[Station Gilze-Rijen anno 1980] en [Tilburg Goederen] in aanbouw...

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Testen, testen, testen...

Bericht door Hoontje »

Dank je Ben, dat heb ik nu dus ook aan zitten passen. :)
Ga het van de week verder fine-tunen.
Was er gewoon echt ff helemaal klaar mee, van de week bij iemand Dinamo Plug en play aangesloten. Draadjes op de juiste plek, Itrain open en het werkte gelijk. Bij mij loop ik steeds tegen allerlei dingen aan, erg frustrerend soms!
En daar word ik dan een beetje negatief van. Maar dit is nu zover opgelost. Nu de volgende uitdaging, het seintje inprogrammeren... :mrgreen: de default settings werken niet, dus ga ik alles maar eens uittesten... :mrgreen:
Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Testen, testen, testen...

Bericht door BenQ »

Frans heeft ooit gezegd dat je voor Dinamo deze instellingen op Geen moet zetten en dan de adressen invullen zoals in een pdf of xls staat, de eerste TM44 begint dan op 1 de tweede op 65.
Ben blij dat je er uit bent.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vandaag weer eens het rijk alleen en dus alle gelegenheid om weer eens aan mijn modulebaan te werken. Doordat de modules van de club al in Etten-Leur staan voor de open dag, had ik alle ruimte. :D

Het schaduwstation was provisorisch aangelegd voor de beurs in Lochem anderhalve maand geleden.
Nu alles losgehaald en de modules in de (grond)verf gezet. Ook zijn ze voorzien van blauwe plaat.

Morgen weer een dag en hopelijk kunnen de modules dan in hun definitieve kleur geschilderd worden!
Foto's volgen nog als dat gebeurt is.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Ok ok het is wat langer gaan duren voordat de beloofde foto's er zijn, maar bij deze!

Het Schaduwstation is af, getest en werkt nagenoeg feilloos. Er kunnen nu 6 treinen tot 3 mtr lengte opgesteld worden. Ik moet alleen nog in I-train van alles uitvogelen rondom de wisselstraat. Het is een apart blok, dus een relaisschakeling zou niet nodig hoeven zijn volgens de handleiding, echter kunnen treinen vanuit keerlus 3 en 4 niet de wisselstraat oprijden. Ergens in de adressering of toewijzing van routes zit dus nog een foutje. Handmatig werkt alles wel. Ergo; geen filmpje.

Hieronder enkele foto's van de totstandkoming:

Afbeelding

De nieuwe basis waarop het schaduwstation tot stand gaat komen...

Afbeelding

De modules in hun 'Duifgrijs' jasje. Op de achtergrond ligt de proefpassing van de nieuwe wisselstraat...

Afbeelding

De proefpassing in detail, deze wisselstraat leidt naar 4 opstelsporen. In de toekomst kan de straat verlengd worden en er meer opstelsporen bij gemaakt worden...

Afbeelding

Een mal hielp erg goed bij het leggen van de bochten. Alle lengte voor de bogen maakte ik met railasjes aan elkaar en boog ze dan langs de mal in de juiste vorm. E.e.a. werd vastgelegd met lijm en schroefjes...

Afbeelding

4 mallen... 4 bogen...

Afbeelding

En al het harde werken leverde bovenstaande Schaduwstation op...

Nu gaat het geheel t.z.t. naar mijn ouders en ga ik daar proberen om de hele baan in orde te maken. Maar eerst nog de modulebak van station Rijen goed aansluiten en intekenen in I-train...

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Maurits71 »

kalmte kan je redden ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

Dank M. Hebt gelijk. Werkt ook beter zo zonder deadline. Wil dit jaar weer met een rijdende baan deelnemen aan Lochem, maar beloof niks.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Maurits71 »

ach ik wilde gisteren 2 helixen afhebben en weer rond kunnen rijden, de eerste oprit is nog niet eens klaar ;)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Vanavond m'n photobucket bijgewerkt en kwam een aantal foto's tegen van o.a. mijn bedradingswerk toen en nu...
Ik kon het niet nalaten een vergelijk te maken en deze met jullie te delen. Ik vind het persoonlijk verrassend leuk om zo in foto's mijn eigen ontwikkelingen te zien!

Eerst enkele foto's van de bedrading onder m'n huidige modules; alles is aangesloten en DINAMO werkt zoals het bedoeld is. Super tof om eindelijk een trein gewoon te laten rijden zonder allerlei problemen!

Afbeelding

De TM44-2 en TM44-3 welke beide verantwoordelijk zijn voor de keerlusmodule op scenery-niveau (1 blok)(foto's volgen t.z.t.) en het gehele schaduwstation (7 blokken)...

Afbeelding

De modules worden gekoppeld m.b.v. 25 polige sub-D connectoren. Het blijft me opvallen hoe snel zo'n sub-D vol zit! Nu tussen de keerlusmodule en het schaduwstation lopen al 16 draden! :shock:

Goed, dan enkele foto's ter vergelijk;

Afbeelding

Bedrading eerste (analoge) schaduwstation... (februari 2014)

Afbeelding

Schaduwstation nu. Te zien zijn de 15V (TM44's / rijspanning) en 7,5V (OC32's / scenery) voedingen en TM44-2 en TM44-3 die verantwoordelijk zijn voor alle schaduwstationblokken en de keerlusmodule op scenery niveau. (april 2015)

Afbeelding

Constructie eerste SS en Helix Tilburg... (maart 2014)

Afbeelding

Constructie huidige modules voor scenery en keerlus (bovenste niveau); SS en helix (onderste niveau)(december 2014)

Morgen hopelijk nog even tijd om een beschadigd stuk rails op de moduleovergang tussen SS en Helix te fixen en dan is de onderzijde helemaal klaar en ingeregeld in I-train. Dan wordt het fine-tunen. (m'n treinen stoppen nu nog niet mooi aan het einde van een blok bijv. maar worden in het midden uitgelijnd)

Voor nu, rustige nacht!

Hoontje


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Ad_M »

Zeker leuk om te zien Alwin
Stukken netter, je kan goed zien dat je veel kennis heb opgedaan en toegepast
Moet een goed gevoel geven, vermoed ik 8-)

Goede vorderingen weer Alwin
Maar probeer de rust en lol er in te houden, het is genieten met de hobby
Niet stressen

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Marcvane86 »

Netjes man, ik wordt langzaam aan toch wel een beetje jaloers en benieuwd of ik dit niveau volgend jaar ook kan waarmaken.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Aanleggen Schaduwstation

Bericht door Hoontje »

@Ad, zeker de lol en rust zijn echt weer terug. Nu ik het allemaal onder de knie krijg in Itrain en DINAMO eindelijk goed werkt, hobby ik echt weer met plezier! :D

@Marc Dat komt vanzelf helemaal goed joh. Ben nu ruim 2 jaar bezig met deze baan. Het belangrijkste wat ik geleerd heb: ben niet bang als je iets niet goed genoeg vindt, om het opnieuw te doen! Enne jou plannen zijn ook veelbelovend! Daarnaast is jou bedrading gelijk al strak en netjes aangelegd.

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Testen, testen, testen...

Bericht door Hoontje »

Film-update :mrgreen: :

Jaja, het was even stil hier, maar ik heb allerminst stilgezeten. Afgelopen weekend was mijn baan plots te vinden op de modeltreinbeurs in het Brabantse Rijen. Dat ligt hier zo'n 6 km. vandaan, dus ik kon geen 'nee' zeggen toen ik uitgenodigd werd drie dagen van te voren!

Het was gezellig, maar wat zijn mensen vervelend zeg :evil: Mijn baan werd gezien als hangtafel, met alle gevolgen van dien... :evil:

Desalniettemin heb ik een volgend filmpje kunnen maken...



Op het filmpje lijkt mijn treintje trouwens wel echt een straaljager... Hoe dat komt weet ik niet, het reed echt soepel! :oops:

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Nieuwe modules plannen...

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Nu de baan succesvol rijdt was het de afgelopen week tijd om de balans op te maken. Zoals al eerder beschreven zitten er in de module "Station Rijen" veel 'kinderziektes'. Het grootste manko is nog wel dat hij niet helemaal lekker in het systeem van de overige modules past. Hij is van ander hout en een andere constructie.
Daarnaast sluit de module niet fijn aan op de helix waardoor slechts 1 van de 3 sporen is te berijden...

Kortom, naar de tekentafel voor een nieuwe module!

De module "Venneweg"


In het oorspronkelijke plan (Zie allereerste post) is deze module niet opgenomen. Hij ligt immers vanuit Tilburg gezien vóór station Rijen, zoals te zien op onderstaande situatiefoto uit Google Earth:

Afbeelding

Of de tussengelegen ruimte ooit ook op een module wordt gevangen, weet ik nu nog niet...

In Anyrail het e.e.a. uitgewerkt, dit is de voorlopige planning;

Afbeelding


De feitelijke module:


Afmetingen van de module zijn, zoals alle scenery-modules: 61 x 122 cm.

Afbeelding

De module is hier te zien tussen de keerlusmodule en helixmodule. Gemaakt van Maranti-multiplex van 12mm. en gebouwd op dezelfde hufterproof-manier als het schaduwstation en de helix.
Later zal voor de nieuwe stationsmodule dus een nieuwe set van 1 scenery-module en 1 schaduwstationmodule gemaakt worden.

Railverloop:

Rails uiteraard PECO code 55 en de grote, slanke wissel voor de afsplitsing richting Oosterhout Vijf Eiken...
De rails ligt wat speelser dan op de andere modules. Dit omdat de Helix op 5 cm hoogte de module aansluit, terwijl de module van Station Rijen de rails op 15 cm. heeft liggen. De rails op deze module loopt dus 10 cm. scheef naar 'boven'...

De wissel is de aftakking van de stamlijn richting Oosterhout Vijf Eiken, het originele plan van mijn baan. Al bij al past deze module dus prima. ;)
Voor dit wissel staan 2 dwergseintjes en in de hoofdbaan richting Tilburg staat een P-sein t.h.v. het wissel. Dit omdat een stuk verderop er overloop wissels liggen ri. Tilburg. Helaas passen die niet op deze module.

Electronica

Deze module is qua electronica vrij 'eenvoudig'. Slechts 1 servo t.b.v. de wisselaansturing en de seinen worden op een reeds aanwezige OC32 aangesloten.
Ik heb nog een OC32 liggen, die was eigenlijk gepland onder de Werkstatt-modules maar wellicht vind hij eerder hier zijn thuis, aangezien op de Werkstatt er nog een OC zit die niet vol is...

Qua blokverdeling is de module ook eenvoudig, er zijn 3 blokken, waarvoor nog een TM44 aangeschaft dient te worden...

Bedoeling is dat op deze module alle huisjes voorzien worden van verlichting en de straat uiteraard verlicht wordt door lantaarns... Ledjes daarvoor zijn reeds in huis...

Scenery op de 'Venneweg':

Qua scenery zal dit een erg groene module worden. De Venneweg is in werkelijkheid een typisch smal straatje, omlijnd met bomen en huizen uit alle tijden, van een eeuwenoude boerderij tot een modern gebouwd huis en alles er tussen in...
Markenburg.nl voorziet in hun standaard assortiment al in veel toepasbare huizen voor deze module. Dat is fijn, want er hoeven dus geen huisjes nagemaakt te worden, wat de kosten beheersbaar houdt. Alles uitrekenend gaat de bebouwing, incl. bestrating en trotoirs toch nog een aardige €300,- kosten, maar ach, who's counting :D (Lees je mee Vera? 8-) )
Gelukkig is er reeds e.e.a. in huis qua scenery, dus hoeft er niet gelijk zoveel geld uitgegeven te worden.

Daarnaast zijn er dus veel bomen en struikgewas nodig. De afgelopen dagen was op Netflix een nieuwe serie gestart, dus tijdens het kijken, heerlijk boompjes in elkaar zitten draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verschillende bomen, in skelet van koperdraad van verschillende diktes...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

Verder met de boompjes en een eerste proefpassing op de module. De bomen lijken wat 'massive' t.o.v. een paar Artitec® huisjes :evil:

Elk boompje is op een andere manier van bladeren voorzien. Soms met van dat groffe pluk-turf, soms losse vlokken, soms grassprieten en daaroverheen vlokken en turf...

Schors is van Anita-decor schorspasta. Vroegah deed ik het met verdunde DAS-klei, maar die was op en ik was altijd aan het klungelen met de mengverhoudingen. Dit is €5,- en gewoon goed en werkbaar én snel droog!

Daarna alles geverfd met HUMBROL verf, daardoor wordt het toch weer wat 'plastic'. Black-wash en een bruine-wash erover scheelt al, maar ik denk dat ik de stammetjes nog even instrooi met zaagsel...

Verder staat de module in de grondverf en krijgt hij morgen z'n grijze jasje. Dan nog ergens kijken of er spaargeld is en rails bestellen bij H@NS. druk druk druk dus...

Ohjah, foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door bob vermeulen »

Goede morgen,

Leuke update van je werkzaamheden.
Dat wordt dan weer een hele modulen en je hebt het voorbeeld bij de hand.

De bomen zijn inderdaad wel erg fors t.o.v. De huisjes.
Ik denk dat dat komt omdat de bladeren kruin wel erg veel groen vlokken heeft gekregen waardoor het erg op elkaar is komen te zitten. Misschien wat weg snijden en een andere soort bebladering aanbrengen? Anders mooi laten zitten en er van genieten ;)

Mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

@Bob, dank je wel.

Vandaag is de module 'op reis' geweest. Naar de rest van de baan, die bij mijn ouders staat. De reis was nodig om de moduleovergangen qua rails aan te leggen en e.e.a. af te tekenen. Zo kan ik thuis verder met scenery knutselen. Dus zo gezegd, zo gedaan;

Afbeelding

De module tussen keerlus en helix ingeklemd. De baan staat nu nog in de hoek, omdat midden in de kamer nog wat oude meubels staan waarvoor nog een passende oplossing wordt gezocht. Het geheel kan nog een kwartslag draaien en dan passen er 3 modules naast elkaar tussen de helix en keerlus.

Afbeelding

Afbeelding

Met deze module kan de helix dus ook zijn vaste sporenverloop krijgen. Aan de rand komt nog een op-maat-gemaakt-plexiglasplaat...

Afbeelding

De moduleovergang. Op de foto lijkt de eerste moduleovergang omhoog te staan. Dat is in werkelijkheid volgens de waterpas niet zo. Mijn mobiel maakt gewoon stomme foto's :lol: Morgen nog eens kijken en wellicht pas ik het aan...

Nu inmiddels weer terug thuis met de afgetekende module en 'k ga me eens rustig beraden over de scenery. Het straatje is zo veelzijdig, maar als ik het echt op schaal na wil maken is deze module exact hét saaiste stuk in de hele straat. Namelijk links en rechts grasvelden en bouwgrond. Dus ff schuiven met wat huisjes etc...

Afbeelding

Als laatste, m'n Artitec-huis bewonertjes vonden het maar niets van dat ze van de ene naar de andere module verhuisden steeds. Dus stond het huisje leeg. De gemeente heeft het nu maar dichtgespijkerd...

Tot zover,

Groetjes,

Hoontje



Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Marcvane86 »

Mooie plek zo voor je modules. Wou dat ik ook zon ruimte had.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Bouwupdate:

De afgelopen week met verschillende zaken bezig geweest. Zo ook het uitwerken van mijn eerste scenery idee. Op elke module zijn er altijd meerdere kleine scènes en 1 grote te zien. Zo ook op de module Venneweg.
Lang geleden had ik van mijn ega een Markenburg Electriciteitshuisje gekregen. Dat wilde ik een prominente rol geven op deze module. En dat is m.i. gelukt!

Afbeelding

Het betreffende Markenburg huisje. Wat ik zo fijn vind aan deze pakketjes is de detaillering én het gemak waarmee je bijv. ramen en deuren kunt openen. Zo ook hier!

Afbeelding

De detaillering is zoals altijd weer fantastisch!

Afbeelding

Bij een electra huisje hoort natuurlijk ook een energiemaatschappij. Daarvoor werd deze BUSCH sprinter bus opgeofferd...

Afbeelding

Ohjah.. daarvoor moet je een primer gebruiken! :oops:

Afbeelding

Het komt toch nog goed! Nu alleen nog transfers tekenen...

De scène:

Goed, het plan is dus om een kortsluiting te simuleren. De PNEM komt ter plaatse om het probleem op te lossen...

Enkele testfilmpjes:



Kortsluiting d.m.v. 2 ledjes, 1 blauwe 0402 smd en een witte 3mm bolle led. Aangestuurd door de OC32 / OC32config.



De PNEM komt snel kijken wat er loos is. Deze zwaailichttest is maar 50% geslaagd zoals je ziet... :cry: Het busje heb ik al járen en 1 lampje was al kapot. Snel zou de nog brandende ook heengaan en heb ik ze beide vervangen voor LED's 0402 oranje. Aansturing eveneens door de OC32...

Op de modulebak ziet het er dan als volgt uit:

Afbeelding

Het openstaande electra-huisje...

Afbeelding

Een monteur van PNEM staat vertwijfeld toe te kijken... Op de voorgrond zijn bus...

Afbeelding

De monteur bezien vanaf de Venneweg...

Afbeelding

Totaaloverzicht van de scène...

Onderstation Rijen

Langs de Venneweg staat in werkelijkheid wél een onderstation. Dit heb ik zelf van styreen nagebouwd. Uiteraard voorzien van de bijbehorende 'kunst' van de plaatselijke, jeugdige spuitbuskunstenaars...

Afbeelding

Zicht v.a. het spoor...

Afbeelding

Zicht v.a. de Venneweg...

Afbeelding

Ingang onderstation...

Afbeelding

Close-up ingang onderstation...

Groen, boompjes, struikgewas, gras en ander geneuzel...

Ondertussen ook al met wat groen aan het prullen geweest...

Afbeelding

Afbeelding

Tussen de Venneweg en het onderstation ligt een ondiepe sloot en daarboven / overheen van die kenmerkende doornstruiken. Hier nagebootst met HEKI flör en allerlei gekleurde vlokken...

Afbeelding

Achter het electra-huisje laaggroeiende bossage en enkele boompjes. Op de tweede foto zie je het overwoekerde zandweggetje wat ri. de Venneweg terugloopt...

Afbeelding

Allerlei soorten en lengten gras en 'foliage' geven het geheel de gezochte, verwilderde look...

Afbeelding

Bossages tussen het electra huisje en het onderstation bezien v.a. de Venneweg...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enkele bomen staan te wachten in de zon op hun bladerdak...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Warempel! Na 45 min. in de zon zit er opeens overal het gewenste loof op! :D

En dan nog even een totaal overzicht van deze module:

Afbeelding

Duidelijk te herkennen is de scène rondom het electra huisje. De boompjes links onder op de module staan op de plek waar het spoor richting Oosterhout straks komt te liggen...

Tot zover...

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4480
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door spoor65 »

Mooi bezig Alwin,

Toch wel lekker he, dat je de baan nu op een vast plekkie hebt staan,
was tenslotte wel behelpen voor jullie in het kleine huisje.

Nu gewoon lekker genieten zonder alles er voor aan de kant te moeten schuiven.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Ha Freddy,

jup erg fijn. Maar de module Venneweg ligt hier gewoon braaf thuis op de keukentafel. :D De rest staat bij mijn ouders.
Vera is de komende week naar Groot Brittannië, dus het rijk alleen! :D Hopelijk genoeg tijd om te bouwen dan!

Groetjes

Hoontje


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Maurits71 »

Hoontje schreef: Vera is de komende week naar Groot Brittannië,
:o en jullie zeggen niets.

ben gisteren nog langs de vijf eiken gereden, we hadden een familie dag in Den Hout :) toch wel mega veranderd sinds ik op het haasje stond..


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Ik zeg het nu toch? :lol: Enne hoe zwart is jou ketel? Beetje op 8 km. afstand verblijven zonder kennisgeving. :lol:

Hoontje



Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Marcvane86 »

Tjah alwin dat komt omdat jij nog geen routeborden hebt geplaatst langs de vijf eiken hahaha

Vanaf woensdag kom ik ook weer elke dag langs/over de vijfeiken.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Hoontje »

Marcvane86 schreef:Tjah alwin dat komt omdat jij nog geen routeborden hebt geplaatst langs de vijf eiken hahaha
Misschien wel een leuk idee om te doen in model, als ik met die modules verder ga :D Bordjes ri. mijn huis ofzo hihi

Voor nu de rails via Hans binnengekregen, dus i.p.v. groenen, kan ik ook weer rails leggen. Maar dat zal de komende dagen pas worden, vandaag eerst een andere forumganger helpen én thuis e.e.a. doen.

Groetjes,

Hoontje


Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: [Empl. Oosterhout Vijf Eiken] Bouw nieuwe module: "Venne

Bericht door Maurits71 »

Hoontje schreef:Ik zeg het nu toch? :lol: Enne hoe zwart is jou ketel? Beetje op 8 km. afstand verblijven zonder kennisgeving. :lol:

Hoontje
;) ik heb meer met vera, dan met jou :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: geintje joh, ff plagen, ik had de hele familie bij me dat wil je niet meemaken


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Plaats reactie