Probleem met Fleischmann BR38 (716081)

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
EdwinB
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:36
Locatie: Den Helder

Probleem met Fleischmann BR38 (716081)

Bericht door EdwinB »

Ik heb BR38 van Fleischmann , een loc reeds voorzien van een fleischmann decoder. Dat zijn decoders met weinig instel mogelijkheden.
Trein rijdt schokkerig weg en komt moeilijk van zijn plaats. Als hij eenmaal rijdt is het iets beter maar regelmatig blijft hij staan na een stop.
Ik heb de wielen schoongemaakt en gepolijst en de stroomafnemers gecheckt. Ook de de baan is grondig schoon gemaakt.
Het rare is dat als ik de trein op de rails zet hij prima contact maakt ( licht brandt ) en als je hem heen weer wiebelt blijft dat zo.. Zodra ik een commando geef om te rijden ( Mrdirect met delta booster) gaat het licht uit en moet ik hem een zetje geven om te gaan rijden en floept ook het licht weer aan.
Mogelijkheden die ik zie:
1. de matige decoder ( vervangen voor?....)
2. Probleem met aansturing

Iemand nog tips?


Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2

FidOo
Berichten: 5686
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Probleem met Fleischmann BR38 (716081)

Bericht door FidOo »

Heb je de mogelijkheid om hem bij iemand anders te proberen? Daarmee sluit je of je lok uit, of je baan/centrale!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Onderwerp starter
EdwinB
Berichten: 582
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:36
Locatie: Den Helder

Re: Probleem met Fleischmann BR38 (716081)

Bericht door EdwinB »

Vandaag een zimo mx621 ingebouwd.....wat een verademing t.o..v. de simpele fleischmann decoder. Het is wel even een werkje om de handleiding en de instellingen van deze decoder te doorgronden maar dan heb je ook wat...... :D
Hij rijdt weer zonder problemen.


Met vriendelijke groet,
Edwin

Ik bouw aan Zugeheim2
Plaats reactie