije hobbyist, Jos



railrene
Berichten: 167
Lid geworden op: 18 sep 2019 22:22

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door railrene »

Jaagpad66 schreef: 17 feb 2023 10:45 Edwin,gisteren de eerste bestelling mogen ontvangen. Wat Raymond ook al aangeeft van de interieurs ,perfect, daar kun jezelf niet voor lopen prutsen.
Ik heb ze ook al een paar dagen binnen en sluit me volledig bij Jos aan!

M.vr.gr.
René



jw82
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 mei 2021 09:03

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door jw82 »

railrene schreef: 17 feb 2023 10:53
Jaagpad66 schreef: 17 feb 2023 10:45 Edwin,gisteren de eerste bestelling mogen ontvangen. Wat Raymond ook al aangeeft van de interieurs ,perfect, daar kun jezelf niet voor lopen prutsen.
Ik heb ze ook al een paar dagen binnen en sluit me volledig bij Jos aan!

M.vr.gr.
René
Edwin is er al druk mee zie ik! Want ook hier heb ik een mooi pakketje ontvangen inmiddels en ook ik sluit mij bij de vorige schrijvers aan...erg veel zin om ermee aan de slag te gaan!


Hartelijke groet,
Jan-Willem

Nederlandse baan in ontwikkeling: Kokkerdam
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
edwin.dekker
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 131
Lid geworden op: 21 aug 2016 15:35
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door edwin.dekker »

Bedankt allemaal voor de positieve reacties! _o_ Ik ben blij dat mijn gefröbel goed wordt ontvangen en dat motiveert mij om lekker door te pakken. Ik zou jullie willen vragen op mijn webshop bij het desbetreffende artikel ook een reactie achter te laten, dat schept weer vertrouwen naar andere klanten en daarmee help je ook de webshop weer.
Voor de mensen die een VAM station gekocht hebben, of willen kopen maar nog even wachten totdat het keerpunt en de trappen leverbaar zijn; ik ben er mee bezig en het heeft absoluut mijn aandacht. Omdat ik het VAM station zelf ook op mijn baan heb (daarom is het immers begonnen), gaan ze er sowieso komen, die garantie kan ik geven ;) . Ik wil ook graag de boel compleet maken met een set goede trappen, dat maakt het geheel tenslotte af!
De trappen ben ik net aan begonnen maar doordat ik afhankelijk ben van mijn vrije tijd, is het nog wat lastig een verwachting af te geven. De trappen zijn maatwerk voor dit station en zijn complexe dingen om te tekenen.
Het keerpunt heb ik in grote lijnen af, maar wat daar ook nog voor gemaakt moet worden is een hekwerk voor langs de randen, die moeten voorkomen dat de vuilniswagens er vanaf rijden. Hier moet ik nog aan beginnen, maar ook die gaan er zeker komen. Ik loop ook nog met de gedachte te spelen om nog een leerkast hiervoor te ontwerpen. Dit lijkt me niet al te moeilijk dus grote kans dat deze er ook nog komt.
Kortom ideeën genoeg maar even geduld nog, er wordt aan gewerkt.
Ik zal hier sowieso ook een bericht plaatsen zodra deze in de webshop beschikbaar is.


DCC - z21 start - wifi - Multimaus - Nederlandse Spoorwegen - RocRail - Peco code 55 - Tijdperken IV-V-VI
Mijn baan & collectie

Webshop 3D & Lasercut artikelen: https://modelspoor-hobbyshop.nl
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2887
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Modelspoor Hobby Shop

Bericht door WilcoV »

Bedankt voor de informatie Edwin, we wachten geduldig (en een beetje ongeduldig :lol: :lol: ) af.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Plaats reactie