Station N-Spoor 2018

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.
Gebruikersavatar

haverkatrans
Berichten: 273
Lid geworden op: 02 sep 2008 20:17
Locatie: Goor

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door haverkatrans »

hoi,

Eindelijk is het zover.
Nog 3 kwartier en dan lekker op weg naar Hilversum.
Tot straks

:D :D :D


Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Nico Essers »

Net terug uit Hilversum. Was een leuke dag. Even kennis kunnen maken met enkele forumleden. Tevens is me bij Hans nog een Piko dieseltreinstel GTW 2/6 van Arriva aan de vingers blijven plakken. Meteen een D&H decoder erbij gekocht. Eens kijken hoe we die moeten inbouwen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben ook net thuis, was een gezellig dagje en helemaal top dat je mensen blij kunt maken door tussen je demo door nog even een workshopje verouderen in te lassen.

Op naar morgen, groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door WilcoV »

Nico Essers schreef:Net terug uit Hilversum. Was een leuke dag. Even kennis kunnen maken met enkele forumleden. Tevens is me bij Hans nog een Piko dieseltreinstel GTW 2/6 van Arriva aan de vingers blijven plakken. Meteen een D&H decoder erbij gekocht. Eens kijken hoe we die moeten inbouwen.
Mooi werk, simpel inbouwen. Luikje aan onderzijde losschroeven toch?


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

vriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:34
Locatie: De Goorn

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door vriend »

Vandaag heb ik wat foto's gemaakt van de aanwezige modelspoorbanen op station N spoor.
Kom gerust morgen langs, er is genoeg te zien, te leren en te vinden voor de N-spoorder.
De organisatie heeft er veel moeite voor gedaan om zo'n diverse beurs te bieden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten van Jarno


Gebruikersavatar

Timtrein85
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 okt 2014 19:52
Locatie: Lelystad

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Timtrein85 »

Hallo allen,

Vandaag ook met mijn oudste zoontje (5) geweest. Wat een prachtige hoeveelheid mooie banen en diorama's en leuke standjes met veel aanbod! Ik stond er echt een beetje versteld van! Mijn zoontje vond vooral die grote Amerikaanse modelbaan mooi. Ook heeft hij veel plezier gehad van de houten treinenbaan. Tenslotte hebben we nog een huisje in elkaar gelijmd. Gek genoeg was daar verder totaal geen animo voor. Lekker wezen knutselen dus, lekker rondgekeken en nog wat leuke wagons aangeschaft.
Wat ons betreft voor herhaling vatbaar! Complimenten voor de organisatie ook!


Met vriendelijke groet,
Tim Nagtegaal

Oude baan:
Miniatuur Elzas: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=8054

Nieuwe Elzas-baan in ontwerpfase! Binnenkort meer!

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC3LnCx ... bNIsUyrv1A

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door erik-n-fan »

Leuke foto's zijn hier inmiddels gepost. Het was leuk om wat forumleden te spreken en wat voor mij onbekende banen (waaronder de US thema-baan). Uiteraard weer veel te veel materieel gekocht, tevens wat mooie hand-made boompjes... Voor het eerst een verkoper met Pike-stuff bouwpakketten (uit de UK komt de verkoper). Ideale gebouwen om te airbrushen en aan te passen naar eigen inzicht! Dus meteen mijn beetje contant geld daar achtergelaten voor een paar mooie bouwpakketjes.
De diorama wedstrijd is ook erg divers. Kiezen is bijna onmogelijk want originaliteit, kwaliteit en diversiteit verschilt wel enorm.
Markenburg heeft weer een fantastisch modelletje toegevoegd; erg gaaf om te zien. En nu vergeet ik nog alle overige handelaren, demo-banen, Domburg enz enz. Een geslaagde dag weer! Dank aan de organisatie!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door spoor65 »

Mooie foto`s Jaap,

Ook voor mij een geslaagde dag, na alle drukke voorbereidingen, bijna wel eens te druk, en niet zo ver gekomen daarin als ik had gehoopt,
heb ik toch met veel plezier vandaag deelgenomen en zie ik al uit naar morgen.

Martinshof in Hoonstátte staat dan wel nog meer in de stijgers
(lees veel kaal hout met rails er op) dan gewenst was door mij.
Heeft er b.v vandaag nog geen trein op kunnen rijden, (hopelijk gaat dat morgen wel gebeuren, weliswaar met wat beperkingen).

Toch was het fantastisch dat er toch nog velen ff heel geïnteresseerd kwamen kijken en praten. Die vol belangstelling naar de opbouw keken.
En waarbij ik toch ook diverse malen mensen de opmerking heb horen plaatsen, dat op deze afmeting toch best nog wel wat mogelijk is, en ze juist zelf niet veel meer ruimte hebben dan welke mijn baantje heeft pakweg 180cm x62cm.

Ik ging vanochtend met een gemengd gevoel op pad richting Hilversum, omdat ik dus met een baan kwam, die nog net ff een dag of 2 extra nodig had gehad, om te staan zoals ik wou, maar kwam opgewekt thuis, omdat juist bleek dat er interesse was in een niet op en top af gebouwde baan, maar ook in een baan waar je nog de dingen ziet die normaal onder het modelbouwgips verstopt zitten.

Velen van hier ook weer mogen begroeten en gesproken.

Kortom een geslaagde dag, ondanks de warmte, die overigens buiten nog een fix aantal graden hoger was dan in de hal.

Hoop ook morgen weer velen van hier te mogen ontmoeten.

Op naar de 2e dag van zeer goed evenement welke door de organisatie weer top op poten is gezet.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Nico Essers »

WilcoV schreef:
Nico Essers schreef:Net terug uit Hilversum. Was een leuke dag. Even kennis kunnen maken met enkele forumleden. Tevens is me bij Hans nog een Piko dieseltreinstel GTW 2/6 van Arriva aan de vingers blijven plakken. Meteen een D&H decoder erbij gekocht. Eens kijken hoe we die moeten inbouwen.
Mooi werk, simpel inbouwen. Luikje aan onderzijde losschroeven toch?
Klopt Wilco, in principe een simpel klusje. De GTW rijdt perfect alleen werkt de verlichting niet :( . Zal hier een nieuw draadje voor starten.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

focus2
Berichten: 158
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:29

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door focus2 »

was zaterdag voor de eerste keer in Hilversum. (andere keren op vakantie)
genoten van de getoonde banen en ook de aanwezigheid van verkopers van modelletjes en gerelateerde zaken allemaal in n-spoor
vond ik een verademing tov andere (grotere) evenementen.
hulde voor het organisatie team.
overzichtelijke ruimte met daarin plaats voor diverse verschillende disciplines.
toch een puntje: over de catering kon ik niet echt enthousiast worden, maar dat is natuurlijk bijzaak.
door werkzaamheden aan de A27 moest mijn tom-tom nog flink aan het werk, maar ook dat loste zichzelf op.
leuke dag beleefd en veel geleerd.

Focus2=Bernard


ns- materieel uit alle periodes - personen en goederentreinen, maar ook in NL komende buitenlanders.
besturing Rco z21- fim railsysteem met (do)bedding.
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Modelbouwerke »

Terug thuis na een leuk weekendje Hilversum.
De opkomst was misschien iets minder door het mooie weer, maar de reacties van de aanwezigen waren overwegend positief.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door RogerB »

Vandaag bij Station N-spoor geweest. Heb een leuke middag gehad. Veel informatie verzamelend voor mijn start van de scenery, vooral bij Olaf over de bouw van gebouwen m.b.v. een snijplotter.

Verder heeft de beurs me weer veel geld gekost. Met als duurste uitgave een TGV van Kato, en de politie op randweg Den Bosch voorzien van een flinke donatie :oops:


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)

Rem_Brand
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 okt 2016 10:05

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Rem_Brand »

Leuk om te lezen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad.
Ik heb het helaas moeten missen, dit aangezien ik van de week vader geworden ben.
Volgend jaar hopelijk een nieuwe kans.

Ik zie graag meer foto's dus als er nog meer foto's ergens te vinden zijn dan hoor ik dat natuurlijk graag.


Groetjes, Rembrand

Mijn baan op het n-spoor forum Arendsnest Bergspoor

iTrain | Peco 55 | Z21| OC32 met DTS HPP4 | Rosoft |L.net s88sd16-n|s88sd16-n|Xtremekeerlus

olaf99
Berichten: 470
Lid geworden op: 24 feb 2013 14:33

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door olaf99 »

Hallo

Modelspoorbeurs Station N-spoor Hilversum 2018. Video en foto's.



Hilversum 2018 is achter de rug. Het was weer een diverse beurs. Voor elk wat wils. De organisatie heeft het weer mooi neergezet.
Ik stond er met mijn tram diorama. Wou ooit eens meedoen met een wedstrijd dus dat kan ik nu ook afvinken. Helaas niet gewonnen maar toch wel een mooie 4e prijs gewonnen. Tevens zijn de ICL rijtuigen iets wat al wat langere tijd op mijn ooit eens kopen lijstje stond. Ze komen goed van pas.
De hekken, mes en brandweerauto komen ook goed van pas.

Het transport van de diorama ging best goed. Het paste zelfs in de auto. Het opbouwen ging wat moeizaam omdat ik een aantal bouten moeilijk er in kreeg. Het trammetje heeft het aardig goed uitgehouden. Wel waren er momenten waarbij hij opeens in de bochten bleef haken. Beetje poetsen en de tram omdraaien hielp soms en vervolgens reed hij weer een paar uur probleemloos rond. Wat de exacte oorzaak nu was is mij nog onduidelijk.

Het publiek was weer erg divers. Ik verbaas me elke keer weer. Mensen die totaal niet kijken, een paar seconde kijken of juist heel lang. Veel mensen bekeken ook eigenlijk maar 1 baan deel. Maar goed, het belangrijkste is dat ik weer wat mensen heb kunnen inspireren en op weg heb kunnen helpen zodat men zelf ook mooie eigen gebouwde huizen kan maken.
Het doet me goed dat er toch wel wat mensen waren die het vele werk wel terug zagen in de bouwwerken.

Het diorama was een eenmalig iets en verder mankeert er ook weer genoeg aan dit diorama. Dus daarom zal ook deze diorama gedemonteerd worden. Verder wacht de rest van mijn treinencollectie ook nog op een goed werkende modelbaan. Ik ga weer (ja alweer) van af 0 beginnen. Wordt wel steeds moeilijker om iets te verzinnen wat in mijn kleine berging past. Het diorama heeft een heel jaar midden in de woonkamer gestaan en dat wil ik niet weer hebben. De vaste modelbaan die nu in ruwbouw in de berging staat gaat ook volledig weg. Ook daar mankeert veel aan. Tevens wil ik in de berging een werk plek maken zodat ik de modelspoor spul niet in de woonkamer heb staan.
Of ik weer een beursbaan ga maken is nog erg onzeker.

Nou, weer genoeg stof tot nadenken.

Olaf


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Hoontje »

Het was erg gezellig! Helaas geen foto's gemaakt, ik was er zondag. Wel veel gekletst en met mensen gesproken. Ook nieuwe inspiratie opgedaan voor de aankleding van m'n modulebaan.
De baan zelf deed het erg goed. 4 treinen reden hun rondje. Veel mensen herkende het Brabantse stuk in de baan.

Veel geld uitgegeven, o.a. aan gebouwen bij Markenburg maar ook rollend materieel. T.z.t. ga ik dat plaatsen in het draadje.

Het was sowieso de laatste x dat ik m'n baan versleep naar een beurs, het kost me én teveel geld (>€400,-) aan alleen al bus hij! En toch weer wat schades.
Wel spijtig te horen dat dit mooie evenement ook voor het laatst is gehouden. Ben benieuwd naar eventuele nieuwe initiatieven!

Hans, Mischa en Martin dank voor het organiseren!

Tijn en Vera bedankt voor het bijstaan dit weekend!

Groetjes en tot forums,

Hoontje



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Heiko »

Wanneer is er bekend gemaakt dat dit de laatste "Station N spoor' beurs zal zijn?


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door sik234 »

ik vond het zeer geslaagd. met weer afwisselende baan met vorige keerHandel aan bod was ooke goed. Als het echt stop is het jammer maar begrijpelijk 2 jaar te mooi weer achter elkaar maar zal dat 100 mensen schelen en is het dan nog genoeg. Ieder gaval heb ik genoten van een beurs waar je niet selectief hoef te kijken:):)


Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Hoontje »

Heiko schreef:Wanneer is er bekend gemaakt dat dit de laatste "Station N spoor' beurs zal zijn?
Dat vertelde de organisatie gedurende de prijsuitreiking van de diorama wedstrijd.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door WilcoV »

Ik snap het wel. Hoewel ik het initiatief zeer toejuich en blij was/ben dat de organisatoren een specifiek N spoor evenement organiseerden, nogmaals dank hiervoor aan allen, hebben we over het hele jaar genomen wel erg veel beurzen waar men hetzelfde kan bekijken en kopen. De handelaren staan ook op andere beurzen en de banen, op enkele nieuwe na, had ik ook al een keer gezien. Hierdoor wordt Station N-spoor eigenlijk gewoon een reeks in de rij die mensen bezoeken op basis van het te besteden bedrag, immers de meesten gaan ook naar een beurs om te kopen. Geen geld besteedbaar, geen probleem, dan sla je deze over en ga je naar de volgende want daar is ook iedereen weer te vinden.

Het mooiste van dit evenement vond ik vooral dat het een verzameling was van wat er allemaal op N spoor gebied te vinden was. Op alle andere beurzen is dat slechts een onderdeel van de rest.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

rjvanhouten
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 jul 2016 15:19
Locatie: Leiden

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door rjvanhouten »

Kwamen we vorig jaar nog met z'n tweeën naar Station N-Spoor, dit jaar waren we al met z'n vijven: enkele vrienden bleken belangstellend genoeg om deze expo/beurs ook te willen bezoeken. Na de afsluitende borrel zaterdagmiddag op het terras van De Jonge Haan klonk het dan ook een eensluidend: volgend jaar wéér?! Jammer aldus dat er geen volgende editie meer komt.

Niettemin m'n waardering voor de organisatoren: ik neem mijn hoed af voor de durf, en voor de moeite die zij zich hebben getroost om dit spektakel drie achtereenvolgende jaren mogelijk te maken.

Groet,
Robert Jan



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door FidOo »

Ook ik wil de organisatie maar ook de Leden en Clubs bedanken,

Ik heb weer veel mooie en voor mij onbekende banen gezien, Helaas had ik veel meer tijd gewilt om wat meer te kletsen en te kijken bij diverse banen maar ja t was zo vier uur.
T was echt gezellig en heb weer met plezier gestaan.

Ik hoop dat de organisatie toch een manier weet te vinden om eventueel weer zo'n N-spoor-only evenement weet te organiseren, zij het bijvoorbeeld eens in de 2 jaar.
Ik heb genoten en ik hoorde alleen maar positieve verhalen.

Dus nogmaals bedankt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Nico Essers »

Dat is jammer om te horen :( . Zowel vorig jaar als dit jaar met veel plezier een reisje naar Hilversum gemaakt. Net omdat het puur N-spoor is maakt het de beurs aantrekkelijk. Maar de kosten en de baten moeten natuurlijk ook in overeenstemming zijn. In ieder geval bedankt voor het organiseren van deze mooie dagen.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2
Gebruikersavatar

vriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 13 jun 2008 16:34
Locatie: De Goorn

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door vriend »

Ook wij zijn weer heelhuids thuis en de spullen staan weer keurig op zijn plaats voor het volgende evenement.
Om nu al te praten over de laatste keer laat dat eerst maar eens bezinken en alles op een rijtje zetten.
De vraag blijft natuurlijk waar blijven de modelspoorders die in 1- 160 bouwen, altijd zeuren op beurzen er is bijna geen N-spoor.
Wel nu laat dan eens weten wat jullie willen in zo'n geval zodat de organisatie daar op in kan spelen.
De ene keer is het te warm dan weer koud er is altijd wat te bedenken om niet te gaan.
Maar de organisatie heeft
daar geen invloed op natuurlijk die zijn velen maanden in de weer en maken kosten voor de modelbouwer.
Waar is dan de waardering om naar dit evenement te komen en dankbaar te zijn dat er mensen zijn die zoiets opzetten.
Wij hebben ons prima vermaakt en ook diverse mede hobbyisten weer op het goed scenery spoor gezet.
Dank aan alle betrokkenen voor dit mooie weekend.
Groeten J & J Vriend.
.


Gebruikersavatar

bisschop
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 953
Lid geworden op: 17 sep 2008 15:54
Locatie: sliedrecht

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door bisschop »

Hoi,

Ook wij zijn gisteren weer veilig thuis gekomen.
Voor ons was het ook een leuk en geslaagd evenement.
Een dank gaat uit naar een ieder die zich voor het evenement heeft ingezet.
Wat goed opviel was dat zaterdag gezellig druk was en zondag te rustig.

Misschien is het een optie om er een 1 daags evenement van te maken??
En dan toch het unieke n-spoor evenenment behouden.

Groetjes en tot een volgende beurs,
Rob


Bouwt modeltreinen van de NS
Gebruikersavatar

Bjor
Berichten: 2007
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Station N-Spoor 2018

Bericht door Bjor »

Rem_Brand schreef:Ik heb het helaas moeten missen, dit aangezien ik van de week vader geworden ben.
Rembrand,

Nou vooruit; dat is een geldige reden voor absentie :mrgreen: . En natuurlijk van harte gefeliciteerd. Zijn moeder, vader en de kleinemodelspoor (d)(st) gezond? Ik wens jullie heel veel geluk met de kleine.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?p=270162#p270162
Plaats reactie