Klooster diorama

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vandaag bezig geweest met 12 bomen maken voor dit diorama, 7 hoogstam fruitbomen en 5 notenbomen. De skeletten ervan heeft Jaap Vriend voor mij gemaakt. Een deel daarvan was al van schorspasta voorzien en de 5 notenbomen moest ik zelf nog doen. Daarna ben ik ze gaan afwerken met spuitlijm en grasvezels en daarna met verschillende strooisels ingestrooid. De appels die ik voor de appelbomen had gekregen moesten bij nader inzien nog niet rijp en daarmee niet rood zien. Ik heb ze bij gekleurd zodat ze hoofdzakelijk groen zijn met nog een vleugje rood er doorheen. Voor de peren en kastanjebomen heb ik groen decoratie zand gebruikt om het licht groene accenten te geven.

Op de onderstaande foto's komen de bomen veel minder mooi uit als ze zijn maar dat zal deels wel komen doordat alles nog moet drogen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Tussendoor heb ik nog wel wat aan het klooster diorama gedaan maar niet veel. Vandaag heb ik dit weer opgepakt en ben ik met allerlei struiken bezig geweest, heb een stuk weg/pad bestraat, nog wat waterbakken geplaatst en wat kale stukken met zand en verf dicht gesmeerd want ik wil wat huizen gaan bouwen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister wat schapen in de wei gelijmd, gaten voor wat bomen geboord en geprobeerd de waterbakken deels van water te voorzien. Dat laatste lukte niet want de vernis zoog de nog vochtige bodem in, dat bleek nog niet droog dus, dus dat word wachten. Maar ik ga toch vast weer wat huizen bouwen daar heb ik gewoon zin in.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb vandaag de waterbakken deels af kunnen schilderen waarna ik eindelijk eens wat bomen kon gaan planten. Een vriend van mij die vanavond op bezoek was heeft met z'n telefoon wat detail foto's gemaakt en ik heb net nog wat overzicht foto's gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vanavond ook weer eens met een nieuw gebouw voor het diorama begonnen.
Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben sinds vandaag weer actief met dit diorama bezig. Ik zie dat ik van het huis waar ik begin maart mee begonnen ben nog wat foto's moet maken en posten want die is een stuk verder gevorderd. Vandaag ben ik met een stadsboerderij begonnen waarvan het eerste gebouw bestaat uit een poort met woonruimte erboven. Daar tegen aan komt een gebouw dat een hooizolder en stallen bevat die ook bevolkt gaat worden met koeien.
Afbeelding

Afbeelding
Hier missen de luiken en daarmee de ramen nog.

Afbeelding

Nou heb ik ruim een jaar terug m'n vader gevraagd 2 gebouwen uit Nijmegen te maken. Nou blijken onze ideeën over de afwerking toch weer zover uit een te lopen dat de staat waarin hij Kruittoren afleverde mij nog zoveel werk opleverd dat zelf een nieuwe of iets vergelijkbaars bouwen minder werk is en vooral een beter eind resultaat opleverd. Ik vind het erg jammer want hij begint vaak goed maar als het op afwerking aankomt doet hij niks met de tips, advies en materialen die hij mij gevraagd heeft. Ik vind het jammer want zijn bouwwerken zouden zoveel beter kunnen worden als hij het verder zou afwerken. Hij moet maar gewoon z'n ding blijven doen zeker ook in ons demoteam op beurzen. Alleen zullen hij en ik elkaar in de hobby wel nooit zo vinden dat we samen succesvol iets kunnen creëren. Dat had ik graag wel gezien maar alle pogingen van mij lopen steeds uit op een teleurstelling dus ik moet leren accepteren dat ons hobby beleving te veel verschild. Hoe ik m'n vader op een politiek correcte manier duidelijk moet maken dat ik zijn gebouwen niet kan gebruiken daar zijn m'n moeder en ik nog niet over uit.

Inmiddels heb ik dat maar even geparkeerd en ben ik vast met een eigen toren begonnen die zoveel mogelijk op de kruittoren in Nijmegen moet gaan lijken alleen met een andere steensoort.
Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Nou, Michiel, mijn vader zou zich er nooit aan gewaagd hebben. Die had twee linker handen en keek vol bewondering hoe ik vroeger mijn modelletjes van schepen en vliegtuigen in elkaar zette.

Maar ik begrijp je wel, jij ziet ook bij jezelf gelijk wat er fout is of beter kan.

Ik kom (misschien) ook in die situatie. Mijn vrouw wilt zich inzetten de boompjes te maken, maar dan wil ik wel dat ze er echt als beuk of berk uit zien (ook al heb ik er zelf nog nooit één gemaakt :roll: ). Mijn dochter gaat helpen de onbeschilderde preisertjes te schilderen, maar dan wil ik wel de kleuren in de zestiger jaren stijl. Waarschijnlijk is ze uiteindelijk een veel betere schilder dan ik met haar jongere ogen :lol:

Ook al zijn het allemaal nog voornemens, ik mag me gelukkig prijzen met zoveel steun en belangstelling voor mijn nieuwe hobby.

Ojaa, mijn jongste dochter houdt zich nu al bezig met gipsen rotsen gieten (nog geen idee waar ik die allemaal ga plaatsen :oops: )


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben inmiddels zover dat de stallen op de achterwand na in elkaar zitten want er moest vee en verdere aankleding in. De bodembedekking is een mix van koffie, houtlijm en gele grasvezels, inmiddels staan er ook paarden en koeien in.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan nu de achter wanden gaan maken en gelijk daarna kan ik het gaan schilderen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Naast het herposten van foto's en het werken aan "Mit dem Bus ins Grüne" ben ik ook met dit diorama bezig geweest. Vorig weekend was ik al met de aanleg van terrassen bezig en gister en vandaag heb ik 2 huizen en de stallen afgemaakt en geplaatst en daarna de omgeving deels bestraat. Hier en daar heb ik ook stukken opgevuld deels met stucpasta en daarna met een mix van zand en verf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Gister avond ben ik weer eens met wat huisjes begonnen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze hoek wil ik nu als eerst vol bouwen op 2 nivo's.

Ondertussen ga ik ook eens bedenken hoe ik welke karren voor dit diorama ga bouwen. Ik heb me daar nog niet in verdiept dus heb nog niet echt een idee wat er zoal op moet komen.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben vandaag begonnen met het maken van een aantal heksen, 2 moeten er op dit diorama komen en 1 of meer had Maarten nodig voor een ander projectje. Nadat we zondag in Blerick besproken hadden hoe je dat evt. zou kunnen maken liet dat mij niet meer los dus ben ik maar gewoon begonnen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgens Maarten moesten er hoeden op, daar had ik nog niet aan gedacht maar met de kopjes van railspijkertjes kom je aardig ver zoals op de foto's is te zien.

Vrijdag maar eens zien dat ik ze schilder want morgen heb ik daar geen tijd voor.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hmmm ik loop wel erg achter, die heksen waren vorige week vrijdag al af:
Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik ben ik een beetje chaotisch verder aan het prutsen geweest met van alles en ook dagen bijna niet aan bouwen toe gekomen. Ik ben nu met wat gebouwen bezig om weer een hoekje van het diorama dicht te bouwen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Vandaag heb ik de nieuwe huizen geschilderd, geplaatst en daarna in het landschap ingebed. Ook heb ik een aantal keermuren geschilderd en er daarna struiken op geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stuk tussen de terrassen en de nieuwe huizen bevalt me nog niet. Ik wil de terrassen doortrekken en er iets van bebouwing aan plaatsen. Iets van houten schuren ofzo.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb de afgelopen dagen wat aan 3 gebouwen gewerkt die vlak bij de ingang van het de kerk komen te staan. Ik heb de hoek waar de huizen uit de vorige post staan landschappelijk ook uitgebouwd en deels aangekleed. Daar moet nog wel het nodige aan gebeuren en het bied gelijk nog ruimte voor een stukje schuur grenzend aan de terrassen rug aan rug met de wat lager staande huizen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: Klooster diorama

Bericht door Alro »

Michiel, misschien zou je het diorama eens buiten kunnen fotograferen dan komt alles denk ik wat beter uit.
Ook ik ben niet zo'n goede fotograaf (= goedkope camera) in tegenstelling tot menig ander forumlid, maar nu ziet het er allemaal een beetje flets uit door het gebruik van de flits en dat is jammer want het zijn prachtige bouwwerken die je maakt.

Het wordt wel een fantastisch grote stad met elk gaatje opgevuld met een ander huisje, top, ik blijf je volgen!
Laatst gewijzigd door Alro op 15 jun 2019 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.



tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Ben het eens met Ronald dat de flits waarschijnlijk de foto's niet zo ten goede komt. Wel leuk om je bouwwerk te zien groeien. Krijg altijd weer de indruk dat het groot is wanneer er altijd weer iets nieuws is in een nieuw hoekje. Die heksen doen me denken aan Harry Potter. Geen idee om ze in grote getale rond de torens en door de straten te laten vliegen? :)


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Heren, dat de flits bij de foto's jammer is is zo maar dat is met mijn handen helaas noodzaak en een statief bied geen oplossing. Dat is inmiddels al zo vaak besproken dat ik dacht dat dat inmiddels wel bekend was. Ik stoor me er ook aan maar belangrijk vind dat ik met m'n huidige medicijnen weer normaal m'n dagelijkse dingen kan doen en redelijk ongeremd kan bouwen. Dat is niet vanzelf sprekend omdat 1 tabletje vergeten gelijk al merkbaar is en als dat 2 dagen op rij gebeurd keren de klachten gelijk stevig terug. Inmiddels ook op mijn tong geslagen en het kan ook op je stembanden slaan en ik hoop uiteraard dat dat me niet gebeurd. Dus ja dat jullie het dan met flits foto's moeten doen vind ik dan niet zo boeiend. Oohja de gene die toch betere foto's wil kan ze zelf komen maken ;) :D :idea: Dat is eigenlijk de enige goede oplossing die wel werkt dus wie zich geroepen voelt stuur maar een PB ;) .

Het diorama naar buiten verplaatsen word uhm niet want het diorama is daar te groot voor( hij is 80x50cm en met 2 man goed te tillen maar alleen niet) en mijn balkon te klein.

De planning is dat er 2 heksen op/boven het klooster komen hoe is een beetje afhankelijk van of ik ze onzichtbaar vliegend vast kan zetten. Ik moet daarvoor eigenlijk iets hebben wat transparant is maar wel stevig genoeg om en de heks te dragen en niet bij stoten af te breken.

Ps; ik ben blij dat er weer gereageerd word ;) .

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

Ok, dank voor de uitleg. Blijkbaar had ik de details van de omstandigheden gemist. En wie weet komt er nog op een gegeven moment een gelegenheid voor uitgebreid fotograferen als er een keertje hulp beschikbaar is om het geheel te verplaatsen!

Voor het vliegend vastzetten van de heksen: ik heb ooit eens voor een diorama een (klein) vliegtuigje vastgezet met een stukje zwartgeverfd ijzerdraad tegen een achtergrond van bos/struiken. Het leuke is dat een stukje zwartgeverfd ijzerdraad verrassend onopvallend is, volgens mij nog onopvallender dan een transparant staafje plastic, omdat mat zwart niet echt opvalt tegen een achtergrond. Dus met een stukje ijzerdraad ze aan het klooster op een paar centimeter afstand van het gebouw bevestigen, waar mogelijk kijken waar het ijzerdraadje onopvallend kan worden vastgezet (een hoek of iets dergelijks) En gelijk ook robuuster dan vislijn of iets dergelijks.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Dan denk ik dat gezien de hardheid/materiaal dikte verenstaal het handigste is omdat je dan een stuk dunner kan gaan bij de zelfde stijfheid als met gewoon ijzer of koperdraad?

Een achtergrond krijgt het niet maar de heksen dan lager plaatsen is dan een optie dan fungeert het klooster of de helling als achtergrond.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik zit de 24uur van Le Mans te kijken en onder tussen hobbyen dus wat gebouwen geschilderd, verouderd en op hun plek gelijmd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu eens zien wat ik de komende 20 uur ga maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

tv_man
Berichten: 1438
Lid geworden op: 05 nov 2009 20:19

Re: Klooster diorama

Bericht door tv_man »

De helling of een van de gebouwen als achtergrond werkt waarschijnlijk goed omdat die allemaal een textuur hebben die de aandacht wegneemt van het ijzerdraad. Verenstaal werkt waarschijnlijk goed, dus dat gebruiken als je hebt liggen. Een heks weegt niet zo veel (schijnen te drijven) dus het zou al met heel weinig dikte moeten lukken.


- Norman

Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Verenstaal moet ik dan kopen maar ik krijg een andere brainwave, er staan wat knopspelden voor me en die zijn ook erg dun en hard en ik denk net lang genoeg dus het is te proberen of ik het daar mee red.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Adriaan
Berichten: 617
Lid geworden op: 09 feb 2013 19:21
Locatie: Voorburg

Re: Klooster diorama

Bericht door Adriaan »

Michiel, het is toch werkelijk een prachtig stuk werk wat je levert.
Petje af en een goeie groet.


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

De afgelopen dagen heb ik wat kleine dingen gedaan aan dit diorama. Ik heb de 4 waterputten afgemaakt en een plek gegeven. Daarnaast ben ik 3 schorpioenen aan het schilderen die ik in het diorama verwerk en ik heb ook 3 sneeuwuilen klaar liggen. Omdat die op kwetsbare plekken komen wacht ik daar nog even mee. Vanavond ben ik met een serie karren voor het diorama begonnen, ik heb er nu 15 in 6 of 7 uitvoeringen in aanbouw.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben de afgelopen 2 dagen druk met de karren bezig geweest. Vooral het ervoor spannen van de paarden en koeien was deels weer zeer lastig en een aanslag op m'n geduld. Ik ben een aardig eind gekomen gister maar heb het niet af gekregen. Nu moet ze daarna nog een wash geven en beladen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Klooster diorama

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik ben de afgelopen dagen als ik thuis was aardig aan dit diorama doorgewerkt. De paarden en ossenkarren zijn af en ik heb op het diorama een stuk kloostertuin aangelegd. Verder heb ik wat bomen geplant en hier en daar andere dingen bijgewerkt en nog de nodige struiken geplaatst.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil/moet nu eigenlijk te veel tegelijk doen, daardoor mis ik vandaag de focus om ergens echt meters mee te maken.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Plaats reactie