updaten DR5000

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
henkoia
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:57
Locatie: Utrecht

updaten DR5000

Bericht door henkoia »

Hallo Allemaal,

Ik heb mij zo juist keurig voorgesteld, dus ik mag nu mijn vraag stellen. :lol: :lol:

Ik heb een DR5000 Digikeijs.
De huidige firmware is V 1.4.1.
Om te updaten naar V 1.5.1, moet ik dan alle tussenliggende updates één voor één uitvoeren of kan ik in één keer van V 1.4.1. naar V 1.5.1. "springen"?

Ik heb hier op het forum geen antwoord kunnen vinden en misschien is het antwoord heel vanzelfsprekend, maar dat is mij dan ontgaan.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groet,

Henk.



StevedeM
Berichten: 75
Lid geworden op: 25 nov 2018 14:51

Re: updaten DR5000

Bericht door StevedeM »

meestal kan dat direct.... maar dat staat evt in de releasenotes bij de firmware.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
henkoia
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:57
Locatie: Utrecht

Re: updaten DR5000

Bericht door henkoia »

Ok, ga ik checken.
Bedankt voor je reactie.

Groet

Henk



Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: updaten DR5000

Bericht door Willempie »

Kan natuurlijk gewoon in ene keer. Alle andere firmware wordt toch overschreven. ;)

Groetjes


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
henkoia
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:57
Locatie: Utrecht

Re: updaten DR5000

Bericht door henkoia »

Ook bedankt voor je reactie Wim.

Groet

Henk



WouterX
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:32
Locatie: Achterhoek

Re: updaten DR5000

Bericht door WouterX »

Gebruik een 'hardware' pc, geen virtuele. Ik werk zelf altijd met een virtuele Windows PC (VMWare Fusion op een MacBook), werkt geweldig voor bijna alles, maar een update van de firmware van een DR5000 faalt hopeloos. Niet aan beginnen.

Vermoedelijk heeft het te maken met het virtuele 'loskoppelen' van de USB. Ik denk dat ik door het oog van de naald gekropen ben, want met een harde reset kwam hij wel weer tot leven, ondanks dat het helemaal gebeurd leek. Volgende keer maar op een echte Windows computer doen.

Wel een dingetje voor Digikeijs: je moet een Windows pc hebben voor de centrale software, maar dat is best jammer aangezien je prima met een Linux systeem moet kunnen automatiseren (Rocrail, JRMI).


Oefenbaan 1 met de kids: Eiland Edward
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: updaten DR5000

Bericht door martindomburg »

Dat geld helaas voor nagenoeg alle software van fabrikanten.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: updaten DR5000

Bericht door Alro »

WouterX schreef:Wel een dingetje voor Digikeijs: je moet een Windows pc hebben voor de centrale software
Ik heb Windows gewoon via bootcamp geinstalleerd op mn Mac en dat werkt t prima. En door de SSD duurt de dualboot ook niet zolang meer (bij mij zelfs sneller dan het opstarten van de virtual machine van Parallels).



WouterX
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jun 2018 15:32
Locatie: Achterhoek

Re: updaten DR5000

Bericht door WouterX »

Alro schreef:
WouterX schreef:Wel een dingetje voor Digikeijs: je moet een Windows pc hebben voor de centrale software
Ik heb Windows gewoon via bootcamp geinstalleerd op mn Mac en dat werkt t prima. En door de SSD duurt de dualboot ook niet zolang meer (bij mij zelfs sneller dan het opstarten van de virtual machine van Parallels).
Goede aanvulling, voor wie alleen een Mac heeft is dat wel de oplossing! Met bootcamp heb je gewoon een Windows PC, en Windows stuurt dan ook direct de USB bus aan.

Voor mijn dagelijkse werk is een virtuele machine echter veel handiger (maak veel gebruik van snapshots), en de SSD van mijn MacBook is niet zo groot dat ik er ook nog een bootcamp bij kan hebben... maar gelukkig heb ik ook nog wel een oude bak staan die Windows draait, dus ik kom er wel mee weg. Het was vooral als waarschuwing bedoelt, want verder werkt de centrale aansturing namelijk prima, ook virtueel.


Oefenbaan 1 met de kids: Eiland Edward
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
henkoia
Berichten: 102
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:57
Locatie: Utrecht

Re: updaten DR5000

Bericht door henkoia »

Hallo Allemaal,

Is gelukt zonder problemen.

V 1.5.2. inmiddels beschikbaar.

Groet,

Henk.


Plaats reactie