Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Ad_M »

Staat op de lijst, dank je wel Harry!!! :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D

wim lagerwaard
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 okt 2009 10:40
Locatie: Enschede

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door wim lagerwaard »

Ziet er mooi uit Harry

Gr Wim


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Jeroen »

Dat ziet er goed uit zeg! Die struikjes zijn goed gelukt zo met een mooie tint groen. Oogt allemaal erg natuurlijk zo, en juist de rust bevalt me goed in je brugmodule. Ik ga ook maar op jacht naar wat van die eendjes op termijn, is wel een leuk detail.

Ik wil je eigenlijk toch vragen om met je modules naar Lochem te komen in september. Dat is nog even, maar juist wel een leuk beursje. Niet zo massaal als een Rail of Eurospoor en....iitsluitend voor N spoor!

Think about it.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3016
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Ron »

Oeps!!
Ik heb volgens mij ook nog van die eenden liggen in zo'n vergeten laatje.
Als ik die nog terug kan vinden kunnen ze mooi in de Rijn zwemmen.

Ik blijf die foto's van de oude brug ontzettend mooi vinden.

gr. Ron.


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Wim H »

Harry, Kees,
Bedankt voor de tips voor de zakken uit klei. Ik was druk dus vandaar het late antwoord.

Harry, je module ziet er prachtig uit! Heerlijk zo'n rustige landelijke module. Ik zou misschien rond het huisje nog iets meer details aanbrengen, bv een moestuintje oid, een hakblok voor het brandhout, een konijnenhok.

De eenden in het water zien er leuk uit. Op onze clubbaan hebben we ook ergens een meerkoet (zwart) in de rivier zwemmen. Maar zelfs wij moeten zoeken om hem te vinden, vanwege de schutkleur :-)
Ik vind die hengelaars ook geweldig. Waar is de hengel van gemaakt? Zelf gemaakt van een stukje metaaldraad oid? Meestal zijn de hengels van Preiser of Noch veel te dik.
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Wim H schreef:Harry, Kees,
Bedankt voor de tips voor de zakken uit klei. Ik was druk dus vandaar het late antwoord.

Harry, je module ziet er prachtig uit! Heerlijk zo'n rustige landelijke module. Ik zou misschien rond het huisje nog iets meer details aanbrengen, bv een moestuintje oid, een hakblok voor het brandhout, een konijnenhok.

De eenden in het water zien er leuk uit. Op onze clubbaan hebben we ook ergens een meerkoet (zwart) in de rivier zwemmen. Maar zelfs wij moeten zoeken om hem te vinden, vanwege de schutkleur :-)
Ik vind die hengelaars ook geweldig. Waar is de hengel van gemaakt? Zelf gemaakt van een stukje metaaldraad oid? Meestal zijn de hengels van Preiser of Noch veel te dik.
Groet, Wim

Hallo Wim,

Je hebt gelijk. Ik zat zelf te denken aan wat stapels brandhout, planken in de schuur oid. Een hakblok met een ijverige eigenaar staat al bij de schuur op het segment Steinbach:

Afbeelding

De hengels zijn overigens haren uit een kwast ...
Laatst gewijzigd door traiNiac op 13 mei 2018 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Jeroen schreef:Dat ziet er goed uit zeg! Die struikjes zijn goed gelukt zo met een mooie tint groen. Oogt allemaal erg natuurlijk zo, en juist de rust bevalt me goed in je brugmodule. Ik ga ook maar op jacht naar wat van die eendjes op termijn, is wel een leuk detail.

Ik wil je eigenlijk toch vragen om met je modules naar Lochem te komen in september. Dat is nog even, maar juist wel een leuk beursje. Niet zo massaal als een Rail of Eurospoor en....iitsluitend voor N spoor!

Think about it.

J.

Hoi Jeroen,

Dank voor je compliment. V.w.b. Lochem: als ik al die mooie, werkende banen zie, dan zijn mijn segmentjes gewoon oersaai. Anyway, I'll give it some thought. Weet je de exacte data toevallig?


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Robert_N-Nm »

Lochem is 19 en 20 September. En die 'saaie' segmentjes vormen een prima baantje voor daar want ze zien er prima uit. Ze vormen een prima voorbeeld van Less is more.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Jeroen »

Less is more.
My thoughts exactly! Juist daarom, Harry! Denk er eens over na.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Wim H »

traiNiac schreef:... Een hakblok met een ijverige eigenaar staat al bij de schuur op het segment Steinbach....
Waarschijnlijk had ik daar het idee vandaan :D
Maar goed, in plaats van jou je eigen ideeen aan te smeren, zou ik zelf eens flink moeten gaan bouwen. Afgelopen weekend ben ik in ieder geval nog bezig geweest met het opknappen van een seinhuisje voor de baan van de vereniging waar ik lid van ben (oa inrichting maken ed). Daar zal ik binnenkort eens een draadje van starten.
Wat betreft de hengel: haren van een kwast! Goed idee! Op de clubbaan zit ergens een visser met een metalen hengel, maar die wil nog wel eens verbogen zijn (de hengel dan he... ;) ). Een haar uit een kwast zou wat minder gevoelig moeten zijn.
Groet, Wim
PS Ik zou het erg leuk vinden om je modules in Lochem te bekijken, ook als er geen enkele rijdende trein te zien is!



mdedeugd
Berichten: 2419
Lid geworden op: 31 jul 2010 09:11

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door mdedeugd »

Hakkkeee !!!!!!!!

Harry het ziet er schitterend uit :o

Martin de Deugd



FidOo
Berichten: 5657
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door FidOo »

Ja weer lekker genieten van al dat moois Harry.

Zo'n weekendje Lochem is overigens echt wel een aanrader! Beursdagjes zijn best verslavend en leuk om te doen.

Overigens heb ik even geen idee van het complete overzicht van jouw modules aan elkaar. Maar misschien is het een idee om low-budget 2 keerlussen of zelfs een ovaal achterlangs te maken.
Zodat je dan toch kan rijden.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door 141 »

Na een tijdje afwezig te zijn geweest, staat mijn mond open van verbazing. Harry, wat is de module met de brug MOOI geworden!!!! Ondanks de rustige uitstraling is er toch heel veel te zien, zoveel van die leuke kleine details... echt top werk!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Dank heren voor al die lof. Of het terecht is, vraag ik me af (ik rommel ook maar wat aan), maar het is in ieder geval een goede stimulans om te blijven bouwen. Voorlopig dus nog maar geen totale overstap naar HO, want ik heb hier op het forum wel gezien dat N ook voor detailgoeroes een dankbare schaal is. Hoezo is spoor 1 het koningsspoor?



ghn
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2015 17:07

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door ghn »

Ik heb zojuist een halfuurtje rond gesnuffeld in dit draadje. Wat een prachtige foto's van deze baan. Complimenten!


Stoomloc's en Diesels.... Mijn baan in wording: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8402
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Dankjewel Gerrit.


Gebruikersavatar

Robert_N-Nm
Moderator
Berichten: 2083
Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
Locatie: Reading (UK)

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Robert_N-Nm »

Hoe staat het met Strümpfelbach? Het is zo stil de laatste weken in het draadje.


Fan van Alpenbanen in N(m)
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door 141 »

traiNiac schreef:Voorlopig dus nog maar geen totale overstap naar HO, want ik heb hier op het forum wel gezien dat N ook voor detailgoeroes een dankbare schaal is. Hoezo is spoor 1 het koningsspoor?
Of is Harry stiekum toch overgestapt?

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach
Gebruikersavatar

ZThijs1
Berichten: 232
Lid geworden op: 09 jan 2014 14:49
Locatie: Amersfoort

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door ZThijs1 »

Ja, ik ben ook wel toe aan een update!


grt,
Thijs

Am Waldrand
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Hallo Thijs, Clemens en Robert,

Jullie hebben helemaal gelijk. Maar al die andere verplichtingen gooien weleens roet in het eten :mrgreen:
Voorlopig geen update, want er is niets gebeurd. Maar ik ben wel zo'n treintjesgek dat ik heb opgezocht welk materieel op de lijn Rudersberg-Welzheim (de gebouwde segmenten zijn daarvan een nabootsing) werd ingezet in de loop der jaren. Als het morgen een beetje fatsoenlijk weer is, ga ik buiten dat materieel in model (voor zover ik erover beschik) op de segmenten fotograferen.

En ik ben inmiddels bezig met de planning van het vierde segment "Zumhofer Strasse". Dat is het laatste bochtsegment (met z'n vieren vormen ze dan een kwart cirkel) en zal moeten aansluiten op een stationssegment ("Rudersberg"). Pas dan komt de eerste wissel in beeld :D

Segment "Zumhofer Strasse"zal bestaan uit niet meer dan een gelijkvloerse kruising tussen spoorweg en een toegangsweg naar het stadje Rudersberg en een laadperron voor goederen. De overweg had in tijdperk 3 slechts een AKI, dus waarschijnlijk plaats ik geen overwegbomen. Maar ik wacht even af hoe fraai de overweg van Jeroen uitpakt, voordat ik een keuze maak :lol: :lol:


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Jeroen »

En ik ben inmiddels bezig met de planning van het vierde segment "Zumhofer Strasse
Wat nou, geen -bach meer?

Foto's in de zon morgen, dat klinkt altijd goed! Ik ben ook erg benieuwd naar je volgende project. Denk je nog aan Lochem dit jaar? (hint hint....)

BTW, de overweg moet inderdaad nog helemaal gebouwd worden. Eén van de vele klusjes bij mij. Je weet in ieder geval waar je het kunt vinden!

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
traiNiac
Berichten: 2203
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door traiNiac »

Foto's? Hoezo foto's? De hele middag in het zonnetje gefotografeerd met de tuin als achtergrond: bijna allemaal onscherp :oops: :oops:
Dit weekeinde zal ik het nog maar eens proberen. Een paar zijn er wel gelukt, dus bij deze een kleine impressie.

EPOCHE I

Afbeelding

Voorbeeld voor mijn segmenten is het traject tussen Schorndorf en Welzheim, dat tussen 1908 en 1911 werd aangelegd door de Württembergse Staatsspoorwegen. Het was een bochten- en hellingrijke nevenlijn, die bereden werd door tenderlokomotieven, omdat aan het eindpunt in Welzheim geen draaischijf aanwezig was. Het waren voornamelijk de Württembergse types T3 en Tn die op dit traject dienst deden. Deze lokomotieven zijn echter niet in N verkrijgbaar, hoewel een kleinseriefabrikant enige jaren geleden beide loks in een zeer kleine oplage heeft vervaardigd. Wel heeft Fleischmann op basis van de bekende Pruissische T9.3 een zeer fraaie lok uitgebracht in de uitvoering van de Württembergse Staatsspoorwegen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door traiNiac op 17 mei 2018 07:57, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

kees gorter
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 feb 2011 11:27

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door kees gorter »

Ziet er leuk uit zo .

Kees


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door Ad_M »

Leuke foto's zo!!!
Deze zien er gelikt uit Harry

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Lauterbach - Steinbach - Strümpfelbach

Bericht door martindomburg »

Wow mooie foto's man


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Plaats reactie