GEINBAAN 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere lagen

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Goede morgen allemaal,

met een voldaan en trots gevoel kan ik jullie mededelen dat mijn werkstuk "de Bosrand achtergrond " is voltooid.

Afbeelding

nu nog netjes een ondergrond maken waarop dit werkstuk geplakt kan worden en dan uiteindelijk op de plaats monteren die ik hiervoor op de baan had uitgedacht.

dus dat is weer fröbelwerk en het volgende plaatje zal dan ook zijn waarop dit stuk monnikenwerk zijn bestemming heeft bereikt.

tot dan

wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Dat is heel fraai geworden. Daar mag je terecht trots op zijn. Ik ben erg benieuwd hoe het op je baan staat.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

ja inderdaad is het een fraai geheel geworden.

loop alleen in de praktijk tegen een paar probleempjes op voor de plaatsing van dit fraais omdat het kleiner blijkt uit te vallen dan dat ik gedacht had.

moet daarom wat aanpassingen aan de montageplaats creëren maar dat zal wel goed komen.

wil hierbij aan een ieder die dit leest ook nog even onder de aandacht brengen het draadje algemeen/Forumdag 2017 waarbij een oproep wordt gedaan aan alle forumleden om 16 sept aanwezig te zijn.
aangezien er nauwelijks respons op dit initiatief van H@ns komt, hier een promotie oproep.

ik denk dat het aldaar een goede mogelijkheid geeft om elkaar persoonlijk te ontmoeten i.p.v. elkaar te spreken via dit draadje.

wordt vervolgd


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Railzzz
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 jan 2014 20:33
Locatie: Zoetermeer

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Railzzz »

Ik ben erg benieuwd naar het effect van deze vernieuwende benadering


Groet, Marcel
---------------------------------------------------
Digitaal - Loconet - Intellibox - iTrain
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

jullie zullen nog even moeten wachten op de plaatjes van het plaatsen van de bosrand omdat ik er achter ben gekomen dat de treinen niet meer willen rijden zoals bedoeld is.
in feite staan ze al een beetje veel stil vanaf ongeveer maart nadat de gebogen gipsperrons zijn gemaakt.
daarna is de renovatie van de woning begonnen en heb ik een deel moeten afbreken om de heren van de renovatie hun werk te kunnen laten doen.
daarna kon ik alles weer gaan opbouwen maar dat vergde weer een hoop zaag en aanpaswerk omdat de baan aldaar ongeveer 180° moest draaien.
hele kamer vol stof en zaagsel en ja het schoonhouden niet goed bijgehouden en daar pluk ik dus nu de vruchten van doordat er nu rij technisch van alles stagneert.

en ik wil alles eerst weer netjes rijdend hebben alvorens ik weer verder ga met achtergronden, bergen bouwen enz enz.

dus wordt vervolgd


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

141
Berichten: 348
Lid geworden op: 18 sep 2013 07:23

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door 141 »

Jan, succes om de boel weer rijdend te krijgen!

Gr. Clemens


Onbereikbare doelen; ze gaan zo lekker lang mee.
Pendelbaan Wolfach

Zolderspoor
Berichten: 807
Lid geworden op: 20 mar 2011 23:05
Locatie: Zwolle

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Zolderspoor »

Hallo Jarige.

Gefeliciteerd en maak er een mooie dag van!

Rob


Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat op je verjaardag de treinen weer rijden als voorheen.
Veel plezier vandaag :P :P

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

daniel
Berichten: 135
Lid geworden op: 18 sep 2015 11:32
Locatie: Ede

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door daniel »

Gefeliciteerd Jan!


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door spoor65 »

Van Harte gefeliciteerd Jan.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

hartelijk dank voor jullie felicitaties die in dank worden aangenomen.

ben door de kids weer verblijd met een 9 tal seinpalen die samen met de zes reeds eerder ontvangen seinpalen in een later stadium hun weg naar de baan zullen weten te vinden.

voorlopig ben ik nog druk doende met het reinigen van het totale baanoppervlak wat betreft losliggende troep en rommel die even geparkeerd ergens op en rondom de baan rondslingeren.

kwam tijdens deze opruimruimwerkzaamheden ook op div plekken loshangende bedrading tegen die al een verklaring kunnen geven voor geen prik op de rails.

maar er liggen ook een paar niet hobby technische zaken te wachten om uit te voeren dus ben ook daarmee druk wat dan wel weer betekend dat hobby weer even stil licht.

dus er zit weer wat vertraging in het verslagwerk in de lucht dus allemaal weer wat geduld.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

Debvd
Berichten: 564
Lid geworden op: 21 nov 2016 14:59
Locatie: West-Friesland

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Debvd »

Wel erg stil nu Jan.... :shock:


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hallo allemaal,

ja het is wat stilletjes rondom en aan de geinbaan.

nadat ik zaterdag 16-09-2017 bij H@ns op bezoek ben geweest tijdens de forum dag ben ik zo,n beetje lichamelijk ingeklapt.
buiten het feit dat ik al wat grieperig was bleek ik een heftige COPD aanval te hebben die mij de nodige benauwde uurtjes bezorgden.
daarnaast hoge koorts en echt te beroerd om uit de ogen te kijken.

na mezelf op aanraden van de huisarts volgestampt te hebben met de nodige medicamenten knapte ik na een paar dagen gelukkig weer wat op.
de vervelende bijwerking van de medicamenten die ik toegediend kreeg was echter onder andere dat er een trilling in mijn handen kwam die als ik bijvoorbeeld een schroevendraaier ter hand nam de punt hiervan wel leek op de naald van een sysmograaf.
probeer daar dan maar eens iets mee vast te draaien.

dit symptoom zou volgens de arts wel enige tijd aan kunnen houden maar ging vanzelf wel weer weg.

inderdaad ging dat weer weg maar duurde al met al toch een flink aantal weken.

nu het wat "kouder" wordt krijg ik helaas weer te maken met mijn reuma verschijnselen in mijn handen die er dan weer voor zorgt dat ik mijn handen niet kan gebruiken zoals ik zou willen wat dus weer een reden is om niet te kunnen klooien op de hobbykamer.
de hobbykamer is in de zomer niet om uit te houden van de hitte vanwege aan die zijde van de woning staande brandende zon en nu in de wintertijd is hij niet warm te stoken zodat dat ook weer niet al te bevorderlijk voor de reuma is.warm aankleden en warm houden is echter niet voldoende dus maar afwachten wat dat weer gaat worden.

dus al met al ja het is stilletjes rondom de geinbaan.

voor hen die mij als trouwe volgers volgden helaas zal het nog wel weer een poosje duren alvorens er weer nieuwigheden en activiteiten op en rond de geinbaan te vermelden zullen zijn.

geduld is wat er gevraagd werd en wordt.

tot later.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door Bjor »

Jan,

Dat is vervelend nieuws. Ik hoop dat de klachten minder worden, zodat je weer wat kunt doen. Ik duim voor een zachte winter voor je.
Veel sterkte!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Gebruikersavatar

The Railroader
Berichten: 794
Lid geworden op: 11 sep 2009 22:20

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door The Railroader »

Veel beterschap. Heb even terug gelezen in je topic. Die achtergrond met het bos is erg leuk. Mag ik vragen waar je die besteld hebt?


Fred The Railroader
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi,

als je mijn topic ver genoeg teruggelezen hebt had je kunnen lezen hoe ik er aan kwam en waarom ik het zo op deze manier gemaakt hebt.

naast dit project heb ik nog twee projecten klaar die dan of topic zijn maar gaat om de verwerking van het materiaal.

naast genoemde bosrand, deze dus,= 90 x 20 cm en er zijn 34 kleuren en 16571 steentjes gebruikt.

Afbeelding

heb ik de overleden kat van mijn zwager gemaakt, = 30 x 30 cm en er zijn 33 kleuren en 12475 steentjes gebruikt.

Afbeelding,

en onze overleden hond, = 40 x 60 cm en er zijn 44 kleuren en er zijn 38962 steentjes gebruikt.

Afbeelding,

naast deze projecten ben ik bezig met onze huidige hond en volgen er nog een drietal achtergrondplaten voor op de baan.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

hallo allemaal,

ik ben aan het stoeien met mijn autobaan die zoals jullie weten wordt aangedreven en voorbewogen middels een fietsketting.

nu doet zich het vervelende feit voor dat de ketting niet netjes zijn geleiding blijft volgen.

de geleiding geschiet door dat de ketting om vastgezette beddenpootbeschermers loopt zoals hieronder te zien is.

Afbeelding

over deze ketting licht een plaat met daarop het stratenplan met daar weer op de magneetjes die de voertuigen voortbewegen.
deze magneetjes zijn sterk genoeg om de ketting te liften en wel zodanig dat als ze om zo,n beddepootgeleider gaan er overheen getrokken worden met als gevolg dat hij klem loopt tegen de boven liggende plaat.

een perfecte oplossing om dit te voorkomen heb ik gevonden in derailleurtandwielen/pulleys zoals hieronder is te zien.

Afbeelding

om dat de ketting als hij rond dit tandwiel loopt door de tanden op zijn plaats wordt gehouden kan hij niet meer klem lopen.

VRAAG = hebben jullie volgers de sportieve instelling dat jullie in de vrije tijd naast het hobbyen aan de baan ook de moed en lust om met een racefiets aan de gang te zijn volgt logischer wijze de vraag of jullie mij kunnen helpen aan een totaal twaalftal van deze tandwieltjes inc lagertjes.
voor een racefiets moeten die dingen natuurlijk perfect zijn maar ik neem graag genoegen met versleten exemplaren want die zijn mooi genoeg voor het doel waar ik ze voor gebruik.

wie o wie helpt me uit nood. en kan ik eindelijk mijn autobaan afmaken en wel zo belangrijk aankleden zonder dat ik steeds de boel moet weghalen om de ketting weer gangbaar te moeten maken.

ik hoor graag van jullie.
Laatst gewijzigd door janiegein op 22 mei 2018 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

mini rijder
Berichten: 769
Lid geworden op: 16 nov 2014 13:12
Locatie: Graauw

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door mini rijder »

Hoi Jan,

Ik denk dat je met deze vraag meer kans maakt bij de plaatselijke fietsenmaker of een wielerclub.
Mochten die je niet kunnen helpen, dan is dit misschien een goed alternatief.
https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... t-zwart-2/

Groetjes: Robby


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

dank je wel

dat is een betaalbaar alternatief.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door MadSeven »

Wat een idee met die ketting.....daar zie ik wel wat in :D


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door spoor65 »

jan,
Als ik 1 deze dagen mijn buurjongen zie, dan zal ik hem ff vragen of die nog wat heeft liggen,
Die doet niks anders dan met mountainbikes knutselen in zijn vrije tijd.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

Hoi Freddy,

alvast bedankt ik wacht rustig af.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

MadSeven schreef:Wat een idee met die ketting.....daar zie ik wel wat in :D

je zal helemaal terug moeten bladeren naar de 10de maand 2015 om bij begin van de bouw van mijn autobaan de nodige info terug te vinden.

misschien dat je daar inspiratie uit kunt halen.

succes


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.

MadSeven
Berichten: 515
Lid geworden op: 29 nov 2010 19:00

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door MadSeven »

Gedaan, en was zeker de moeite. Meteen getest, ik heb ooit van een collega magneetjes gekregen die hij zelf importeerde. Met 4 centimeter materiaal ertussen (waarvan 12mm hout) trok het ene magneetje het andere nog mee...Daar zit muziek in! Super tip, erg mooi bedacht!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
janiegein
Berichten: 3525
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein sinds 05*12*23 Utrecht

Re: GEINBAAN 1.50m x 5.00m x 3.00m x 2.50 analoog meerdere l

Bericht door janiegein »

de derailleurwieltjes willen nog niet vlotten.

de div. racefietswinkeliers zowel persoonlijk als per mail om versleten dingen gevraagd maar tot nu toe nul op het rekest.

om de wacht en zoekperiode maar weer te overbruggen ben ik begonnen met weer een achtergrond van al die geplakte steentjes te maken en dit keer naar voorbeeld van de achtergrondplaat zoals die te zien is op de plaatjes van de garagebaan van Krab.

mag hiervoor 46000 steentjes plakken dus voorlopig ook weer van de straat.

vorderingen volgen in een later stadium.

wordt vervolgd.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Plaats reactie