Piko 2019

Voor al het oude nieuws van voorgaande jaren

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2019

Bericht door Nijboer »

Yep, De draaistellen zijn wat vreemd qua kleur....



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2019

Bericht door Nijboer »

Klopt ik doel inderdaad op de turkooizen versie. Van dat model zijn de draaistellen qua kleur mislukt naar mijn mening.
Eigenlijk moet dat ding licht vervuild worden, ik denk dat het de loc echt goed doet.
En ik zie dat er nu ook al ACTS exemplaren in Lochem te vinden zijn!



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2019

Bericht door Sandopie »

Volgens mij is er niets mis met de kleurstelling van deze ACTS lok. Kijk zelf maar (zie link). Wel even op de foto klikken ter vergroting.

https://www.dm-toys.de/produktdetails/i ... 40464.html


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2019

Bericht door Nijboer »

ik kijk uit naar de reviews!


Gebruikersavatar

Appie173
Berichten: 266
Lid geworden op: 16 okt 2011 22:16

Re: Piko 2019

Bericht door Appie173 »

Ik ben wel benieuwd naar de "originalgetreuer Schnellzüge" uit de beschrijving van Piko.......


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Appie173 schreef: 01 nov 2019 13:59 Ik ben wel benieuwd naar de "originalgetreuer Schnellzüge" uit de beschrijving van Piko.......
Inderdaad, volgens mij heeft hij met ACTS opschrift niet veel schnellzuge gereden maar vooral goederentreinen. Als Railexperts heeft hij wel met reizigerstreinen gereden.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

Dezelfde sneltreinen als de turkooizen, blauwe en geel/grijze versies waar de tekst van gekopieerd is. ;)
Nijboer schreef: 31 okt 2019 18:14Klopt ik doel inderdaad op de turkooizen versie. Van dat model zijn de draaistellen qua kleur mislukt naar mijn mening.
Eigenlijk moet dat ding licht vervuild worden, ik denk dat het de loc echt goed doet.
En ik zie dat er nu ook al ACTS exemplaren in Lochem te vinden zijn!
Ja, dat vind ik ook. Ik wil de draaistellen eigenlijk lichtgrijs spuiten als ik de loc koop.
Sandopie schreef: 31 okt 2019 21:37 Volgens mij is er niets mis met de kleurstelling van deze ACTS lok. Kijk zelf maar (zie link). Wel even op de foto klikken ter vergroting.

https://www.dm-toys.de/produktdetails/i ... 40464.html
Aangezien het origineel nog rondrijdt had het met de kleurstelling wel goedgekomen, wel is het jammer dat de nummers niet op de goede plek zitten.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

wel is het jammer dat de nummers niet op de goede plek zitten.
Op foto's van het model bij andere webwinkels zit het nummer wel goed


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

Dat lijkt me stug, bij zowel DM-Toys als Pijplines zit het nummer verkeerd en die plaatsen eigen foto's van het model.


Gebruikersavatar

Merijn
Berichten: 308
Lid geworden op: 16 apr 2017 13:09
Contacteer:

Re: Piko 2019

Bericht door Merijn »

Ja, ik zie het nummer bij Pijplines ook op de ronding van de neus zitten. Had net 2mm of zo naar binnen gemoeten. Toch een beetje slordig van Piko. Lijkt iets met de laatste modellen te zijn? Ik vind de benummering op de cabinez van de geel/grijze 2400-en ook net niet netjes, te ruim gespatieerd. En de grijze strook op de stelbalk had eigenlijk gewoon geheel geel moeten zijn. Desondanks zijn het verder wel prachtige modellen en ben ik blij dat ze zich zo inzetten voor NS modellen in N


(Her)beginner. Tapijtrijder. Digitaal. NS Ep. IV en V

https://www.youtube.com/channel/UCWOkW7 ... 8m4LublUXA
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

https://www.scaletrading.nl/modelspoor/ ... n-nl-2019/

Heeft iemand hem al? Misschien dat dat de juiste uitslag geeft.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

Ook bij Haertle staan de nummers op de verkeerde plek, ik snap niet dat je het niet gelooft als meerdere winkels foto's van het model op de site hebben staan.


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Piko 2019

Bericht door WilcoV »

Waar heb ik gesteld dat ik het niet geloof????? Ik heb alleen gesteld dat op andere foto's het nummer wel op de goede plaats staat.
Daarnaast heb ik alleen gevraagd of iemand het kan bevestigen aan de hand van een model zelf.


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

heilko1970
Berichten: 43
Lid geworden op: 03 jan 2019 18:07

Re: Piko 2019

Bericht door heilko1970 »

Ik lees altijd op de achtergrond mee en meng me nauwelijks in de discussies of gesprekken...maar op de site van scaletrading zie je duidelijk de juiste locatie en in de andere foto´s van internet shops of winkels de verkeerde....

Dit is op zijn zachtst gezegd merkwaardig en daarom ben ik ook benieuwd naar het antwoord op Wilco zijn vraag...wie heeft hem al thuis en geeft aan waar ze zitten....wordt toch echt nieuwsgierig nu :-)



Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

WilcoV schreef: 03 nov 2019 14:50 Waar heb ik gesteld dat ik het niet geloof????? Ik heb alleen gesteld dat op andere foto's het nummer wel op de goede plaats staat.
Daarnaast heb ik alleen gevraagd of iemand het kan bevestigen aan de hand van een model zelf.
Die indruk krijg ik van je reacties, er staan foto's van het model op meerdere sites maar kennelijk is dat niet genoeg. Ik vind trouwens geen enkele site waarop het model wel goed is behalve de foto op Scaletrading* (zelfs op de Piko-site staat het foute model). Heb je een link naar een foto waar het nummer goed staat?

* het trappetje naast de bufferbalk staat bij Scaletrading en veel winkeliers op dezelfde manier scheef maar het nummer is opeens verplaatst naar de goede plek bij de eerste...



Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2019

Bericht door Nijboer »

Oh jee, en nu durft niemand zo'n ding te kopen!
Nog nergens foto's van echte Piko N Ns1200 ACTS te vinden! (Pas op: her en der wel ge-foto-shopte Roco H0 modellen)



Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Piko 2019

Bericht door Sandopie »

Ik denk dat de eerste 2 foto's, er zijn er meer, in de link, mogelijk, uitsluitsel kunnen geven. Dus oordeel zelf.

https://www.bing.com/images/search?q=ac ... ORM=HDRSC2

VERGEET deze post maar. Ik heb Collin verkeerd begrepen.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: Piko 2019

Bericht door Marco66 »

Hoi,

Net gebeld met de modelspoorzaak, deze heeft hem bekeken en het nummer zit idd in de ronding waarbij je van voren het nummer 12 rechts ziet en 51 links.
Jammer, voor die prijs wil je niet handmatig de benummering aanpassen.

Groeten Marco


Groeten Marco

Onderwerp starter
Rick
Berichten: 1617
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: Piko 2019

Bericht door Rick »

Nijboer schreef: 04 nov 2019 18:59 Oh jee, en nu durft niemand zo'n ding te kopen!
Nog nergens foto's van echte Piko N Ns1200 ACTS te vinden! (Pas op: her en der wel ge-foto-shopte Roco H0 modellen)
Dat eerste zul je voor jezelf moeten bepalen, hier komt de loc uiteindelijk wel te rijden. Ik vind het alleen jammer dat Piko, na de verschillende huiven voor de 2400 en de wel/niet aanwezige ramen in de cabinedeuren bij de 1200, nu dit niet goed doet. In tegenstelling tot de malaanpassingen kost het niets extra.
Over je Photoshop-opmerking zal ik het maar niet hebben.



Heiko
Berichten: 429
Lid geworden op: 09 sep 2016 09:42

Re: Piko 2019

Bericht door Heiko »

Marco66 schreef: 05 nov 2019 11:05 Hoi,

Net gebeld met de modelspoorzaak, deze heeft hem bekeken en het nummer zit idd in de ronding waarbij je van voren het nummer 12 rechts ziet en 51 links.
Jammer, voor die prijs wil je niet handmatig de benummering aanpassen.

Groeten Marco
Ik zou me persoonlijk niet druk maken of het nummertje nou een paar mm naar voren of naar achter is aangebracht. Maar goed............dat ben ik.


z21 / Fleischmann / Minitrix / Piko / Kato

Marco66
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 mar 2018 09:15
Locatie: Wognum

Re: Piko 2019

Bericht door Marco66 »

Hoi Heiko,

Nee druk maken niet, en dat ik er overheen stap, waarschijnlijk wel het blijft een mooi model.

Groeten Marco


Groeten Marco

Nijboer
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 sep 2008 12:05
Locatie: Overijssel

Re: Piko 2019

Bericht door Nijboer »

Nou, Pijplines heeft echte foto's van het model op de site geplaatst:
https://webshop.pijplines.nl/Piko-40464 ... otief-1200


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Piko 2019

Bericht door martindomburg »

Kreeg net van Piko bericht dat de mijne ook onderweg is :) kan niet wachten!


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Bouwe
Kleinserie/Commercieel
Berichten: 1308
Lid geworden op: 28 sep 2008 15:15

Re: Piko 2019

Bericht door Bouwe »

Afbeelding

Hier is hij al binnen, mooi model geworden.
Het al reeds aangehaalde punt van de locnrs is het enige minpuntje omdat dit zo in het oog springt. Toch een 2,2mm verkeerd wat wel opvalt (en mij vooral opviel omdat deze versie jarenlang elke dag 2x voorbij denderde langs mijn woning).
Voor de puristen, hopelijk komt Piko met een kapwissel en voor degene die zoiets niet boeit: geniet van deze toch wel zeer mooie kleurstelling.

Nu duimen voor de zwart/oranje Vos ACTS 1255, toch wel een van de mooiste uitvoeringen (persoonlijke mening :D )

Mvg,
Bouwe


Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Piko 2019

Bericht door sik234 »

mooi plaatje


Gesloten