Piko ns 2454
Re: Piko ns 2454
De 100uF zijn weer net te dik. Dan moet ik ergens in het chassis gaan hakken wat dan weer ten koste gaat van het gewicht. En het gewicht bij deze loc is echt belangrijk. De 47uF zijn een stuk kleiner en dan past het printje mooi tussen de decoder en de kap in.
Ik moet dan zelfs nog een hap uit het printje halen waar je op de decoder die dikke condensator zit zitten. Deze zit al aardig dicht tegen de kap aan.
Ik moet dan zelfs nog een hap uit het printje halen waar je op de decoder die dikke condensator zit zitten. Deze zit al aardig dicht tegen de kap aan.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Piko ns 2454
Ik blijf erbij dat inbouw van de bufferschakeling in dit model niet mogelijk is zonder concessies te maken. Het flash geheugen van de sounddecoder heeft pas baat bij een capacity hoger dan 300uF. En wil je echt stotterloos rijden dan mag je gerust over de 500uF gaan. En daarvoor heb je ruimte nodig
Tip:
Gebruik deze koppeling en neem een vaste wagon voor de loc. Via de koppeling kan je de V+ en Gnd doorgeven naar de wagon en daar een flinke elco plaatsen van 2200 uF.
Dan pas heb je effect waar je wat aan hebt.
Tip:
Gebruik deze koppeling en neem een vaste wagon voor de loc. Via de koppeling kan je de V+ en Gnd doorgeven naar de wagon en daar een flinke elco plaatsen van 2200 uF.
Dan pas heb je effect waar je wat aan hebt.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Piko ns 2454
Bij mij is een extra wagen geen optie Martin . Ik wissel best wel veel materieel uit en heb daardoor geen vaste stammen.
100% waren de stotteringen ook nog niet weg. Ik denk dat ik maandag begin met een buffer op maat te bouwen. Ik denk dat ik wel genoeg ruimte heb om over de 500uF te gaan.
De laatste buffer welke ik gebouwd had, had een theoretische capaciteit van ongeveer 400uF met nog genoeg ruimte over (dit was de buffer welke maar 160uF gaf door een vermoedelijke breuk in het printje).
Ik merkte wel duidelijk verschil tussen zonder en met buffer van 430uF. Dat is voor mij al voldoende. Dan is het gros van de geluidshaperingen al weg.
100% waren de stotteringen ook nog niet weg. Ik denk dat ik maandag begin met een buffer op maat te bouwen. Ik denk dat ik wel genoeg ruimte heb om over de 500uF te gaan.
De laatste buffer welke ik gebouwd had, had een theoretische capaciteit van ongeveer 400uF met nog genoeg ruimte over (dit was de buffer welke maar 160uF gaf door een vermoedelijke breuk in het printje).
Ik merkte wel duidelijk verschil tussen zonder en met buffer van 430uF. Dat is voor mij al voldoende. Dan is het gros van de geluidshaperingen al weg.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Re: Piko ns 2454
Vandaag heb ik een printje kunnen maken met iets meer als 1000 uF.
Ik heb passend in de 2400 gemaakt zonder dat er wat aan heb moeten frezen. Ik heb het kruipen op een recht spoort getest en heb geen stotteringen meer gehad, waar dit zonder buffer nog wel gebeurde. Volgende week ga ik even de clubbaan poetsen en dit testen op wissels, overgangen enz.
Uiteraard laat ik mijn bevindingen dan hier weten. Ik ben nog wachtende op meer condensatoren vanuit China. Zodra deze binnen zijn, zal ik op mijn eigen draadje er een bouwverslag van maken.
De enige 2 foto's welke ik vandaag gemaakt heb:
Ik heb passend in de 2400 gemaakt zonder dat er wat aan heb moeten frezen. Ik heb het kruipen op een recht spoort getest en heb geen stotteringen meer gehad, waar dit zonder buffer nog wel gebeurde. Volgende week ga ik even de clubbaan poetsen en dit testen op wissels, overgangen enz.
Uiteraard laat ik mijn bevindingen dan hier weten. Ik ben nog wachtende op meer condensatoren vanuit China. Zodra deze binnen zijn, zal ik op mijn eigen draadje er een bouwverslag van maken.
De enige 2 foto's welke ik vandaag gemaakt heb:
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Piko ns 2454
Past de kap nog dicht? Zonder dat je sluiting maakt?
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Piko ns 2454
Mike,
Dat vind ik wel een heel knap stukje soldeerwerk!
Ik vind 1 smd ledje solderen al een crime
Mooi dat het gestotter nu verleden tijd is.
Ben
Dat vind ik wel een heel knap stukje soldeerwerk!
Ik vind 1 smd ledje solderen al een crime
Mooi dat het gestotter nu verleden tijd is.
Ben
M.v.g. Ben
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Deutsche Reichsbahn Gesellschaft, Tijdperk II, groot- en modelspoor
Mijn baan: viewtopic.php?f=14&t=8057&hilit=Segmentenbaan
viewtopic.php?t=17541
Re: Piko ns 2454
Eigenlijk zou ik een keer een Soldeerstation met hete lucht aan moeten schaffen. Dan zou het een stuk sneller en eenvoudiger gaan. Dan kan je al deze componenten in 1x vast maken. Dit was een klus van een aantal uur...
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Piko ns 2454
Nee, want het solderen van sms met hete lucht vraagt om een speciaal schema. Google maar even op reflow oven, als je handig bent met arduino kan je er zelf eentje bouwen.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Piko ns 2454
Mart, leg eens verder uit. Want je hebt toch gewoon hete lucht soldeerstations..
Daarmee kun je toch SMD componenten eerst allemaal aanbrengen op je print om vervolgens alles stuk voor stuk te verwarmen.
Daarmee kun je toch SMD componenten eerst allemaal aanbrengen op je print om vervolgens alles stuk voor stuk te verwarmen.
-
- Elektronica/Commercieel
- Berichten: 4904
- Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
- Locatie: Ermelo
Re: Piko ns 2454
Met een reflow krijg je nettere en kleinere solderingen. Minder tin dus minder kans op error. Maar je kan het beter aan Vincent vragen, die is er meer in thuis.
Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Re: Piko ns 2454
Gisteren heb ik wat succesvolle tests gedaan.
Ik heb mijn 2400 met locbuffer samen met een 2400 zonder locbuffer over de clubbaan laten toeren.
Daarbij moet ik dan wel even vermelden dat de clubbaan voorzien is van Peco code 55 rails met de metalen puntstukken voor optimale stroomafname.
Waar de 2400 zonder locbuffer over een stuk of 5 punten komt waar het sound wegvalt en je de verlichting licht ziet knipperen op nog meer punten, heeft de 2400 met locbuffer dit nog maar op 1 engels wissel. Toch maar even het engels wissel nakijken of alle puntstukken en tongen wel stroom doorvoeren
Voor mij is dit een enorme verbetering en acceptabel om in al mijn overige 2400en met sound te gaan bouwen.
Ik ben nu wachtende op nieuwe onderdelen van Aliexpress. Zodra deze binnen komen zal ik een totaal verslagje van de bouw maken. Dit komt dan in mijn eigen zelfbouw draadje te staan (zie mijn onderschrift).
Ik heb mijn 2400 met locbuffer samen met een 2400 zonder locbuffer over de clubbaan laten toeren.
Daarbij moet ik dan wel even vermelden dat de clubbaan voorzien is van Peco code 55 rails met de metalen puntstukken voor optimale stroomafname.
Waar de 2400 zonder locbuffer over een stuk of 5 punten komt waar het sound wegvalt en je de verlichting licht ziet knipperen op nog meer punten, heeft de 2400 met locbuffer dit nog maar op 1 engels wissel. Toch maar even het engels wissel nakijken of alle puntstukken en tongen wel stroom doorvoeren
Voor mij is dit een enorme verbetering en acceptabel om in al mijn overige 2400en met sound te gaan bouwen.
Ik ben nu wachtende op nieuwe onderdelen van Aliexpress. Zodra deze binnen komen zal ik een totaal verslagje van de bouw maken. Dit komt dan in mijn eigen zelfbouw draadje te staan (zie mijn onderschrift).
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Moderator
- Berichten: 4627
- Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
- Locatie: Midden Brabant
- Contacteer:
Re: Piko ns 2454
Proficiat met dit succes Mike! Ben benieuwd naar je bouwverslag. Doe je daar aub ook een stuklijst?
Groetjes
Hoontje
Groetjes
Hoontje
Webshop Hoontje.nl
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Hoontje's Creative World op dit forum
[Modulebaan Gilze-Rijen] en [Tilburg Goederen] [Station Gilze-Rijen en Tilburg Goederen] in aanbouw
[Beursbaan Gzve/Gzva] "Kamp Rijen"
[Youtube] Hoontje's How To... in beeld en geluid
Re: Piko ns 2454
Ik probeer er dan wat moois van te maken.
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Piko ns 2454
Graag! Want ik herken hier hetzelfde.
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Re: Piko ns 2454
Zoals beloofd heb ik een bouwverslagje met onderdelenlijst gemaakt voor de locbuffer en deze in mijn eigen draadje gepost:
KLIK HIER
KLIK HIER
Grz, Mike
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
Onze vereniging: www.delftsemodelbouwvereniging.nl
Mijn zelfbouw locomotieven, wagons en rijtuigen: Klik hier
Mijn station (nog nader te bepalen naam):Klik hier
-
- Berichten: 1036
- Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
- Locatie: A'dam
Re: Piko ns 2454
Thanx!
Mvg, Erik
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan
Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor
Instagram: erik_n_fan