Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door BenQ »

De film over het lawaai die Jeroen had geplaatst:
https://www.youtube.com/watch?v=Sr3O_pQQUR8


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Dank, Ben! Ik heb het inmiddels aangepast.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2094
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Robert_N-Nm »

Voor wat betreft de overweg. Ik geloof dat de firma FKS een heel mooi fijn modelletje heeft van een Duitse overweg met behang in spoor N. Het ding kan geloof ik zelfs gemotoriseerd worden, hoewel dat, gezien het feit dat het behang een compleet immobiel etsdeel is, totaal niet nodig zou zijn.

Robert


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Jeroen schreef:....In mijn poppige Backeramm-Rijndorpje komt eens een keer een overweg. Een werkende zou leuk zijn, maar met het aanbod van treinen door Koploper aangeboden zal ie toch meer dicht dan open zijn, en dan vind ik het weggegooid geld voor de techniek. Want ik wil dan wel een echte: dus met hekjes en 4 bomen. Een idee wat ik heb bij de gesloten overweg is een demonstratie van de locals tegen het lawaai van de spoorwegen. ....
Hallo Jeroen, het ziet er weer geweldig uit! Direct die eerste foto al!
Wat betreft de overweg, ik zag toevallig in de Miba Messe 2015 dat FKS Modellbau dit jaar een overweg in N uitbrengt van heel fijn etswerk. Niet beweegbaar maar wel heel mooi!
http://www.fks-modellbau.de/shop/Spur-N ... cbe41a7ead
Groet, Wim

Edit: en ik zie nu pas dat Robert hetzelfde in het bericht hierboven heeft gezet. Ik moet toch eens vaker op de refresh button drukken :-)


Gebruikersavatar

evo
Berichten: 1468
Lid geworden op: 05 okt 2009 02:20
Locatie: Land van Maas & Waal

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door evo »

Hee Jeroen, fantastische foto, die eerste bovenaan deze pagina. Dat rijtje huizen met die rots die daarbovenuit toornt. Helemaal geweldig. Dit is modelbouw van de bovenste plank.
Even over de gips met verf, ik deed dit ook wel eens, maar zo donker heb ik hem nooit gemaakt. Dus het trage drogen heeft misschien iets te maken met de hoeveelheid die je erdoor gegooid hebt :o Maar zoals je zegt, het is eigenlijk ook wel een voordeel, want dan kun je op je gemak smeren.


Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Jeroen, heb je op RAIL de overgang mét hekjes gezien op die Franse baan? Zo niet, en als je wilt kan ik een foto daarvan uploaden.


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Roger,

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Stuur maar door hoor! Altijd leerzaam......

Evo,

Ja ik denk dat dat ook het probleem was. Het was op een gegeven moment ook te donker, en toen heb ik er zelfs witte verf bij gemikt. Tja, dan zit er aardig wat verf door......in het vervolg ga ik dat toch wel doen. Gewoon een beetje donkere verf. Zeker voor die 'vul' stukken is dat een goed plan. De rotspartijen wil ik graag wit hebben, want dan heb ik max control over de kleur.

Robert, Wim,

Superbedankt voor deze tip. Zojuist heb ik die dingen besteld, want het zag er prachtig uit en ik heb ze eerdaags ook nodig.

@all-gemeen :roll: .

Dank voor de complimenten. Geeft de burger weer moed.

Ik ben, zoals ik net al schreef, ook direct weer doorgegaan met de scenery. Toch weer het leukste....lekker groenen. Mijn nieuw aangeschafte spullen van Rail kwamen ook direct van pas.

Wat truttige onkruidjes en bloemetjes zitten fröbelen....

Afbeelding

De rotsmodule staat wat naar achter zodat ik goed bij de rand kwam. Straks zie je hier hopelijk weinig meer van. Van de spleet dan.

Afbeelding

Doorkijkje tussen twee huizen door....

Afbeelding

Ook was de weg opgedroogd, dus direct aan de gang met wat reparatieplekken....

Afbeelding

Afbeelding

Ennn.....door!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

De eerste foto is erg mooi een geeft het ruimtelijk erg goed weer ( van de 1e serie!!)
De beplanting van de berg is goed gekozen en de verhouding vind ik ook goed gekozen.

Wat ik minder vind is het hoogte verschil tussen station en weg met de huizen (ik hoop dat ik dit ook mag zeggen) als je het nog kan veranderen zou ik achter de huizen enkele cm kade muur maken en dan komen de huizen iets dichter (lager) op de stations sporen te staan. Denk er eens over na zou ik zeggen.
Want voor de rest alleen maar genieten :D

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Bob,

Maar natuurlijk mag je kritiek geven. Helaas kunnen de huizen niet lager. Ik heb deze hoogte ook bewust gekozen met oog op de hellingshoek enzo. Jouw idee van een muur áchter de huizen heb ik ook overwogen maar vond ik iets te 'gemaakt'. Als ik naar het voorbeeldsdorpje kijk denk ik dat ik 1,5 meter hoger zit t.o.v. de realiteit. Ik zou het alsnog kunnen doen.....maar de vraag is of het daar allemaal mooier van wordt.

Toch bedankt voor het meedenken!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Jos
Berichten: 4425
Lid geworden op: 16 nov 2008 17:22
Locatie: West Brabant

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jos »

Erg fraai groenwerk weer Jeroen!

Groetjes,
Jos


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Thanks, Jos.

Het kost veel tijd, en een gebroken rug zo onderhand, maar we hebben de doelstelling min of meer gehaald voor vandaag. De 2 grijze stukken (jeweetwel, dat gips dat zo langzaam droogde) zijn inmiddels bedekt met groen. Er moet nog wel een laagje overheen en wat bosjes, struikjes en dat soort shizzle. Ik heb hier en daar nog wat Blümchen geplaatst. Waar ik aan merk dat het de goeie kant op gaat is het feit dat ik steeds minder plek heb om alle spullen op te zetten, binnen handbereik. Op dit moment kan ik me ook nog niet voorstellen dat hier ooit nog een trein zal gaan rijden. Maar alles op z'n tijd. FF doorbuffelen nog.

Afbeelding

Ook een soort....tja, paardenbloemen ofzo? Of gewoon vrolijke gele bloempjes? Waar is Linda als je d'r nodig hebt... :roll: 8-)

Afbeelding

Okay, paps is er nu wel FF klaar mee. Morgen weer door.

Grtz,

J.

PS: excuses voor de matige foto's. Geen zin, geen tijd, geen plek meer voor de camera :mrgreen:


Afbeelding

olaf04
Berichten: 515
Lid geworden op: 15 jan 2012 16:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door olaf04 »

ik vind de foto's helemaal niet matig!


Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Jeroen schreef:De wegen heb ik weer op de bekende manier gemaakt. Een houten ondergrond en daarop ondervloer van de Gamma. Voor het mooiste effect moet je dit voorzichtig (!) en lichtjes schuren. Dan gaat de glans er wat af en ruwt de boel op. Met betonverf van Woodland Scenics (beetje mengen, naar wens..) krijg je wel een leuk effect vind ik. Ook kun je met de ondervloer als basis mooi wat krassen hier en daar. Putdeksels, reparatieplekken, noem maar op....
Hoeft het niet eerst in de grondverf?


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hi Roger,

Neuh, dat hoeft niet. Afhankelijk van je verf en de verhouding zul je het wellicht twee keer moeten schilderen. Het is zeker geen slecht idee om het in de grondverf te doen, dan hecht de volgende laag allicht beter, maar ik heb het nog nooit gedaan eigenlijk.

Grtz,

J.


Afbeelding

mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door mdedeugd »

Prachtig ;)


Martin de Deugd



olaf04
Berichten: 515
Lid geworden op: 15 jan 2012 16:05

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door olaf04 »

Mooi werk!


Groet Olaf
Modelspoor is leuk!
mijn nieuwe baan: https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10711
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Ook vandaag weer flink vorderingen gemaakt. Het blijft veel tijd met miniem resultaat. Al wordt het direct weer completer en mooier. 's Avonds verzin ik vaak nog even wat 'er nog gedaan moet worden', maar dan vooral welke volgorde ik dien te handhaven. Met geëleveerd landschap is dat wel handig voordat je er niet meer bij kunt. Ook staan op de nieuwe module alle gebouwen nog los om ze weg te halen wanneer dat handig is. Op de foto's hieronder zie je dat elk gebouwtje de plek inneemt van bijvoorbeeld een pot lijm, strooisel, stukken gereedschap etc. . Bij de meeste gebouwen zit al verlichting ingebouwd, dus die kunnen al snel worden vastgelijmd.

Wat een lap tekst. Eerst wat foto's. Vandaag ben ik weer geruime tijd bezig geweest met een steunmuur, tussen het perron en de hoger gelegen huizenrij. Volgens mijn aangehaalde voorbeeld is dit een muurtje uit onregelmatig steenverband. Dat is vervelend want dat kost me extra moeite, maar goed......stukje schuim kost niks en die kromme rug groeit vanzelf wel weer recht. 8-)

Zucht....

Afbeelding

Zucht? Oh man....zuuuhuuuuucht!!! :evil: :evil:

Afbeelding

De basislaag is betongrijs. Als dat droog is tamponeren met bruin.

Afbeelding

Dan, als dat droog is, met verouderpoeders en een flatsje water alsnog tamponeren. Deze teint is wat donkerder. De vervuilingsstrepen enzo komen nog als ie vast zit. En daar is dat muurtje nu mee bezig. Met vastzitten dan :mrgreen: .


Afbeelding

Terwijl alles lag te drogen ben ik in het uiterste linkse hoekje van deze module nog bezig geweest met een ander kleun steunmuurtje. Die had ik gisteren reeds gemaakt, maar nog niet gekleurd.

Afbeelding

De overwegen waren natuurlijk ook nog veel te nieuw. Dat is nu ook weer aangepast.

Afbeelding

Op een foto vond ik ook nog een detail van een overweg. Een of ander schuin plaatje van de dwarsliggers naar het middenstuk van de overweg. Wat het is maakt niet uit, maar uit een stukje styreen was dit zo gesneden, daarna geplakt en een likje verf gegeven.

Afbeelding

Probeer even door de rommel heen te kijken, maar zo smoelt het nu alweer. Een stuk beter dan die houten spanten, niet?

Afbeelding

Okay, door maar weer!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

OBBinN
Moderator
Berichten: 1886
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door OBBinN »

Wauw... Mijn zolder is nog 1 grote (ver)bouwplaats... Ziet er strak uit zo 8-)


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Jeroen schreef: In mijn poppige Backeramm-Rijndorpje komt eens een keer een overweg. Een werkende zou leuk zijn, maar met het aanbod van treinen door Koploper aangeboden zal ie toch meer dicht dan open zijn, en dan vind ik het weggegooid geld voor de techniek. Want ik wil dan wel een echte: dus met hekjes en 4 bomen. Een idee wat ik heb bij de gesloten overweg is een demonstratie van de locals tegen het lawaai van de spoorwegen.
RogerB schreef:Jeroen, heb je op RAIL de overgang mét hekjes gezien op die Franse n-baan? Zo niet, en als je wilt kan ik een foto daarvan uploaden.
Jeroen schreef:Hi Roger,

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Stuur maar door hoor! Altijd leerzaam.......
Jeroen, deze:
Afbeelding


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Aha, dát bedoel je. Nee, die zullen er niet komen. Wel diegenen voorgesteld door een paar mede-forummers van FKS-Modellbau. Ofzo. Heb de bestelling en het geld al de deur uitgedaan, en die zullen eerdaags wel verschijnen. Mooi filigraan etswerk. Gaat vast niet misstaan met het Markenburg seinhuisje ernaast (dat uiteraard niet meer in gebruik is).

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3020
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Ik had ook wel interesse in dat ding, tot ik dit las.

Dieser Bausatz ist äußerst filigran und enthält sehr kleine Ätzteile. Wir haben uns große Mühe gegeben, den Zusammenbau so einfach wie möglich zu gestalten, dennoch ist etwas Erfahrung sehr hilfreich. Wir empfehlen zunächst mit einfacheren Bausätzen zu beginnen!

Ben bang dat mijn ogen er te slecht voor zijn, maar ben zeer benieuwd naar jou resultaat.

Mooi muurtje trouwens weer en desondanks de troep die her en der staat is de laatste foto weer smullen.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Jeroen,

Het smoelt prima :D :D

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3902
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Hoi,

Ja Ron, ik kocht het ook uit arrogantie. Beetje geklooi met kleine onderdelen....grommm....houd ik ook niet zo van. We gaan het wel proberen, want ik heb genoeg fijne klusjes gedaan en ik wíl dat resultaat zoals van hun website. Omdat de spoorlijn juist (bewust) hier in het zicht ligt, wil ik er ook wel wat mooie dingetjes tegenaan gooien . Okay, ik ben zelf ook benieuwd naar het resultaat.

Bob,

Dankjewel. Ik heb zojuist vanaf mijn werk(bar)krukje nog even met wat kunst-, vlieg- en lichtwerk een doorkijkfotootje genomen waarbij de zooi net 10 cm aan de kant ligt. Iets meer resultaat. Helaas nu geen steunmuur. Komen nog wel genoeg foto's van.

Afbeelding

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

René
Berichten: 372
Lid geworden op: 18 okt 2010 20:08
Locatie: Almere

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door René »

Lekker knutselwerk. Fraai.


Groet,
René

DCC Multimaus / Peco code 55 / epoche III-IV ------> FACEBOOK: https://www.facebook.com/groups/DeNspoorpagina/
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2276
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door traiNiac »

Echt top Jeroen,

Ik heb even geen tijd gehad met lezen en kon vanavond de achterstand inhalen en dat was alhier een waar genoegen. Je groenwerk is goed gelukt en die laatste doorkijk foto is helemaal geweldig.


Plaats reactie