Minidioramawedstrijd 2014

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
H@Ns
Forum-Eigenaar
Berichten: 2335
Lid geworden op: 17 dec 2007 10:12
Locatie: Lochem

Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door H@Ns »

Hallo Allemaal,

Ons N-Spoorevenement organiseren wij volgend jaar op 20 en 21 september.
Het betreft dan de 10e editie en we gaan er dan weer iets speciaals van maken.

Uiteraard organiseren wij dan weer een Minidiorama wedstrijd.

Hierbij roepen we jullie allemaal op om deel te nemen.

Het inschrijfformulier staat online op de website: http://tiny.cc/ti573w


Graag zien we jullie inschrijvingen tegemoet.

Succes en groetjes.


Hans :D


http://www.freebit.nl Ontmoetingsplaats voor N-Spoorders
http://www.n-spoorstore.nl N-Spoor treinen en accessoires
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Robert_N-Nm »

Ik vind een modelbaantje meer dan voldoende, daar heb ik komend jaar voldoende werk aan (gezien het finescale gehalte van de baan).


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

Of het wat wordt weet ik nog niet, maar ik doe weer mee. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door bisschop »

Hoi,

Ik denk dat ik ook weer mee moet doen.
Plan ligt al klaar nu nog een pakkende naam verzinnen.
Inleveren deelname formulier op eurospoor denk ik zo de baas is niet op houten maar ergens in duitsland.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

Wim
Berichten: 1312
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:20
Locatie: Naast Expo Houten

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Wim »

Hoi,
omdat de grote baan even stil ligt, wellicht dan maar een kleintje :mrgreen:
Ik denk er over na om zoiets te maken.............

Leuk idee!


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

@Wim: gewoon doen! Is erg leuk om te doen en meedoen is belangrijker dan winnen. ;) Het is niet verplicht bij je baantje te blijven in Lochem, maar het is wel ontzettend leuk om er over te praten met belangstellenden.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Lemland »

Is er ook een minimum leeftijd, stel dat je 9 bent, mag je dan ook iets inelkaar knutselen en meedoen?

Bart


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

Naar mijn weten is er geen minimum leeftijd. Sterker nog, als ik het me goed herinner was er vroegah een speciale junior-categorie. Dus gewoon lekker meedoen! ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door bisschop »

maarten schreef: Het is niet verplicht bij je baantje te blijven in Lochem,
Nouw sommige mensen kunnen niet weg lopen want dan werkt de hand besturing niet meer :shock: :?

@ Wim en Bart
Gewoon meedoen dan staat het voor altijd in de boeken dat je hebt meegedaan aan het 10 n-spoorevenement.
Laat de afmeting je niet tegen houden 60 bij 60 cm is groot genoeg voor een rondje met aankleding.

Zetten we de teller alvast op 4 deelnemers??

Maar goed toch een naam verzonnen ik doop mijn diorama "aankomst" en geef zaterdag de brief wel mee aan het oranje team en dan komt het denk ik wel goed.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

bisschop schreef:
maarten schreef: Het is niet verplicht bij je baantje te blijven in Lochem,
Nouw sommige mensen kunnen niet weg lopen want dan werkt de hand besturing niet meer :shock: :?
Mijn ervaring uit voorgaande edities is dat het moet kunnen rijden, het hoeft niet continu te rijden. Alhoewel dat natuurlijk wel veel leuker is. 8-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Lemland »

bisschop schreef: Zetten we de teller alvast op 4 deelnemers??
Wat ons betreft wel, Julia gaat iets verzinnen en dan gaan we ons aanmelden!

Bart en Julia


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Marcel »

Laat de afmeting je niet tegen houden 60 bij 60 cm is groot genoeg voor een rondje met aankleding
Ik dacht dat het 50x50 of 60x40 was,of is dat veranderd?


Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door bisschop »

@Marcel als je de link opent in het eerste bericht en dan naar beneden scrolt dan staan daar de voorwaarden.
en die zijn inderdaad veranderd nu is de max maat 60 bij 60 cm er moet ook minimaal 1 n-spoor item rijden dit kan zijn:
lok, trein, tram, wagon met motor,zelfs alleen een carsystem auto mag.

@de rest.
gisteren de envlope aan het team gegeven nu maar hopen dat ze deze ook weer aan H@ns geven en dat ik snel een ja krijg.
Gisteren op Houten de laatse huisjes gekocht die nog ontbraken dan kan ik binnen kort als de tijd het toe laat gaan beginnen.

Groetjes,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

Lemland
Berichten: 2082
Lid geworden op: 12 dec 2010 12:29
Locatie: Rotterdam

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Lemland »

Wij zijn gestart met 'baanplannen' :lol: en gaan hier verder.

Julia en Bart



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door FidOo »

Tja, ik twijfel nog.. Heb namelijk wel een idee om wem diorama te gaan maken! Maar ik wil ook met mijn gewone baan gaan komen en ik weet niet of ik tijd genoeg heb om daarnaast ook met een diorama te komen?!

Het idee voor het diorama zit er. En dat blijft ook wel, dus misschien dat ik in de loop der tijd wel alsnog besluit mee te doen!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

@Joost: gewoon doen. Je hebt een jaar de tijd dus dat moet kunnen. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.

Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Sweex »

Ik zeg nog niets toe, maar ben zeker enthousiast! Heb al eerder plannen gehad, we hebben nog bijna een jaar dus eigenlijk geen excuus! :D



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door FidOo »

maarten schreef:@Joost: gewoon doen. Je hebt een jaar de tijd dus dat moet kunnen. ;-)
Ik denk dat het 1 van de 2 gaat worden. Of de gewone baan, of een diorama. De kans is groter dat de gewone baan mee gaat. Aangezien het diorama niet alleen compleet vanuit het niets gebouwd moet gaan worden, maar ook de loks die er op staan moeten deels zelf geconstrueerd worden.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Nijboer »

Is het geen idee een modulebaan te maken?
Met kleine mini-modules van 60x40 of zo....
Daar kun je ook best een diorama van maken.


Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Marcel »

Ik schrijf me nog niet in maar ik heb wel het plan om mee te doen.
Een ontwerp heb ik ook al,niets bijzonders maar ik kan hier wel wat dingen gaan uitproberen die ik op m'n vaste baan wel moet toepassen,dus eigenlijk is dit voor mij een testdiorama.
Waarom ik me nog niet heb opgegeven?
Simpel,ik moet voor dit project nog het èèn en ander aanschaffen en dat laten de financiëen op dit moment nog niet toe (ook voor mijn vaste baan niet).
Wel ga ik eraan beginnen,maar als ik in de loop van volgend jaar merk dat het niet afkomt zal ik het moeten laten rusten tot het jaar erna,maar zover is het nog niet,ik ben nog positief!


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Jeroen »

Marcel, probeer het toch! 2e hands is er zoveel te vinden of om om te katten of wat dan ook. En : niet duur. Ga eens bij Wentink-occasions ofzo kijken. Het is de volgende editie namelijk wél het 10e jaar dat Hans dit organiseert. Dat is toch wel een bijzonder jubileum!


Afbeelding
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3622
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door maarten »

@Marcel: leuk dat je mee wilt doen, ik hoop dat het je lukt om de benodigde financiën bij elkaar te krijgen!

@Nijboer: het idee van een module-wedstrijd is leuk, de praktijk is echter wat lastiger. Modules moeten namelijk fysiek exact op elkaar passen, anders werkt het niet (goed). Dat betekent voor de organisatie een stuk meer werk, die zou dan bijvoorbeeld de kopschotten (voor de overgangen) moeten gaan maken en aanleveren. Elektrisch zitten er ook nog wat haken en ogen aan. Ook dat moet allemaal geregeld en vastgelegd worden. Daarnaast, de bouwers zijn dan ook erg beperkt in hun bouwopdracht, het moet een bepaalde afmeting hebben. Als daar van afgeweken wordt past het allemaal niet meer.

De opzet van de huidige wedstrijd is juist om iedereen zo vrij mogelijk te laten. Afgezien van een maximum-maat kan iedereen zijn fantasie volledig de vrije loop laten, zo lang er maar een trein beweegt. Misschien dat in de toekomst het module-idee nog geprobeerd kan worden. Voor het evenement van 2013 was er sowieso te weinig animo voor een wedstrijd, vandaar dit jaar (editie 2014) de keuze om alles zo veel mogelijk 'vrij' te laten. in de hoop zoveel mogelijk deelnemers te krijgen. Want één ding is zeker, deelname staat garant voor een leuk weekend. ;)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Marcel
Berichten: 986
Lid geworden op: 03 jan 2010 14:40
Locatie: Elburg

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door Marcel »

Proberen ga ik zeker,en natuurlijk wil ik het volgend jaar meevieren.
Gelukkig is er nog genoeg tijd voorhanden,kan ik alvast een begin maken.


Gebruikersavatar

RonaldB
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:05

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door RonaldB »

Hallo allemaal.

Waar zijn al die N-spoorders op dit forum, die iets willen laten zien van hun dromen die ze met hun eigen handen hebben vervolmaakt.
Een klein voorproefje misschien van wat later hun grote baan thuis zal worden?? Een test diorama waarin bepaalde technieken kunnen worden uitgeprobeerd die later op de thuisbaan kan worden toegepast.
Wij zijn op dit forum met honderden lezers bij elkaar. Ik zou het ontzettend gaaf vinden als er van die honderden lezers een paar procent zou zeggen. JA....IK GA DIE UITDAGING AAN!!!! Dat zou kunnen betekenen dat er dadelijk misschien meer dan 15 diorama's??? aan een wedstrijd zouden deelnemen. Dat zou toch fantastisch zijn.

Okee Ik weet zelf ook wel dat er wat obstakels zijn, zoals het te kleine budget; weinig tijd om eraan te werken; kan op die datums in september niet; ik vind dat ik niet zo mooi kan knutselen en noem zo maar op. Allemaal zeer acceptabele en geloofwaardige redenen. Ik weet het.

MAAR, Ik weet ook dat er veel meer redenen kunnen zijn om wel mee te doen.
Ik heb nu twee jaar met verschillende diorama's gestaan in Lochem. Nee, er was geen wedstrijd, maar dat vond ik niet belangrijk.
Wat mij is opgevallen dat er onderling een hoop interesse voor elkaars werk is. Veel bewondering, maar ook kritiek. Ik vind dat fantastisch. Kritiek maakt dat je scherper, beter en mooier gaat werken. Als je het verschil ziet in mijn eerste diorama (Try Out) en de laatste (Das Zollnerhaus am Fluss) zie je duidelijk vooruitgang.
Niemand zal je afsabelen, opbouwende kritiek is een must. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook heel leuk om over mijn eigen werk te vertellen. Welke techniek heb je gebruikt, hoe vind je het gelukt. welke problemen kwam je tegen en wat heb je eraan gedaan, wat vind je minder aan je diorama en noem maar op. Ik heb gemerkt dat de toeschouwers het leuk vonden als je enthousiast over je eigen werk vertelt. Dat vind ik ook een deel van het meedoen aan het evenement.

Stel je eens voor, dat er dadelijk een groot aantal diorama's bij elkaar hebt staan. Dat zou een fantastisch gezicht zijn. Vind je zelf dat je niet zo goed kan bouwen, is geen bezwaar. Ieder doet het op zijn eigen niveau. Winnen van een wedstrijd is leuk. maar niet het belangrijkste. Deelnemen is leuker.

Ik doe volgend jaar ook weer mee. Ik beloof dat ik weer kom met een ander diorama. Wat en hoe, ...daar denk ik nog over na (ik heb nog even de tijd) Maar er sudderen al plannen. Daar later meer over.

DUS dames en heren????
Wie neemt de uitdaging aan?

Vriendelijke groeten,
Ronald


Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!
Gebruikersavatar

gek op stoom
Berichten: 1932
Lid geworden op: 03 dec 2010 19:36
Locatie: swifterbant

Re: Minidioramawedstrijd 2014

Bericht door gek op stoom »

ik heb er over na lopen denken en heb besloten om ook mee te doen

Gr Andy


Gesloten