fleischmann wissels

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
hellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:45

fleischmann wissels

Bericht door hellie »

Hallo en help aub

Mijn naam is Leo en ik heb een groot probleem. ik ben een nieuwe baan aan het bouwen. Rijden digitaal, wissels en seinen analoog.
Ik heb een groot ovaal liggen van 2.35 x 1.50. Binnen het ovaal ligt een schaduwstation met Katorail en wissels. Het schaduwstation is toegankelijk dmv een fleischmann piccolo wissel met geleidend hartstuk en draadbruggen. Ondanks de aa wezige draadbruggen werkt het wissel toch denkend.
Dat houd dus in dat als het wissel recht ligt, ik niet binnen het ovaal, het schaduwstation rijden. Het 2de fleischmann wissel geeft toegang naar de helling die naar niveau 1 loopt waar de hoofdbaan is gesitueerd. Ook dit wissel moet ondanks de draadbruggen krom liggen om op niveau 1 stroom te krijgen. Ik snap er niets van. Wat zie ik over het hoofd? Het gaat tegen alle logica in.

helpppppppp

Mvg

Leo



Ronaldp
Berichten: 1460
Lid geworden op: 30 dec 2013 15:15

Re: fleischmann wissels

Bericht door Ronaldp »

Heb je voor en na de wissels de rail voorzien van voedings draden?

mvg ronald


Multimaus
Bezetmelders Rosoft
Servo decoders Rosoft
xTreme Keerlus Rosoft
Rails en wissel peco 55
Koploper
Sprog 2

Mijn baantje
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... 14&t=10771

Onderwerp starter
hellie
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2016 09:45

Re: fleischmann wissels

Bericht door hellie »

Hallo Ronald,

Ook dat geprobeerd en toen sloeg de loc op hol, terwijl hij niet was geprogrammeerd.


Gebruikersavatar

Zaunkönigs Bahn
Berichten: 1012
Lid geworden op: 12 jan 2013 19:02

Re: fleischmann wissels

Bericht door Zaunkönigs Bahn »

Het komt wel eens voor dat de draadbruggen er niet goed in liggen, even proberen met een kleine schroevendraaier of de pootjes de zijkant van de rail wel raken.



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: fleischmann wissels

Bericht door Sandopie »

hellie schreef:Hallo Ronald,

Ook dat geprobeerd en toen sloeg de loc op hol, terwijl hij niet was geprogrammeerd.
Leo,

Reageerde de loc, nadat hij op hol geslagen was, nog op commando's van de rijregelaar, of moest je de baanspanning uitschakelen? Indien dat laatste, schakel de analoog herkenning uit in CV29.

P.S. Laat altijd even weten welk digitaalsysteem je gebruikt.

Edit: P.S. toegevoegd


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Plaats reactie