Station N-Spoor groot succes!?

Een beurs of evenement, plaats hier uw bericht.

Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door Heiko »

MECH Models denk ik


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door PloFsky »

Klopt, Mech Models, aardige man... maar de prijzen waren niet zo aardig.



Rudolfph
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2015 14:13

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door Rudolfph »

Ik ben de afgelopen 3 jaar gelukkig steeds kunnen gaan als bezoeker. Twee keer met mijn vrouw en de kleine (lang leve de houten treintjes!), één keer alleen. Weer en verkeer hebben me daarbij niet tegengehouden.

Ik besef me heel goed dat een dergelijke beurs alleen doorgang kan vinden bij voldoende (betalende) bezoekers en standhouders, en dat de beurs voor standhouders (handeleren) alleen aantrekkelijk is als er voldoende verkocht wordt. Ik probeer dus niet alleen om de beurs te bezoeken, ik probeer dus ook mijn (bescheiden) bijdrage te leveren aan de omzet van de standhouders. Dit jaar heb ik bij 3-5 standhouders iets gekocht. Om dit mogelijk te maken, moet er uiteraard wel budget zijn, en dat betekent niet naar andere beurzen gaan want anders wordt het geld daar uitgegeven.

Voor mij bestaat het modelspoorjaar uit OnTraxs, Station N-spoor, Eurospoor (en soms Houten) en voor deze drie doe ik moeite om er naar toe te kunnen gaan. Deze drie zijn redelijk over het jaar verspreid. Rijswijk en Rail bezoek ik zelden tot nooit, simpelweg omdat ik Rijswijk altijd vergeet zo na de feestdagen en Rail mij te dicht op OnTraxs zit. Schuiven met de datum is prima, maar ga dan niet te dicht op een (concurrerend) evenement zitten, want dat is niet goed voor de bezoekers aantallen van beide evenementen. Samenwerking, in welke vorm dan ook, lijkt mij dan een betere optie.

Naast de al gedane voorstellen van kleiner (minder vierkante meters huren), korter (minder lang huren) of inschuiven bij een andere beurs wil ik graag nog een voorstel doen: probeer een modelspoorvereniging te vinden, bij voorkeur met één of meerdere vaste baan/banen die niet op beurzen getoond (kunnen) worden en zoek een geschikte locatie nabij deze vereniging (bij voorkeur op loopafstand maar in ieder geval in dezelfde plaats) om de beurs te houden. Organiseer de beurs dan in samenwerking met deze modelspoorvereniging en geef combinatietickets uit die toegang geven tot de modelspoorvereniging en de beurs. Door ieder jaar een andere vereniging te zoeken, is er ieder jaar gegarandeerd iets nieuws te zien. Een voorbeeld van een dergelijke vereniging is de Modelspoorclub Veenendaal welke ook een grote N-spoorbaan-in-aanbouw heeft (ja, ik ben lid van deze vereniging dus dit is gewoon reclame ;), en nee, dit is niet afgestemd met het bestuur dus die weten nog van niks).


Gezocht: (kopieën van) NS VPM en VRM en DB Zp AR, AU, BR, BU, CR en CU voor mijn website over treinsamenstellingen: http://treinsamenstelling.wordpress.com/
Gebruikersavatar

PloFsky
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 nov 2010 09:34
Locatie: Almere

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door PloFsky »

Gisteravond hebben we, onder het genot van een hapje en drankje, de laatste formulieren ondertekend
voor de Kamer van Koophandel. Na verwerking hiervan komt Station N-spoor definitief ten einde. :?


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door Modelbouwerke »

:( :( :( :( :( :( :( :(


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4477
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door spoor65 »

Helaas, echt jammer dat wij dit mooie evenement, net als zijn voorganger al die jaren in Lochem, moeten gaan missen.

Het was toch 1 van mijn meest geliefde evenement/beurs waar ik met plezier naar toe ging, en de laatste 2 jaar als deelnemer aan heb meegedaan.

We gaan verder bouwen aan "Martinshof im Alstätte", in de hoop dat er nog een soortgelijk evenement, in kleinere vorm zal terug keren, en misschien eens mee op een andere beurs, b.v. Zutphen, te gaan staan, maar dat specifieke sfeertje wat er altijd was op deze speciale N-spoor dagen, zal niet snel geëvenaard kunnen worden.

Jammer dat vele n-spoorders deze kans aan zich voorbij hebben laten gaan.
en sneu voor al die n-spoorders die bijna elk jaar er waren en genoten hebben, maar het nu moeten gaan missen.

hoop jullie elders weer eens tegen te komen.

mvg

Freddy

p.s. Nogmaals dank aan de organisatie, die hun nek heeft durven uit te steken. en een prachtig, maar helaas niet haalbaar evenement hadden neer gezet.


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

marcel63
Berichten: 102
Lid geworden op: 22 feb 2014 17:48
Locatie: Almere

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door marcel63 »

Vrijdag 13e?

Jammer.
Wel begrijpelijk als je als organisator niet break even draait.
Dank voor jullie initiatief en inzet.

Gr,
Marcel


Gebruikersavatar

Thrillseeka
Forum-Beheerder
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 jan 2012 18:41
Locatie: Den Hoorn

Re: Station N-Spoor groot succes!?

Bericht door Thrillseeka »

Jammer. afgelopen jaar kon ik helaas niet komen, of ik had de hond in de auto moeten laten zitten …

de 2 keer daarvoor er wel geweest.


Let love rule
Rij met alles wat ik leuk vind of het nu EP 1/2/3/4/5/6 is, Db/ns/etc.
Plaats reactie