Domburg Train Support Nieuwsbrief februari 2016

Domburg Train Support
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Domburg Train Support Nieuwsbrief februari 2016

Bericht door martindomburg »

Vrienden,

Wat is de eerste maand van dit jaar snel voorbijgevlogen. Jullie hebben veel van me gehoord deze maand en er is ook heel veel gebeurd. Aanvankelijk verliep de opstart van 2016 soepel maar na de beurs van 16 januari kwam het ombouwwerk in een stroomversnelling. Veel klanten wisten na mijn periode van afwezigheid hun weg weer terug te vinden naar mijn webshop en mijn stand, ondanks dat we een nieuwe locatie hebben in hal 3 op de beurs in Houten. De locatie bewees een gouden zet te zijn, ik heb de gehele beursdag de soldeerbout niet aangeraakt. Niet door gebrek aan werk, maar door gebrek aan tijd. Het werd een monsterlijke dag voor mij.

Maar na de beurs kwam ik met mijn voeten weer hard op de grond, want mijn LocBuffer bleek een groot falen te hebben. Ik heb mij niet gerealiseerd dat veel centrales een te hoge voedingsspanning hebben. Hierdoor werden de LocBuffer schakelingen zodanig heet dat er schroeiplekken ontstonden en de schakeling defect raakte. Ik heb snel moeten schakelen om het product LocBuffer te redden maar uiteindelijk is me dat ook gelukt. Hierbij heb ik mij rijkelijk laten informeren door bevriende techneuten met verstand van zaken en een goede kijk op wat mijn klant wil en verwacht. Hierbij wil ik dan ook Leon van Perlo, Vincent Bogers en Joost van Dijk enorm bedanken voor het meedenken. In de nieuwsbrief wijd ik verder uit over de oplossing waarvan inmiddels de eerste exemplaren al met succes zijn ingebouwd.

Naast al dit geweld staan me nog meer leuke items te wachten. Zo starten binnenkort de workshops weer en de belangstelling is wederom groot. Maar buiten dat heb ik in deze nieuwsbrief ook leuk nieuws omtrent twee nieuwe klanten waarvan ik net als N-spoorstore en 9mm Shop al het ombouwwerk mag gaan verrichten. En dan zou je denken dat de koek al wel verdeeld is met mijn tijd, niets is minder waar, want Station N-spoor staat voor de deur.

Ons evenement in Hilversum brengt veel los bij het publiek. Enorm veel positieve reacties en nagenoeg nihil negatieve. Dat zien we ook in de inschrijvingen. We hebben inmiddels een diversiteit aan modelspoorbanen en standhouders te bieden. Daarnaast zal er door MCC-ModelCarParts het Dinamo N-spoor een Gebruikersdag georganiseerd gaan worden en als special feature organiseren een aantal enthousiaste N-spoorforumleden een gratis workshop fotografie!

Nou, ik typ dit momenteel als een enthousiaste jongen in een snoepwinkel. Er is mij ooit verteld dat je leuke dingen moet doen in je leven, nou dat lukt me aardig inmiddels. Met dank aan jullie!

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

P.s.: Op Rail 2016 ben ik uiteraard gewoon weer van de partij!!!!! Ik word wederom ingehuurd door 9MM Shop om met mijn ombouwservice aanwezig te zijn.


Workshops 2016

Komende maand starten de workshops weer. En direct met twee nieuwe workshops:

Zaterdag 6 februari de kennismaking workshop Dinamo Plug & Play

Hier laat ik u kennismaken met het product Dinamo en zijn werking. Ik geef u uitleg over het systeem, zijn werking en hoe u het aan kunt leggen. Daarnaast is er vooral veel ruimte voor het interactief beantwoorden van vragen.

Voor deze workshop zijn er op moment van schrijven nog 2 plaatsen vrij!

Woensdag 10 februari de avondworkshop OC32 voor beginners


In deze workshop laat ik u zien hoe u heel eenvoudig met de OC32 en OCconfig een servo kunt inregelen en bedienen. Maar ook relais en lichtseinen of een terugmelder. Aan de hand van een demoplank met een OC32 en artikelen kan de cursist het zelf ook proberen.

Voor deze workshop zijn er op moment van schrijven nog 7 plaatsen

Meer informatie vindt u op de website


Voor Dinamo kunt u bij mij terecht!

Waarom roep ik dit? Omdat onze hobby zich kenmerkt door gewoontes die vastroesten. Zo zal een Märklinrijder niet gauw overstappen op Fleischmann. Zo ook met de verkrijgbaarheid van Dinamo. Veel mensen weten nog niet dat Dinamo nu ook verkrijgbaar is bij DTS. Met dank aan officiële dealer MCC-ModelCarParts. Ik ben geen officiële dealer maar een reseller met de ondersteuning van VPEB. Hierdoor kan ik een unieke ervaring aanbieden.

Ik merk dat veel nieuwe gebruikers vaak overrompeld zijn door de mogelijkheden en zijn overladen met informatie. Als men besluit om na een kennismakingsgesprek over te gaan op de aanschaf van het systeem krijgen ze bij mij een stukje extra service waarmee ik me wil onderscheiden:

Bij aankoop van een startset Plug & Play krijgt u gratis deelname aan een van de workshops Dinamo Plug & Play, OC32 voor beginners, iTrain starters of Relaisschakelingen voor Dinamo.

Naast de gratis workshop krijgt u een Kick-Off. Bij aanschaf kom ik de set persoonlijk bij u thuis afleveren en krijgt u advies over hoe te monteren en aan te sluiten op maat.

Te allen tijde gratis support via email, telefoon of op afstand.

Waar ik voor wil staan is dat mijn klanten, en daarmee ook mijzelf, pas tevreden hoeven te zijn als hun baan met Dinamo ook functioneert. De klant presteert zo goed als het support die hij krijgt!!



Station N Spoor


Het gaat super met de voorbereidingen!! 15 februari komen de rayonhoofden uit N-spoorwereld weer bij elkaar en gaan we een voorlopige indeling maken. In de dagen erna zal ik een voorlopige deelnemerslijst bekend gaan maken!

Afbeelding


Domburg Train Support verwelkomt Harlaar Modeltreinen en Eemspoor!

Zoals jullie weten ben ik huisombouwer voor N-spoorstore uit Lochem en 9mm Shop uit Almere. Dit heeft een zeer positieve invloed op mij gehad en deze samenwerking koester ik dan ook ten zeerste. Dan ben ik ook tevreden als ik mag vermelden dat ik dit netwerk uit mag breiden met twee nieuwe klanten!

Eemspoor

Eemspoor uit Eemnes is vooral bekend van de beurzen waar Jaap en zijn vrouw iedere keer getrouw te vinden zijn met een groot assortiment met alles wat modelspoor ademt. Van treinen tot scenery tot bouwpakketten, werkelijk alles kan je bij Eemspoor krijgen. Er is nog geen website maar er wordt hard gewerkt aan een webshop. Wilt u meer informatie dan kunt u zich richten tot info@eemspoor.nl

Harlaar Modeltreinen

Als jaren een grote naam in Nederland, Märklindealer en vooral bekend om zijn grote winkel in Badhoevedorp. Vanaf heden zal ik vooralsnog N-spoor om gaan bouwen voor Harlaar. Meer informatie over Harlaar vindt u op http://www.modeltreinen.nl


Bootloader functie TM-H

Een twee jaar geleden heeft VPEB een omruilactie gehouden om de CPU's van alle TM-H blokkaarten om te ruilen voor versies met een bootloader ondersteuning.

Helaas is in dit proces niet meegenomen dat de TM-H geen reset functie heeft om de firmware te kunnen updaten. Dit is echter wel vrij gemakkelijk in te bouwen door een brug te vervangen voor een 4k7 weerstand.

Ik heb het zelf op de volgende manier gedaan, naast de 4k7 weerstand heb ik met twee losse draden een pinheader gezet zodat ik simpel met een jumper de TM-H kan resetten.

Aan de hand van dit gemis heeft VPEB een handleiding online gezet:
http://www.vpeb.nl/ondersteuning/documenten-dinamo/

Ik ga zelf een beknopte howto online zetten op het dinamousers.net forum binnenkort.

Zie je het niet zitten om dit zelf te doen? Dan kunt u uiteraard ook bij mij terecht hiervoor. Ik update eventueel direct uw firmware naar de laatste versie.

De kosten voor de service zijn € 10,-
Voor de materialen vraag ik per TM-H € 1,-
Verzendkosten zijn indien gewenst € 9,95

U kunt uw printen langsbrengen op de beurs in Houten 16 januari of de printen naar mij opsturen.

Afbeelding

Afbeelding


LocBuffer 2.0

De LocBuffer is, zoals hierboven te lezen is, vernieuwd. Ik heb naast de 16V versie nu ook een versie ontwikkeld die maximaal 25V kan verdragen. Hierover heeft u onlangs een nieuwsbericht van mijn ontvangen, ik zal daar hier niet te veel over uitwijden.

Voor wie de LocBuffer 1.0 heeft en een voeding hoger dan 16 VDC: deze klanten krijgen kosteloos een 25V versie ingebouwd. Men betaalt enkel € 6,50 voor de nieuwe schakeling en eventueel de verzendkosten. Voor wie een bouwpakket heeft mag deze bij mij inruilen voor een 25V versie voor € 4,00 meerprijs.


Software updates

Met enige regelmaat verschijnen er nieuwe updates online. Hier een selectie van de gratis updates:

iTrain 3.3.2 http://www.berros.eu/nl/itrain/installation.php

Diverse bugfixes op het huidige iTrain 3.3.1


DecoderPro 3

Diverse verbeteringen en nieuwe decoders

http://jmri.sourceforge.net/download/in ... l#prod-rel


Tot zover de nieuwsbrief van februari, ik hoop jullie allen de komende editie van Rail te mogen ontvangen in Houten, of op een van de workshops.

Met vriendelijke groet

Martin Domburg

Domburg Train Support

http://www.domburgtrainsupport.nl


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Rtoonen
Berichten: 322
Lid geworden op: 30 jun 2013 19:43
Locatie: Vlissingen

Re: Domburg Train Support Nieuwsbrief februari 2016

Bericht door Rtoonen »

Leuk nieuws Martin, ook de deal met Harlaar.

Rob


Modelbaan met kopstation "Waterloo". Nederland 1945 - 2000
Plaats reactie