AVT Products revieuw: MP3 sound module

Domburg Train Support
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

AVT Products revieuw: MP3 sound module

Bericht door martindomburg »

Goedemiddag,

Ik ben altijd op zoek naar mooie producten die een toegevoegde waarde kunnen hebben aan onze hobby. Hierbij ben ik in het bijzonder op zoek naar producten die gemakkelijk in gebruik zijn en vooral niet te duur.
Afgelopen editie van OntraX stuitte ik op Ted Aldewereld van AVT Products die daar zijn MP3 sound module aan het promoten was. Een handig klein apparaat waarmee je heel simpel uw modelbaan van geluiden kan voorzien. Toen ik ook nog eens de prijs zag was ik meteen verkocht. Ik heb een dergelijk MP3 sound module besteld bij Ted en hem aan een test onderheven, deze wil ik graag met jullie delen.

Afbeelding

De inhoud
De eenvoudige module is de 1MB versie. Deze wordt compleet geleverd met luidspreker, drukknop en voeding. De verpakking is simpel en effectief en bijgevoegd is een kleine handleiding welke meteen laat zien hoe eenvoudig het apparaat in gebruik is.

Afbeelding

De werking
De MP3 module gedraagt zich als een USB stick. Door middel van de bijgeleverde USB kabel kan je het apparaat voorzien van geluidsbestanden. Deze zijn vervolgens af te spelen via een drukknop of ander schakelend contact. Daarnaast kan je er een DCC signaal op aansluiten om via software als iTrain of Koploper het geluid te activeren. Op het apparaat zitten tevens drukknoppen voor het geluidsniveau en ook een schuif om het afspelen op herhalen te kunnen zetten.
Voor wie geen DCC signaal beschikbaar heeft, met de Sprog Nano kan u een DCC signaal genereren middels USB.

Afbeelding

Het laden van de bestanden
Vak is dit het moeilijkste gedeelte, het programmeren. Echter bij de MP3 module is dat niet nodig. Men steekt de USB kabel in de computer en vrijwel direct ziet de PC een nieuw USB apparaat. Net als bij een USB stick kan je de map openen en het enige wat daar aan hoeft te gebeuren is het plaatsen van een MP3 bedtand in de map. Dat kan werkelijk van alles zijn, van een overweg tot spelende kinderen of kerkklokken. Ook zelf ingesproken geluidsfragmenten kunt u hierin plaatsen.

Het afspelen van het geluid
Na het laden van het geluidsbestand ontkoppelt u de USB kabel van de PC en stopt deze in de bijgeleverde USB adapter. Dat is meteen het enige mindere aan het product welke ik heb kunnen ontdekken, er is 230V nodig.
Hiervoor ben ik bezig met een oplossing in de vorm van een omvormer zodat men straks de USB kabel middels een voedingsprint op een 12V ringleiding aan kan sluiten. Het apparaat werkt zelf op 5V.
Na het aansluiten van de voeding is het apparaat direct klaar voor gebruik. Met de bijgeleverde drukknop maakt u eventjes het contact en het geluid speelt zich af. Nogmaals drukken en het geluid stopt weer.

Conclusie:
Dit product heeft mijn verwachting overtroffen. De mogelijkheden qua geluid zijn eindeloos en het gebruik echt eenvoudig. Als je dan de prijs ziet: € 20,- voor deze versie, er is ook een versie met 3 modules van 4MB opslag per eenheid (dus 3x 4MB) voor € 32,50
De plaatsing van de luidspreker kan overal en door de luidsterkte kan hij overal weggewerkt worden.
Ik denk dat dit product zeker een goede aanvulling zal zijn voor de modelspoorder welke geluid op zijn modelbaan wil hebben. Mede daarom heb ik samen met AVT Products besloten om deze producten toe te voegen aan mijn webshop!!

Vanaf heden kunt u de producten bestellen in de Webshop


Met vriendelijke groet
Martin Domburg


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2931
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: AVT Products revieuw: MP3 sound module

Bericht door Maurits71 »

leuk ding.

voor de duidelijkheid dus per module kan je 1 geluid/ gebeurtenis regelen.

dus als je en kerkklokken, en een overweg en spelende kinderen wil dan heb je dus 3 units nodig.

klopt dat wat ik zeg ?

gr.

M.


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: AVT Products revieuw: MP3 sound module

Bericht door martindomburg »

Yep, helemaal correct

Maaaarrrr: Als je meerdere files laad, dan speelt hij deze achter elkaar af. Maar je kan inderdaad per module 1 fragment aansturen.

groetjes


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: AVT Products revieuw: MP3 sound module

Bericht door Ad_M »

Er is toch ook een drie in een ofzo?

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: AVT Products revieuw: MP3 sound module

Bericht door martindomburg »

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/domb ... 00-3x4-mb/

3 modules met elk 4MB opslag capaciteit


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie