Voorstellen

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Addin11
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 18:10

Voorstellen

Bericht door Addin11 »

Mijn naam is Peter en ben jaren met HO bezig geweest, ik had een volledige slaapkamer tot mijn beschikking maar ging toen verhuizen en daar had ik niet zoveel ruimte meer, dus de hele boel weggedaan en opnieuw met Fleischmann N digitaal begonnen.
Ik heb een zelfde probleem als iemand op dit forum nl de wissel ( die zijn nog niet digitaal) ik heb een dubbele ovaal met een station en dus met vier wissels, twee voor en twee na het station, nu elke keer als ik gewoon op het rechte spoor rij en een wissel passeer verbrand ik een motortje (dat heeft me al best een leuke cent gekost) nu durf ik dus niet meer te rijden langs zo'n wissel, ik ben het een beetje beu en het plezier ebt ook een beetje weg, ik heb ook meerdere aansluitingengemaakt zowel voor als na de wissel, de draad bruggen zitten er ook in, ik weet me geen raad meer, misschien is er hier iemand die met goede raad en kennis mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet
Peter


Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Ronald2016 »

Welkom Peter, Ik zelf heb geen ervaring met fleischmann wissels. Maar dit lijkt op een kortsluiting, maar dat het dan meteen een motor verbrand heb ik zelf nog niet eerder meegemaakt.
Ik zou eerst alles na meten alvorens je nu verder gaat rijden.

Er zal vast wel een mede forumlid die hiervan meer weet.

Succes en hoop dat je het plezier in de hobby blijft behouden.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
Addin11
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2018 18:10

Re: Voorstellen

Bericht door Addin11 »

Er zal vast wel een keer iemand een oplossing weten, ik heb tijd op hebt moment is het toch te warm in huis ;)

Groetjes peter


Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1509
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Voorstellen

Bericht door Hans »

Hallo Peter,

Welkom op het forum.

Op mijn digitale baan gebruik ik ook Fleischmann wissels (Fleischmann Piccolo). Ik heb geen problemen.
Kun je iets meer gegevens verstrekken? Bijvoorbeeld over de manier waarop je e.e.a. hebt aangesloten. Welke trafo (spanning)? welke centrale? heb je de wissels apart aangesloten t.o.v. de rest van de baan? gebruik je bezetmelders?

Hoe meer info je verstrekt, hoe groter de kans dat iemand je verder kan helpen. Dat gaat dan wat verder dan voorstellen. Je zou een apart draadje kunnen starten bij vraagbaak.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7288
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Voorstellen

Bericht door Krab »

Welkom Peter op het N - forum .

Hoi zijn het tweedehands wissels ,dan kan het zijn dat aan de onderkant de stroomvoering niet goed is .
Zelf heb ik diverse wissels van Fleischmann zonder problemen .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie