Duitse segmentenbaan

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Ik ben er druk mee bezig, maar het is veel (leuk!) werk. Ik heb gemerkt dat ik met Pattex 100% lijm en secondenlijm hetzelfde resultaat bereik. Ik maak de achterkant eerst met grof schuurpapier wat ruw. Daarna kan ik het op hout en styreen plakken en dat zit het ook stevig vast, maar als je een stevig kracht zet, dan springt het er uiteindelijk vanaf. Nu hoeft het niet te bewegen, dus de kans is groot dat het goed blijft zitten.
Het voordeel van gelamineerd papier is dat de plasticlaag aan de voor- en achterkant sterk en flexibel is. Het kreukt en scheurt niet en laat zich prima snijden.
Bovendien zijn er stukken die ik aan beide uiteinden gewoon met breed plakband vast kan plakken op hout. Dat blijft heel goed zitten en als de tape na jaren toch loslaat, kan ik het gewoon opnieuw vastplakken.
Andere stukken die wegvallen achter een andere wand kan ik haaks omvouwen en met twee kleine schroefjes in een houten blokje vastzetten.

Ik ben dan ook heel blij met mijn blokkendoos. Nee, niet zo een:
https://f.jwwb.nl/public/i/w/c/temp-vqu ... d818db.jpg

maar zo een:
https://tinyurl.com/yxv9k8e6

Die vond ik voor een paar Euro in een kringloopwinkel (geen scenerybouwer kan zonder!) en het beukenhout is ideaal om te gebruiken als bevestigingssteun voor allerlei objecten en je kunt er prima in boren en frezen. Het splijt niet, splintert niet en heeft allerlei handige vormen. Sinds mijn kleutertijd niet meer zo blij geweest met mijn blokkendoos :P

Nu had ik bedacht dat ik de kopwanden van de stationshal rond wilde maken. Ik heb lang gezocht naar twee halfronde wanden met een straal van ca 8xm. Uiteindelijk bleek ik een neef met een groothandel in installatietechniek te hebben en die verkoopt prachtige PVC rioolbuizen en -moffen. En zo'n mof past precies.

Dat het nog niet klaar is, komt omdat ik 3 uitgangen van bagageliften in de kopwanden van de perrons heb gemaakt. Daar moeten deuren in en uiteraard licht. De liften zelf zie je niet. Die staan achter de kopwanden.

De liftportalen:
Afbeelding

In de hal komen twee wanden met etalages met kleding, fietsen, radio's e.d. Die etalages heb ik uit hout gefreesd en ook daar maak ik verlichting in.
De ruwbouw van de etalages. De totale ruimte wordt in drie gelijke delen verdeeld.
Afbeelding

Er dan zijn er nog de drie ronde kiosken die je ook in mockup ziet op pagina 14. Die ben ik meteen aan het inrichten en bevestigen. En ook daar komt verlichting in.
Afbeelding

Zodra e.e.a. op zijn plaats staat, volgens er nog wat foto's en een beschrijving van de constructie.

Maar nu eerst een paar nieuwe freesjes kopen. Ze zijn tot op de draad versleten.... :mrgreen:

Ben
Laatst gewijzigd door Bjor op 20 nov 2020 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door BenQ »

Ben,
Beukenhout is lekker hard, daar willen de freesjes wel op sneuvelen.
Leuk idee trouwens.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Hoi Ben,

Dat valt alleszins mee; ik doe maanden met een frees en ik kan zeggen dat ik aardig wat meters heb weggefreesd. Ik heb wel altijd een klein voorraadje in huis.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

Ben,

je geeft meer dan alleen maar antwoord op mijn vraag of het plaatsen van de gelamineerde bekleding lukt.

een compleet verslag over hoe je het e.e.a. in gedachte hebt en tot uitvoer probeert te brengen uitgebreid met het het hoe en waarom.

beaamd voor de zoveelste keer jouw doel om een perfect plaatje af te leveren.

verdiend wederom respect en bewondering.

ik blijf je met belangstelling volgen, dank je wel.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Jan,

Ik heb het hoe en wat even beschreven. Misschien hebben anderen er ook nog iets aan.
Zoals je ziet kost het veel tijd, maar ik overhaast het niet. Desondanks heb ik nogal wat stukjes hout en muurbekleding in de prullenbak moeten kieperen.
"2x Meten en 1x zagen" zei mijn wijze vader altijd. Maar ja, ik zal eens naar mijn vader luisteren................... :mrgreen:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

ja ja als je je vader nog hebt verdiend dat zeker als aanbeveling maaaaar,

mocht je niet meer in het gelukkige bezit van een vader zijn dan weet ik zeker dat er van bovenaf met je meegekeken wordt en je wordt ingeseind wanneer je de fout in gaat :)

het blijft echter een feit dat het JOUW handen zijn die het maken en dat blijft knap.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Langzamerhand vinden steeds meer tegelwanden hun plek. Het bepalen wat vastgeplakt moet worden en wat demontabel moet blijven vergt nogal wat tijd. Van de eerste twee kiosken zijn de gaten in de wanden voor de loketten gemaakt.

In de eerste kiosk bevinden zich de bagageafgifte en de loketten.

Afbeelding

In de tweede een kranten- en rookwaren kiosk en Inlichtingenbalie

Afbeelding

In de derde kiosk is een Bierstube gevestigd, maar die is nog niet open :evil:

Tussen de tweede en derde kiosk is de doorgang naar de gangen die naar het hooggelegen station leiden en naar de uitgang op straatniveau.

Afbeelding

Tenslotte zijn de uiteinden van de hal begrensd door een rondlopende muur. Op de voorgrond het trapgat voor de trap naar de traverse van waaraf de sporen bereikbaar zijn.

Afbeelding

De rest van dit jaar wordt er niet meer gebouwd ( :x ). Rest mij daarom niets anders dan iedereen een heel Gelukkig en voorspoedig modelspoorjaar 2019 te wensen.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

Ben;
Wederom mooie plaatjes van de kiosken met fraaie details.
Ja het lijkt mij logies dat dit de nodige tijd en veel denkwerk kost.
Desalniettemin weer dikke complimenten en ja natuurlijk ook jij met jouw familie de beste wensen voor 2019.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door BenQ »

Ben,
Zet je wel een hek om dat gat zodat de preisers er niet perongeluk invallen. :roll:
Ziet er mooi uit met die ronde wand.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Dag Ben,

Ja, er moet inderdaad nog een stevige borstwering omheen en tijdens de bouw eigenlijk een bouwhek, maar het project staat onder enorme financiële- en tijdsdruk en ik heb laag ingeschreven, dus ik moet ergens op de kosten besparen. :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb wel een bouwinspecteur in een doosje liggen, maar dat laat ik nog maar even dicht :twisted: .

Rest me jullie een heel gelukkig en voorspoedig 2019 te wensen.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

uiteraard blijf ik je volgen met jouw meesterlijke kunstwerken.

een X-aantal berichten terug liet jij weten dat je ooit wat blokkendozen op de kop had getikt omdat het beukenhout zo lekker te bewerken was en je dit hout her en der op je baan bewerkt en gebruikt.

op de laatste dag van 2018 liep ik bij de plaatselijke kringloop en kwam deze twee tegen en voor na wat onderhandelen mocht ik ze beiden meenemen voor € 3,00.

Afbeelding

of ik dit ooit ergens gebruiken kan weet ik nog niet maar heb ze dan in ieder geval liggen voor kleinzoon als ie zover is dat ie daar mee mag spelen.

denk laat het je even weten zodat je begrijpt dat de verborgen boodschap in dat betreffende bericht opgenomen en uitgevoerd is :mrgreen: .


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Jan,

Een prima investering Jan! Over een paar jaar zul je je kleinzoon wel moeten uitleggen waarom de inhoud van de blokkendoos steeds kleiner wordt, als er weer eens blokken als steunpunt, tunnelwand o.i.d. zijn gebruikt....... :mrgreen: :mrgreen:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door BenQ »

Ze zeggen ook dat als je ouder wordt je weer kind wordt, ook voor die tijd is het een prima investering. :oops: :lol: :lol:


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Zo is het Ben! :P Daarom ben ik weer druk met treintjes aan het spelen.

Ik heb de helix op mijn baan gepast en het is alsof je hem voor mijn baan hebt ontworpen. Hij past precies op de plek waar ik een helix had gepland. Dat de twee bovenste windingen smaller zijn dan de ondersten zorgt ervoor dat hij precies onder mijn schuine kap past, ook als ik binnenkort het dak ga isoleren, waardoor de schuine wand ca 15cm naar binnen komt.
De onderste winding komt te vervallen, want de helix komt op ca 7cm hoogte te staan en hoeft maar tot ca 21cm te stijgen.

Ben er heel blij mee.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

BenQ
Berichten: 3242
Lid geworden op: 12 jun 2010 22:12
Locatie: Liemers

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door BenQ »

Ben,
Daar wordt ik blij van. :D
Zie binnenkort wel een plaatje.


Met vriendelijke groet,
Ben

Neuffen 4, gestopt met bouwen
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Zoals ik op 5 jan schreef, ben ik aan de slag gegaan met een helix die ik van Benq kon overnemen. De helix verbindt de helling op het meest rechtse segment met het station dat bovenop het ondergrondse station komt te liggen, waar ik al een tijd mee bezig ben. Maar het gepriegel aan de tegelwanden heb ik even opzij gelegd, zodat ik de Helix passend kon maken voor mijn baan.

Mijn baan staat op zolder en het dak is alleen aan de buitenzijde enigszins geïsoleerd. Maar dat moet beter, dus komt er isolatie aan de binnenkant.
Om na te gaan of de helix er nog kon staan als er ca 15cm isolatie en gipsplaat tegen de wand bijkomt, moest ik e.e.a. eerst passen.
Gelukkig had Benq met een vooruitziende blik ;) de helix bij de bovenste windingen wat smaller gemaakt. Daardoor blijken die windingen na de isolatie precies genoeg naar binnen te neigen.

Mijn baan bestaat uit segmenten die geen kopschotten hebben, dus vrees ik dat ze zullen doorbuigen als ik de helix er bovenop zet. Er moest dus een frame komen dat op de randen van de segmenten rust, recht boven de randen van de bedbakken waar de segmenten op liggen.

Dat frame heb ik gemaakt van 3mm dikke, haakse aluminiumprofielen.
Afbeelding

Het frame rust op beuken blokken uit mijn onvolprezen blokkendoos en zijn later op de juiste hoogte gemaakt, zodat het frame schuin staat met een helling van 2,4%.

De oprit sluit via twee enkelsporige bruggen op een hoogte van 62mm aan op een Woodland helling.
Afbeelding

Daarna de windingen op het frame geplaatst. Overal is de helling 2,4%.
Afbeelding

Boven moet de helix links gaan aansluiten op een nog aan te brengen segment van het kopstation. Die plaat wordt nu even door een lat weergegeven. De meest linkse bocht van de bovenste winding moet er dus nog af.
Afbeelding

Nu de helix weer demonteren en opbergen, het station verder afmaken en van het voorjaar het dak isoleren!

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Dat dak isoleren ga ik laten doen en dat duurt nog even. Het deel onder de schuine kap moet daar even voor weg, maar de baan is geheel demontabel, dus dat gaat wel lukken. Voorlopig dus maar even rustig doorbouwen aan het station.

In het plafond van de hal komen SMD leds. Vijf in serie met een 560 Ohm weerstand, net als in de sporenhal. De voeding is een 12V 500mA telefoonvoeding. Het solderen van draadjes aan de 3 x 2mm LEDs viel me deze keer niet mee en een bedrade versie kon ik niet vinden.
https://asset.conrad.com/media10/isa/16 ... =400&y=400
De eerste serie ging vlotter. Nu verdween 30 - 50% in de vuilnisbak, doordat het ledje bij het solderen verschoof, het draadje niet goed vast kwam te zitten of de led smolt.
Daar moest ik iets op vinden, want er moeten in de hal ca 40 leds komen.

In een beuken blokje heb ik een groefje van 2x3 mm gefreesd, even diep als de led hoog is. Een 1mm breed "slagboompje" houdt de LED op zijn plaats bij het solderen. Nu is het: LEDje er in, slagboompje sluiten, haaks gebogen, vertinde draadje op het aansluitinkje houden, 1 seconde de bout er op en klaar!
Afbeelding

Afbeelding

En de eerste vijf zitten er in. Er komt nog een rond kapje van Kristal Klear op iedere LED.
Afbeelding

Dit is de achterste rij. Er komen nog twee rijen vóór. De voorste verlicht dan de sporen 5 en 6. En natuurlijk worden ook de kiosken en etalages nog verlicht.

...........en weer door..................... 8-)

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

Als ik dit zie valt me de bek open.
Wow wat een priegelarij.
Knap hoor dat gaat mij niet lukken met mijn bibber handjes/vingers.

Complimenten hoor.
Wow over detaillering gesproken.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

jeemka
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 aug 2013 19:27
Locatie: Brummen

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door jeemka »

Solderen aan elektronica doe ik al 60 jaar, maar smd is me te klein. Gelukkig is er een leverancier die ze bedraad levert, staat ook op de meeste beurzen: modelbouwled.nl


Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's en filmpjes op https://www.kolenberg.eu
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Jaap,

Daar heb ik ook gekeken, maar de kosten per LED zijn er veel hoger dan die ik nu gebruik en ik kon op die site geen informatie over de kleurtemperatuur vinden. In mijn station gebruik ik LEDs van 5000°K (daglicht), een stralingshoek van 120° en met een hoge lichtopbrengst.

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Met het houten malletje heb ik nauwelijks nog ledjes verspild. In totaal heb ik in de stationshal 33 leds in 7 groepjes verwerkt.
Afbeelding

De ledjes zijn vastgezet met een klein beetje Kristal klear en er komen nog vierkante lampenkapjes op.

Maar nu eerst de verlichting in de kiosken en etalages nog aanbrengen. Dus ik ben nog wel even aan het solderen................ :roll:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

Het miljoenenproject Utrecht centraal station valt in het niets bij wat jij aan het leveren bent.
een lust voor het oog om dit te zien groeien.

weet niet hoeveel veren je nog nodig hebt :lol: maar ga vooral zo door met ons te laten genieten van jouw kunsten.

Top Top Top


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Bjor
Berichten: 2002
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:49

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Bjor »

Hoi Jan,

Het is me niet om veren te doen hoor ;). Het is gewoon leuk iets te zien ontstaan zoals ik het voor ogen had en het is leuk om allerlei technieken uit te proberen en om oplossingen te vinden voor allerlei bouwprobleempjes. Dat vind ik het mooie aan deze hobby.
En als ik zie wat zowel jij als anderen aan creaties maken, dan gaan mijn handen nog meer jeuken. Maar ja, ik heb nu eenmaal meer jeuk dan tijd en zolderruimte.......... :roll: :roll:

Ben


M.v.g. Ben

Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor

Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Gebruikersavatar

janiegein
Berichten: 3509
Lid geworden op: 26 okt 2012 12:33
Locatie: Nieuwegein

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door janiegein »

Ach zolang we maar weten met onze "beperkingen"om te gaan zal het allemaal wel goed komen.

voor mij is het elke dag weer een uitdaging om eigenlijk uit alleen maar een idee iets creatiefs tot uiting te brengen met de wetenschap dat ik dit alleen maar voor mezelf doe met de mogelijkheid dit te delen met anderen met daarbij het respect naar die anderen als men dat wat ik bedacht heb niet mooi hoeven te vinden.
jouw creaties zijn en blijven mooi maar vooral boeiend en razend knap gemaakt.

en als dat "beperkingen"met zich meebrengt, so what.


gr jan

bouwer van de Geinbaan ( analoog )
we moeten roeien met de riemen die we hebben en wachten op betere tijden, voor nu zijn dat helaas wat kleine peddeltjes geworden.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Duitse segmentenbaan

Bericht door Alro »

Ziet er goed uit die SMD leds, maar het lijkt me ondanks dat malletje nog steeds een gepiel :)


Plaats reactie