Baanplan Spoorbaan Janbaas

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Baanplan Spoorbaan Janbaas

Bericht door Marcvane86 »

Goedenavond,

Ik ben weer begonnen met tekenen van mijn nieuwe baanplan voor in de nieuwbouw.
Over ongeveer 8 weken zal de nieuwe woning opgeleverd gaan worden.
De komende tijd wil ik dus flink aan de bak met het ontwerpen van een nieuw baanplan om zo najaar 2017 hopelijk te kunnen gaan beginnen met bouwen.

Ik ga werken met kato unitrack rails, Roco Z21 centrale, Rosoft loconet interface, Rosoft L.Net-s88SD16-n + uitbreidingen en Rosoft MDD. Systeem technisch wordt alles uiteindelijk bestuurt door koploper.

Inmiddels heb ik wat test schetsen gemaakt en inmiddels een redelijk mooi schaduw station gecreëerd al zeg ik het zelf.

ik sta altijd open voor jullie aanvullingen en of opmerkingen, zeker aangezien dit mijn eerste definitieve baan gaat worden en de eerste keer word dat ik met Kato ga werken i.p.v. Fleischmann Piccolo.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marcvane86 op 29 jan 2019 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door shoven »

Geef eens wat uitleg bij je plaatje Marc?


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Steven,

Een echte goede uitleg heb ik er nog niet bij.
Ik was gewoon wat aan het schetsen en wil een schaduw station waar ik wat treinen kan opstellen.

Het schaduwstation zoals nu getekend zou 8 stammen kunnen stallen op maximale bezetting. Waarvan 2 in mijn idee op het doorgaande spoor, 2e van onderen, kunnen opstellen bij het afsluiten van de baan. De maximale trein lengte is nu 110 cm ongeveer dat is nog niet zo heel lang.
Wellicht is er een beter idee voor het schaduwstation dit is mijn eerste die ik ontwerp.

Ik heb nu getracht 2 in- en uitrij plaatsen te creëren om doorstroming te bevorderen ipv alle sporen op 1 enkel spoor te laten uitkomen. De beide zijden van het schaduw station moeten worden aangesloten op 2 twee sporige helixen welke naar het hoofdniveau van de baan moeten leiden.

Met het ontwerp zoals nu gaat er best veel lengte zitten buiten de opstel blokken, dit wil ik eigenlijk nog zien te verbeteren maar weet even niet hoe. Maximale lengte moet eigenlijk binnen de 3meter blijven met de bochten naar de helixen die als het ware haaks op de hoeken van de tafel naar voren komen zodat een grote U ontstaat.
Binnen die 3 meter wil ik zoveel mogelijk opstel lengte creëren het liefste alle sporen evenlang.

Om niet direct het hele budget aan een heel groot schaduw station te moeten verbruiken zou het mooi zijn als er een gespiegelde helft later voor de huidige sporen zou kunnen worden gelegd. Zodat in de toekomst meer treinen opgesteld kunnen worden.

Kort gezegd nog veel vragen en vrij weinig idee van hoe nu echt efficiënt de ruimte te benutten.
Wel wil ik het liefste wissel #6 gebruiken ivm betrouwbaarder zijn.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door shoven »

Je verliest nu vooral rechts veel ruimte door dat aparte spoortje.
Als je het nu eens zo doet? Dat scheelt een hoop loze ruimte. je kunt kiezen de opstelsporen meer of minder schuin te leggen, afhankelijk van de breedte en lengte van je plank.Even een slim model wissel kiezen.
Een (of meer) van de sporen betitel je als doorrijspoor en stelt in je programma in dat de trein daar niet hoeft te stoppen. De wissels links en rechts zorgen voor de aansluiting op je helixen. Alle opstelsporen uiteraard in 2 richtingen te berijden.

Afbeelding

Om wat meer doorstroming te krijgen kun je ook scissors gebruiken, dat scheelt bottlenecks maar is wat duurder. Dit is gebaseerd op Kato unitrack rails, op een paar plekken heb ik gesmokkeld met een code 80 flex (kun jij ook).

Afbeelding


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Steven bedankt voor jouw assistentie.

Deze modellen staan me erg aan, zeker het tweede model aangezien de doorstroming vanuit de helix dan niet over 1 spoor hoeft te verlopen.

Ik zal nog eens in de tekentafel klimmen eerdaags en eens kijken of ik het ook zo getekend kan krijgen met de Kato railstukken. Het gebruikmaken van andere rails er tussen wil ik eigenlijk tot het minimum beperken.

Je gaf aan even een slim wissel kiezen, Kato heeft maar 2 modellen #4 en #6.
Van het model #6 heb ik reeds 5 wissels liggen uit een opgekocht kavel deze gaven ook bij meerdere Kato gebruikers de voorkeur vanwege de vloeiendere overgang.

Ik ga eens kijken hoe diep de plank moet gaan worden zat zelf te denken de gehele baan op wielen te zetten zodat deze rondom benaderd kan worden dus 80 a 90 diep zal het zeker worden vermoed ik zo. Dan moet er aardige lengte ontstaan.

Nu nog eens uitzoeken wat de gemiddelde lengte van treinstellen zal zijn om de minimale bloklengtes te bepalen. Aangezien m'n materieel nog niet heel uitgebreid is zal het in het begin niet veel voorstellen maar de baan moetwel toekomst visie hebben.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door shoven »

De sporen hier zijn 120cm lang, ik heb ze getekend met 5x een Kato railstuk van 48cm (volgens Anyrail).
Andere merken zitten alleen in 4 boogjes, ik was te lui om daar het juiste Kato boogje bij te zoeken (die hebben wel een erg uitgebreid rail-assortiment!). De rest is Kato unitrack.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Willempie »

Marc, als de beide uiteinden naar een helix gaan, dan kun je die toch niet per spoor in beide richtingen berijden. Je hebt een opgaand en neergaand spoor, die op je opstelsporen uitkomen. Volgens mij hoef je helemaal niet zo ingewikkeld te doen met een scissors e.d. je lost er namelijk geen opstoppingen mee op. Het eerste plaatje van Steven is voldoende.

Groetjes


Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6092
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door shoven »

Klopt, het nut is beperkt. Voor het geld van de scissors koop je ook een paar extra opstelsporen en hou je nog geld over voor een biertje. ;)
Zelf zou ik voor optie 1 gaan, en 1 van de opstelsporen als doorgaand blok benoemen in Koploper.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Wim je hebt helemaal gelijk, ik had even niet nagedacht over de enkele rijrichting van de helix.

Steven optie 1 is inderdaad stuk voordeliger te realiseren.

Blij met jullie aanvullingen het helpt mij weer verder om nu de helixen te gaan tekenen die aansluiten op het SS.
Dan krijg ik direct een idee van de vloeroppervlakte die ik ga gebruiken en dat kan ik even intekenen op de bouwtekening van de nieuwe woning om te kijken of het daar ook allemaal gaat passen. Met alle andere zaken die ook nog op zolder moeten komen.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Vandaag nog even aan het tekenen geweest met behulp van jullie ideeën.

Het bovenste schaduwstation komt er in eerste instantie, de scissor links komt er direct met een doodlopend opstelspoor in het begin.
Later kan ik dan het onderste gedeelte nog aanleggen met een keerlus erachter, om zo de aanleg te kunnen spreiden qua aanschaf.
Ik heb verder even een opzet gemaakt van hoe de helixen zouden moeten gaan aansluiten.
Ik heb nu echter 3,8 meter lengte nodig gebaseerd op 3,69 meter buitenkant sporen zoals nu getekend en met iets vlees links en rechts, dat wordt eigenlijk te veel van het goede, 3 tot 3,3 meter is mijn max ongeveer, dus wellicht gaan er nog wat opstel sporen verdwijnen om die lengte te beperken. Ik heb nu de opstelsporen op 99 cm lengte, daar moet ik nog even naar gaan kijken heb eigenlijk geen idee wat voor lengte stammen ik wil gaan rijden, zeker aangezien ik nog niet zoveel materieel heb.
De helixen wil ik eigenlijk gaan opbouwen uit de dubbele sporen van Kato met super elevated curves het buitenste spoor is 99cm per halve winding rijlengte. Ik dacht aan 5,5 cm hoogte tussen de windingen maar moet even nazoeken of dat hoog genoeg is ivm de hogere kato beddingen.

Hier een screendump van de tekening tot nu toe.

Afbeelding


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Bart51 »

Hallo Marc,
Ik kijk al een tijdje naar je schaduwstation maar begrijp de linker helix met het schaduwstation en de keerlus niet helemaal. BV: het uitrijden van het schaduwstation stuurt je via de binnenbocht naar boven (ervan uitgaande dat je eigenlijke baan boven de schaduwstations komen). Daarmee blokkeer je dus de hele helix voor binnenkomend verkeer. Kan je op de plaats van de overloopwissels (vlak na de linker helix) niet dat kruisblok (4 wissels en kruising ineen) van Kato plaatsen?

Lees het wel, ik volg je.

Groet Bart


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Thrillseeka »

Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (231.67 KiB) 8855 keer bekeken
Getekend in paint maar goed.

Ik zou het dan eerder zo doen :)

Dus bij het onderste schaduwstation terug te laten lopen naar het bovenste schaduwstation ipv op zijn eigen schaduwstation. het lijkt mij namelijk dat het bovenste schaduwstation zal vol lopen via de rechter helix en de onderste via de linker helix.

ook zou ik een optie maken dat je vanuit het onderste schaduwstation als nog de rechter helix kan benaderen.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Bart51 »

Eventjes een opmerking op basis van Thrillseeka: Op de linker helix ga je op de rechterbaan klimmen en op de rechtse helix ga je juist met het linkerspoor omhoog. Tenzij vanaf beide helixen een enkelspoor komt en gaat, gaat het mis omdat je dubbelspoor op een moment moet wisselen. Wanneer je aan de rechterkant de aansluiting op die helix de andere kant op maakt dan gaat ie weer goed.

Succes met deze puzzel!

Groet Bart


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Thrillseeka »

Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (236.56 KiB) 8803 keer bekeken
Even wat peiltjes gezet..

idd bij rechter kant heb je wel een klein uitdaginkje :) of je moet dat dubbel spoor daar weghalen en dat spoor van de onderste schaduwstation eronder door laten lopen oid


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Bedankt allen voor de opmerkingen, ik ga nog even terug naar de tekentafel. Inmiddels kan ik ook weer in wintrack werken. Ga daar ook nog eens alles natekenen. Kwam nu vaak niet uit terwijl het zou moeten kloppen. Wellicht klopt de software die ik had niet zo nauwkeurig als in wintrack. Jullie horen en zien we weer zodra ik weer wat nieuws heb te melden.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 765
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door mini rijder »

Hoi Marc,

Als ik het zo zie kun je links en rechts de overlengte beperken, door de scissor links en de wissel rechts door de bocht te leggen.
Links win je dan 31cm en rechts ongeveer 25cm, zonder dat je opstelsporen moet opofferen.

Groetjes: Robby



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Ik ben weer fris aan de slag gegaan in Wintrack dit keer. Even wennen maar om sommige dingen makkelijker.
Zeker de functie om automatisch tussen 2 rails een connectie te laten berekenen.

Een aantal van jullie hebben tips gegeven over mn baanplan.
Een aantal zijn reeds verwerkt, de keerlus is op het moment vervallen, ik weet eigenlijk even niet hoe ik deze op de beschikbare ruimte nog zou moeten inmeten. Wellicht komt deze op de bovenbaan terug of komt er mogelijk nog een aanpassing voor meer ruimte zodra ik de zolder definitief heb ingemeten na de verhuizing.

Dan gaven aan aantal mensen nog aan dat er aan de rechterzijde verkeerd de helix in gereden zou worden, via binnenbocht omhoog, echter ligt er een kruiswissel voor, welke het mogelijk maakt om vanuit het onderste schaduwstation naar de buitenbocht over te steken, aangezien in koploper de rijrichting naar blokken eenzijdig ingesteld gaat worden kan er nooit op de binnenbocht naar boven gereden worden.
Het wissel zal echter maar voor 3/4 benut worden maar vanwege de rail afstand van het standaard kato dubbelspoor krijg ik geen twee gewone wissels tegen elkaar in getekend. Ook de kruisstukken van 15gr helpen me niet.

Mochten jullie nog opmerkingen/vragen hebben zie ik deze graag tegemoet.
met alle ervaring samen wordt het een veel beter plan.

Afbeelding

Iets grotere afbeelding onder de volgende link(al scheelt het niet veel):
https://myalbum.com/photo/zRsU1nvg89gr/1k0.jpg


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Michiel »

Het concept van deze symmetrisch diagonaal liggende opstelsporen is leuk bedacht, maar je heb er wel erg korte opstellengtes mee. Een loc met een paar rijtuigen, en het spoor staat vol. Ik vind het persoonlijk jammer van de verloren ruimte, want je hebt de ruimte om een mooi schaduwstation te maken. Ik zou dit visgraatmotief verlaten, hoe ingenieus ze ook moge lijken.

Misschien dat het je kan dienen als inspiratie, dit is het schaduwstation dat ik net af heb: https://sites.google.com/site/projectlx ... duwstation


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Michiel, hier zat ik ook al een beetje aan te twijfelen.
Ik kan nu 99 cm kwijt. Er kan nog wel iets lengte toegevoegd worden maar het moet ook niet te veel breder worden ik moet op zolder helaas nog veel meer dingen kwijt de komende 30 jaar.

Ik ga nog wel eens bladeren online voor meerdere opties.
Langere sporen zoals Steven tekende kan natuurlijk ook maar moet even kijken of dat financieel mogelijk is aangezien dat niet in delen te doen is.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3889
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Jeroen »

Wat voor wissels gebruik je in die 'ribbenkast'? Want op deze manier liggen de aandrijvingen helemaal tegen elkaar aan. Als je ze ondervloers maakt is het geen probleem natuurlijk....


Afbeelding

Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Jeroen is kato unitrack wissel #6 186mm lengte, de motoren zitten in het wissel weggewerkt daar heb ik dus geen last van gelukkig.
Decoder zou zelfs nog in het wissel weggewerkt kunnen worden echter ga ik gewoon voor de oplossing MDD van Rosoft.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/
Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Thrillseeka »

Wat is jouw reden eigenlijk om 2 helixen te maken? Als je 1 helix weghaalt kan je die ruimte gebruiken om daar ook je stukje opstel sporen te maken waardoor je langere lengtes kwijt kan.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Bart51 »

Hoi Marc,
Zoals je ziet gaat er veel tijd in het ontwerpen zitten, zelfs veel meer tijd dan het bouwen van je uiteindelijke ontwerp. Ik heb een paar dingetjes ter overweging.
A) Van welke kant je ook komt maakt niet maar iedere trein moet over de kruising om aan de andere kant op de juiste baan te komen. Wanneer je de 2 sporen die van je schaduwstation komen aan de rechterkant verlegt van de rechterzijde van je helix naar de linkerkant van je helix, dus onder je helix door, dan heb je je kruising helemaal niet nodig.
B) Maak je helix zo groot mogelijk. Ik bedoel dus dat je nog iets in de breedte kan maar ook in de lengte als het ware over de sporen naar/van je schaduwstations. Hiermee zorg je voor een nog kleiner hellingspercentage waardoor je loks het wat makkelijker hebben om boven te komen. En je doet toch niks met die ruimte. Je moet alleen wel ervoor zorgen dat je via de onderzijde van je tafel in je helix kan komen (voor het geval dat...).

Succes!

Groet Bart



Onderwerp starter
Marcvane86
Berichten: 709
Lid geworden op: 14 nov 2014 12:08
Locatie: Noordelijk brabant
Contacteer:

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Marcvane86 »

Bedankt voor de tips, Bart ga met je opmerkingen aan de gang gedeeltelijk heb ik dat al getekend moet alleen nog ff nette manier uitvogelen zonder dat er te scherpe bochten en steile hellingen ontstaan om naar de andere kant van de helix te komen.

Het SS van Michiel paar posten terug staat me ook wel erg aan. Daar ga ik ook nog even op verder borduren.


Groet marc,

Mijn Test Baan
Baanplan Spoorbaan Janbaas
Spoorbaan Janbaas

Roco Z21, Itrain, Arloco Bezetmelders, Rosoft Lnet s88sd16N, Rosoft MDD, Kato Unitrack rails.
Tijdperk alles wat mooi is!

https://facebook.com/ModelspoorbaanJanbaas/

Bart51
Berichten: 368
Lid geworden op: 04 mei 2013 15:35
Locatie: Ter Aar

Re: Baanplan start nieuwbouw Marc

Bericht door Bart51 »

Hierbij wat foto's van mijn schaduwstations:

Afbeelding

Afbeelding

De ruimte hiervoor is 320x65 cm. De opstelsporen zijn van 125 tot 250 cm lang. Ruim voldoende voor zowel wat langere treinen als kortere. Aan de linkerkant staat nog mijn oude helix, 60x90 cm. Die is gisteren gesloopt en wordt vervangen door een langere van 61x160 cm met een hellingspercentage van 1,5 %, de oude was 2.7 %. Ik had dus treinen die de eerste omwenteling niet konden maken.
Laatst gewijzigd door Bart51 op 04 aug 2017 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.


Plaats reactie