De tent afbreken! (helix+scenery te koop!)

Hier kunnen we onze mededelingen kwijt en algemene onderwerpen plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

De tent afbreken! (helix+scenery te koop!)

Bericht door Jeroen »

Jahaaa jongens, het is zover.

We breken die tent af. Het is mooi geweest en we moeten door met het leven. Eens moest het er van komen. Etceterabladiebla.

Wat is er precies aan de hand?

Het is tijd voor de afbraak. Met pijn in het hart natuurlijk, maar wie weet maak ik jullie er wellicht blij mee.

Neenee, we gaan niet kappen met de hobby, maar wel met een deel. Namelijk het deel waar het allemaal mee begonnen is. Dit wordt verwijderd bij mijn ouderlijk huis, waar ik natuurlijk al jaren niet meer woon. Dit doe ik zelf, en het resultaat van de sloop valt me niet tegen. Ik wilde alles eigenlijk in de vuilnisbak flikkeren, maar ik vond het eigenlijk gewoonweg zonde. Daarom krijgen we in delen hier, want ik ben zo zoorzichtig mogelijk bezig met het afbreken. Niet alles is houdbaar, maar met name bepaalde stukken scenery zijn het tweede leven wel mogelijk, in my utmost humble opinion. :roll:

(Moderators, kan het zo, of moet ik in het verkoopdraadje wat posten?)

Ik heb geen specifieke vraagprijs in mijn hoofd. Ik heb altijd uit liefhebberij gebouwd, ben er beter in geworden al zeg ik het zelf, en in die volgorde gaan er wat stukken de deur uit. Niet om die reden specifiek, maar omdat de volgorde van afbreken nou eenmaal zo is.

We hebben hier een baanvak. Ik zou zeggen, bij interesse, PM me maar. Elk enigszins serieus bod neem ik serieus, want ik moet er ook vanaf, maar doe effe leuk mee. Ophalen bij mij thuis!

Afbeeldingparadebaanvak_1 by Jeroen Mentink, on Flickr

(de fiets staat er bewust naast om de grootte aan te geven. Het past in een stationwagon a la Audi A6)


De rails die erop ligt is Fleischmann flexrails, het tunnelportaal van Noch, je hoeft de draadjes maar aan te sluiten, een schuurblokje erover en karren maar....


AfbeeldingOverview module 1 (744 x 768) by Jeroen Mentink, on Flickr

Dit deel hoort er bovenop. Ik moest het eraf sloen, anders kreeg ik het niet meer van de zolder af. Het gat wat erin zit kun je gebruiken voor een plaatje hout om bijvoorbeeld een huisje ofzo op te zetten. Ik had er destijds een kasteeltje opstaan.

Afbeeldingheuvel_voor by Jeroen Mentink, on Flickr

In een later stadium gebouwd. Een heuvel met wijnranken en steunmuurtjes. Alles zelf gemaakt. Hier zit aardig wat werk in. Je kan het zo op je baan zetten eigenlijk.

AfbeeldingUntitled by Jeroen Mentink, on Flickr

Okay boys, laat me weten wat jullie ervan vinden. Ik kan het helaas niet jaren (extra) bewaren, want ik heb al 3 modelbanen. Hou dit draadje wel in de gaten, want er komt nog meer van Boppard af. Bij interesse mag je me altijd PM'en natuurlijk, of post het lekker hier.

Het gaat, voor de mensen die dit niet weten, over mijn eerste project Boppard in N

Ik kijk uit naar reacties, dames en heren!

Grtz,

J.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 09 jul 2019 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door Ron »

Ah, daar had je een multitool voor nodig ;)

Blijft een mooie baan trouwens.

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Jammer maar begrijpelijk je kan nu eenmaal niet alles bewaren :? :? :( :(
Blijft een mooie baan
(van Ron) het was een mooie baan en zeker al spreek ik voor mij zelf inspirerend toen ik de baan voor het eerst op internet zag (jaren geleden :D ).
Heb dan ook veel foto's gedownload indertijd en bestudeerd hoe die het allemaal deed :o :o :lol: .

Hoe staat het met de "nieuwe" modelbouw heden ten dage, al wat vorderingen of eerst dit afbouwen en dan verder bouwen.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door Jeroen »

Hi Bob,

Neen, geen vorderingen. Ik heb veel zitten rijden en klooien met de Markenburg-baan. Paar seintjes onlangs vervangen, maar dat was het dan ook wel. De andere baan (Backeramm) gaat binnenkort weer live als eerste, want de MB-baan gaat uit elkaar. Duisburg-Beksheim staat al jaren stil, maar die kan ik zo weer aanzetten. Alles moet met elkaar gaan 'praten' op termijn met een hele forse uitbreiding erbij nog.....

...maar ik moet eerst dit even van de hand doen! Wie helpt?!

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door Jeroen »

Het stuk met de wijnrankjes, en mijn eXTREEEEEeem gespierde arm op de foto is gereserveerd!

Het baanvak en dat andere heuveltje met gat erin is een combi he?!

J.

Update: inmiddels wijnrankjes verkocht.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door Jeroen »

viewtopic.php?f=14&t=103&hilit=Boppard+ ... t=70#p3967

Hier wat foto’s van hoe het was, incl. Bovenleiding en seinen en natuurlijk wat te rijden erop.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: We breken die hele tent af!

Bericht door Jeroen »

Zoooooo spoorvrienden,

Zou ie nog leven, zo midden in de zomer hoor ik jullie zowat denken. Nou, inderdaad, ik leef nog en we hebben weer wat bescheiden nieuwtjes.

We beginnen maar even met dit draadje. Eerlijk is eerlijk, ik houd mij aan mijn afspraken. Eerst afbreken en opruimen, en dan weer door met de hobby. Mits het weer het toelaat, that is, want als het buiten honderd graden is ga ik liever andere dingen doen.

Wie helpt mij van mijn laatste stukken 'Boppard' af? Alles wat niet meer te redden was, of gewoonweg niet meer door de ballotage heen kwam is al weg. Maar ik heb nog wat mooie stukken scenery, al zeg ik het zelf. En die wil ik liever niet zomaar in de container donderen.

Ziehier de meest recente stukken scenery die ik toen destijds heb gebouwd. Verzin een leuk prijsje en je kan 'm zo komen ophalen.


AfbeeldingBop_hoekmodule (2) by Jeroen Mentink, on Flickr


De bergen, het viaduct, de steunmuren, het tunnelportaal, alle rotspartijen is allemaal zelfgemaakt. De rails is van Fleischmann, en ach, die bovenleiding mag je ook hebben. (Viessmann).


AfbeeldingBop_hoekmodule (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_hoekmodule (4) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_hoekmodule (5) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_hoekmodule (6) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_hoekmodule (7) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_hoekmodule (8) by Jeroen Mentink, on Flickr

Ik denk dat het nog heel goed geschikt is voor een fotolocatie, een diorama, maar ook als onderdeel van een baan. Helaas niet meer in mijn plannen. Was de module gespiegeld geweest, dan absoluut wel! :evil: Uiteraard kun je de boel ook uit elkaar halen en de diverse elementen gebruiken in je eigen plannen. Leef je zelf uit zou ik zeggen! Ik heb er liefde en tijd genoeg in gestopt.

Het volgende stuk kun je er zowat aan vastplakken. Hier geen sporen, maar veel zelfgemaakte rotspartijen, een wijngaard, veel groen en noem maar op. Onderaan zit een steunmuur, dus je kunt 'm eigenlijk zo naast je rails of weg zetten. De steunmuur is van Noch. De rest is allemaal zelfbouw.

AfbeeldingBop_rotsstukje (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_rotsstukje (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_rotsstukje (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_rotsstukje (4) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_rotsstukje (5) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_rotsstukje (6) by Jeroen Mentink, on Flickr

Dat waren de laatste 2 scenerystukken die ik in de aanbieding heb. Mensen die mij al wat langer kennen en/of volgen (dat jullie nog geen mental breakdown hebben! :twisted: :mrgreen: :mrgreen: ) kennen de stukken wel en weten hoe lang ik ermee bezig ben geweest. Aangezien ik wel íets wil betekenen voor de Nspoor-community ga ik niet met het mes tussen mijn tanden onderhandelen. Doe een leuk bod en het is voor jou!

We hebben ook nog een spiraal in de aanbieding. MDF als ondergrond, schroefdraad om m zelf te verstellen (ik had destijds een percentage van 2-2,5% ongeveer; lange treinen reden hier zonder moeite doorheen). De rails is van GT Gleise. Mag ook weg: €100 doen?


AfbeeldingBop_spiraal (1) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_spiraal (2) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_spiraal (3) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_spiraal (4) by Jeroen Mentink, on Flickr

AfbeeldingBop_spiraal (5) by Jeroen Mentink, on Flickr

Nou jongens, ik hoor het wel dan. PB, bel of mail maar!

J.


Afbeelding
Plaats reactie