Backeramm am Rhein

Laat anderen meegenieten van je N-spoorbaan / Collectie.
Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2885
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door WilcoV »

Paar leuke doorkijkjes, weer inspiratie opgedaan. Wel even een hekje rechtzetten geloof ik :mrgreen:


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1514
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hans »

Hallo Jeroen,

Fijn dat we weer kunnen genieten van je mooie plaatjes.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

RogerB
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:18
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door RogerB »

Yes, Jeroen is terug!


Groeten, Roger

Ik bouw aan Route du Vin / Weinstraße - periode VI - digitaal
(Alle advies is van harte welkom !!!!)
Gebruikersavatar

Michiel
Berichten: 3241
Lid geworden op: 06 apr 2010 11:50
Locatie: België

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Michiel »

Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)


groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Laatst gewijzigd door enderscw op 03 feb 2020 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4630
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Hoontje »

Welkom terug!


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Bedankt voor de scherpe en leuke reacties maar weer. Ik zal het hekwerk even corrigeren want dat kan natuurlijk niet.

Michiel schreef: 02 feb 2020 22:45 Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)
Nou he! Het lijkt Belgie wel! :mrgreen: :mrgreen:
enderscw schreef: 02 feb 2020 23:03 Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Je had de kans een paar jaar geleden in Hilversum!


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 03 feb 2020 15:53 Bedankt voor de scherpe en leuke reacties maar weer. Ik zal het hekwerk even corrigeren want dat kan natuurlijk niet.

Michiel schreef: 02 feb 2020 22:45 Heel mooie plaatjes van een Duitse baan met erg on-duitse slordigheid: lustig groensel, weelderig onkruid, scheef hekwerk, vuil-witte muren, stofferige straten, doorgezakte platdaken, bemoste dakgoten,... heerlijk! 8-)
Nou he! Het lijkt Belgie wel! :mrgreen: :mrgreen:
enderscw schreef: 02 feb 2020 23:03 Goed om te zien dat je weer bezig bent!
Lijkt me leuk om het een keer in het echt zien (als ik in de buurt ben en als je het goed vind natuurlijk.

Groetjes
Je had de kans een paar jaar geleden in Hilversum!
Als dat geweten had. ;)


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Jawel, daar waren we weer!

Het hogere doel met deze baan is om zoveel mogelijk verschillende treincombinaties te kunnen laten rijden. Daartoe moet ik nog wel even een enorm schaduwstation gaan bouwen, en dat vind ik nou eigenlijk niet het leukste aspect van de hobby. Want van die enorme berg geld die je weer in rails, draad en al die digitale onzin moet stoppen kan ik ook wel modellen kopen. Of benzine. Dus af en toe wissel ik een beetje van lok. Dat is ook wel eens leuk, en ook handig want dan kun je gewoon door blijven knallen terwijl je er eentje aan het schoonmaken of onderhouden bent.

Vandaag worden de autowagons dan maar eens gesleept door een oude vertrouwde. Dit was mijn eerste Traxx lok van Fleischmann, kan ik me nog herinneren. Die doet het overigens nog prima!

Afbeelding

Afbeelding

Nee, scenery maken is meer mijn ding. Met de uitbreiding van de baan komt er natuurlijk ook weer een heel stuk bij waar ik qua groen weer op kan uitleven. Het laatste groenwerk wat ik heb gedaan is het camoufleren, min of meer, van de module-overgang. De baan staat nu op z'n uiteindelijke plekje en hoeft goddank ook niet meer overal heen te worden gesleept.

Afbeelding

Wat relatief recente aanwinsten zijn deze trailers. Fantastische modellen zijn het, en het is een leuk en kleurrijk geheel. Echt heel licht zijn ze niet, dus deze combinatie van 20 wagons (10 gelede wagons, feitelijk) worden door zo'n Trix Traxx door het Rheindal gesleurd, want die dingen zijn maximaal sterk.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ze momenteel nog even gemixed met 2 van deze gelede containerwagons. Pure armoede, dat weet ik, maar mijn budget is eindig helaas. Dat komt op termijn wel weer. De juiste wagons, niet het budget :roll: . Ik zag op de foto dat de bovenleiding even moest worden bij getrokken, en dat is inmiddels ook weer gefixed. Een achtergrond zou ook wel leuk zijn, want die stomme bakstenen verpesten het fotobeeld wel een beetje zo.

Afbeelding

De lok zetten we dan als laatst ook nog maar even op de foto. Ook al een redelijk oudgediende sinds Boppard.

Afbeelding

We rijden gezellig even door vandaag. Mocht er nog iets fotowaardigs langskomen, dan meld ik mij vanzelf wel weer.

Grtz,

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen, een achter grond lijkt me zo gefixt toch?, platen MDF of multiplex en schilderen maar. Mocht je het niet aandurven of geen zin hebben moet je personeel regelen ;) :idea: :arrow: .
:arrow:
Groetjes :arrow: Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

erik-n-fan
Berichten: 1040
Lid geworden op: 19 jul 2011 10:15
Locatie: A'dam

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door erik-n-fan »

Blijf die plaatjes delen! Prachtig!


Mvg, Erik

Erik-N-Fan modulebaan - Eerdijk - Huidig grote baan
Bosweg industrie (NL III-IV) - Huidig rangeer emplacement
Rangeerdiorama - Passerende treinen op enkel spoor

Instagram: erik_n_fan
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

neudalhausenstadbahn schreef: 03 feb 2020 18:17 Jeroen, een achter grond lijkt me zo gefixt toch?, platen MDF of multiplex en schilderen maar. Mocht je het niet aandurven of geen zin hebben moet je personeel regelen ;) :idea: :arrow: .
:arrow:
Groetjes :arrow: Michiel
Ja Michiel, daar heb je wel gelijk in. Ik ga het maar eens proberen.....ben niet zo'n schilderheld, en het is natuurlijk ook een kunst op zich.

We rammen nog even een zooitje foto's er tegenaan. Wederom een oude bekende, geweatherd en wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat af en aan met de containerbusiness.

Afbeelding

Afbeelding

We hebben ook al weer een tijdje zo'n nieuw ding, zo'n Vectron aan het rijden hier. Niet direct het origineelste kleurenschema, maar ik sluit niet uit dat deze markante lok nog wel wat familie krijgt.

Afbeelding

Afbeelding

Met klein doorkijkje....

Afbeelding

Zo. Hoppetaa. Zijn jullie weer even voorzien.

J.


Afbeelding
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

Hallo Jeroen,
Welkom terug! Fijn dat je weer verder gaat met Backeramm :D
De plaatjes zijn in ieder geval al weer geweldig. Die scene met de hond op de laatste foto bv, daar kan ik echt van genieten! Het maakt het levendig :)

Wat betreft de achtergrond: je kunt ook eerst gewoon een plaatje hout lichtblauw schilderen. Dat is in ieder geval al beter dan bakstenen en geeft sowieso al rust.
Zelf heb ik voor dit jaar ook gepland om de bruine MDF plaatjes op mijn modelbaan te schilderen. Maar ik hik er ook nog tegen aan... :?
Groet, Wim


Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4081
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ad_M »

Beetje fotobehang op een plaat glibberen gaat ook heel goed
Zie dat ook terug bij een paar van de mooiste banen hier op het forum

Moet jou toch ook lukken om een beetje achtergrondfoto op een plaat te mikken
Weer goed bezig

Welkom terug Herrr J :D

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Jeroen, je kan altijd schilders doeken halen bij de action en daar eerst landschapjes op oefenen.

Ik ben op dat gebied ook geen top schilder maar inmiddels kan ik een redelijke achtergrond neer zetten dus als je hulp nodig hebt heb ik verf en penselen enzo, als jij hout en tijd regelt kunnen we een aardig eind komen.

Tja Wim naar Moskou komen om te helpen schilderen is wat lastiger als naar Ede vanuit Arnhem.

Ps; ook fijn weer al die foto's leuk dat weer te kunnen zien.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

[Patrick]
Berichten: 326
Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
Locatie: Epse
Contacteer:

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door [Patrick] »

Super gave foto's! Enorm genieten van die mooie modelbaan van jou!
Jeroen schreef: 03 feb 2020 17:04 Daartoe moet ik nog wel even een enorm schaduwstation gaan bouwen, en dat vind ik nou eigenlijk niet het leukste aspect van de hobby. Want van die enorme berg geld die je weer in rails, draad en al die digitale onzin moet stoppen kan ik ook wel modellen kopen.
Tja de kosten van mijn schaduwstation lopen ook op. Flink wat servo's en relais moeten aanschaffen om e.e.a. werkend te krijgen.


Goed goan!
Patrick

Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Gebruikersavatar

Wim H
Berichten: 1162
Lid geworden op: 20 feb 2012 13:20
Locatie: Moskou (Rus) / Rijswijk (NL)

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Wim H »

neudalhausenstadbahn schreef: 03 feb 2020 20:34 Tja Wim naar Moskou komen om te helpen schilderen is wat lastiger als naar Ede vanuit Arnhem.
Jammer! :lol:
Ik vrees dat ik het toch echt zelf zal moeten doen... Ik heb mijn vrouw ook al gevraagd, maar ik kreeg een meewarige blik terug...
Mijn dochtertje daarentegen zou dolgraag helpen, maar die vertrouw ik het nog niet toe ;)
Groet, Wim


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4478
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door spoor65 »

Jeroen,

wat weer schitterende foto`s, echt weer ouderwets genieten.

En idd, een achtergrond om die bakstenen uit zicht te krijgen. dat is zeker een goed streven.

een fotograaf mee laten denken misschien, dmv foto`s van al bestaande delen, via fotoshop een passende achtergrond in elkaar te fietsen.

ok, een fotograaf moet natuurlijk ook leven, dus zal dat mss wat extra kosten, maar ach, je wilt toch al besparen op een schaduwstation. omdat je liever de scenery goed uit laat komen.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

Schachbrett
Berichten: 3587
Lid geworden op: 24 aug 2010 21:44
Locatie: Veghel

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Schachbrett »

Herr J,

Goed dat je er weer bent en mooie picas laat zien van je baan.

Gr Chris


Gr Chris

Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Gebruikersavatar

Maurits71
Berichten: 2930
Lid geworden op: 26 okt 2008 07:17

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Maurits71 »

Het is ' normaal gebruik ' hier dat je jezelf eerst voorstelt :)


Hills and Meadows on social media

For Hills and Meadows video channel please click here

For Hills and Meadows on facebook please click here
Gebruikersavatar

Ron
Berichten: 3014
Lid geworden op: 17 mar 2010 03:51
Locatie: Huizen

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Ron »

Het is ' normaal gebruik ' hier dat je jezelf eerst voorstelt :)
Maurits heeft hier duidelijk een punt :lol: :lol:

gr. Ron


Ik rommel maar wat aan!
Gebruikersavatar

bob vermeulen
Berichten: 3200
Lid geworden op: 16 nov 2010 12:18
Locatie: Loosbroek

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door bob vermeulen »

Hallo Jeroen,

Even weg geweest :lol: maar nu weer vol terug.
Lekker genieten zou ik zeggen.
De foto's zijn van een betere kwaliteit dan vroeger waardoor we toch weer meer kunnen genieten.

Wat betreft de achterwand. Dat maakt of breekt je baan.
Denk er goed over na want alleen een beetje blauw schilderen zou ongeloofwaardig overkomen als achtergrond zeker in combinatie met de scenery die je al hebt gemaakt.
Mijn advies goed over nadenken en je achtergrond aanpassen aan je thema.

mvrgr Bob


Feldberg spoor N
WinDigiPet besturingssoftware (http://www.Windigipet.de), Tams EasyControl, LDT schakelen en terugmelding (HSI88), Duitse baan, Tp III.
http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=2880
http://www.bobvermeulen.com

kanarie
Berichten: 274
Lid geworden op: 29 apr 2016 17:08

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door kanarie »

dit zijn mooie fotos en brengt me op ideeen
met vriendelijke groet
kees


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Jeroen
Berichten: 3896
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door Jeroen »

Maurits71 schreef: 04 feb 2020 07:57 Het is ' normaal gebruik ' hier dat je jezelf eerst voorstelt :)
How dare I...!?!

Goed,

Ik ben Jeroen, een hele knappe jongen uit het oosten van het midden van het land. Mijn lievelingskleur is niet roze en ik ben anti elektrische auto’s en 45 KM karretjes, bestuurd door jeugd. Verder doe ik nog wat met het transport van aluminium buizen en mensen uit vliegtuigen zetten. Dat laatst wel als ze een parachute aan hebben want anders is het zielig voor de koeien in het weiland, want die schrikken daar heelheelheel erg van.
Mijn hobby’s zijn paardrijden, bloemen en meisjes pesten. Ook ga ik graag naar een café, naar mijn praatgroepje, om daar te luisteren naar en het oreren over de zin des levensch in de 18e eeuw. Toen waren er immers nog geen 45 km-karretjes.

Ik lees al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!1!! lang mee op dit forum, maar schrijven durf ik nog niet. Ik bouw inmiddels aan mijn treinbaan maar ik weet nietvinden jullie hem erg mooi deel dit dan met mij maar niet op face boek want dat heb ik niet en dan ga ik nou weer verder lezen op deze mooie fora van hans.jeroen.doeiallemaal,!1


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: Backeramm am Rhein

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 04 feb 2020 11:31
Maurits71 schreef: 04 feb 2020 07:57 Het is ' normaal gebruik ' hier dat je jezelf eerst voorstelt :)
How dare I...!?!

Goed,

Ik ben Jeroen, een hele knappe jongen uit het oosten van het midden van het land. Mijn lievelingskleur is niet roze en ik ben anti elektrische auto’s en 45 KM karretjes, bestuurd door jeugd. Verder doe ik nog wat met het transport van aluminium buizen en mensen uit vliegtuigen zetten. Dat laatst wel als ze een parachute aan hebben want anders is het zielig voor de koeien in het weiland, want die schrikken daar heelheelheel erg van.
Mijn hobby’s zijn paardrijden, bloemen en meisjes pesten. Ook ga ik graag naar een café, naar mijn praatgroepje, om daar te luisteren naar en het oreren over de zin des levensch in de 18e eeuw. Toen waren er immers nog geen 45 km-karretjes.

Ik lees al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel!!1!! lang mee op dit forum, maar schrijven durf ik nog niet. Ik bouw inmiddels aan mijn treinbaan maar ik weet nietvinden jullie hem erg mooi deel dit dan met mij maar niet op face boek want dat heb ik niet en dan ga ik nou weer verder lezen op deze mooie fora van hans.jeroen.doeiallemaal,!1
:lol: :lol: :lol: :lol:


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Plaats reactie