Al even niets meer laten horen, maar in tussentijd staat het hier niet stil.
Mijn vrouw heeft voordat wij elkaar leerden kennen ook een kleine verzameling n-spoor materiaal opgebouwd. Vlak voor we elkaar leerden kennen heeft zij dat verkocht

Goed, die handel dus terug gekocht. Betreft een aantal wagonnetjes, een paar lokjes, 2 trafo's, wat gebouwtjes en een partij Minitrix rails. Niet allemaal even mooi, maar voor een deel zeker bruikbaar. Gezien de hoeveelheid rails die hierbij zat heb ik mijn plan weer omgegooid. De baan staat nu op zolder. De bedoeling is dat we die ooit nog verder gaan inrichten als we het geld ervoor hebben. Met mijn oude plan zou dit kunnen betekenen dat ik de hele baan weer zou moeten afbreken omdat hij niet te transporteren is. Nu heb ik besloten het in te delen in modules.
Inmiddels de eerste modulebakken gemaakt, hierbij grotendeels het hout gebruikt wat onder het overgenomen baantje zat. De hele tafel wordt straks gevuld met modules: twee voor en twee naast elkaar. Voorste modules zijn 60cm diep. Achterste worden straks 'onzichtbaar'. Er komt op het achterste deel van de voorste modules ook een stuk spoor wat hoger ligt dan de rest, over wat bergjes en een brug. Op onzichtbare deel en dit hogere deel ga ik de Minitrix rails gebruiken, voor de rest de Fleischmann die ik inmiddels al had.
De Fleischmann rails ligt inmiddels. De rails ligt met spijkertjes vast. Ik ben ook begonnen met het solderen van de draadjes aan de rails.

Let niet op de gebouwtjes, die zijn nu alleen nog maar om voor mezelf een beeld te krijgen

Lekker werkje, dat solderen...

Het bier is ook bezorgd

De overgenomen lokjes werken overigens niet echt heel lekker, zal wel met ouderdom en weinig gebruik te maken hebben? Er zit er in ieder geval één (stoomlokje) bij die ik nog een keer digitaal wil maken, maar dan moet hij het eerst wel lekker doen... Iemand tips?
@Jeroen Jaja, uit Ede... De rails glimt inmiddels