Z21 licht blauw licht

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
peter5143
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 nov 2017 16:44

Z21 licht blauw licht

Bericht door peter5143 »

Hallo allen,

Ik heb een vraag/probleem....

Ik ben met mijn Z21 (zwarte) bezig geweest met programmeren, maar nu blijft hij een licht blauw licht geven.
Wil heb ik geprobeerd een firmware update doen, dan krijg ik de melding: Connection error, could not connect to the digital switchboard. (dit lukte ook maar 1x en deze hield er toen vrij snel mee op.....)
Ik heb al via de site van roco met de F&Q het geprobeerd op te lossen maar ik kom er niet uit.....

Stroom eraf erop helpt niet.
Router resetten helpt niet.
Router verbind met mobiel en laptop.
In het maintaince programma krijg ik geen connectie met de Z21. Dan krijg ik dus boven genoemde foutmelding.
Ip adress klopt.
edit: met de firewall en virusscanner uit blijft hij problemen geven, echter hij connect nu wel, maar bij de firmware update blijft hij: restarting application geven....

kortom.... help :?

mvg,
Peter



Ton Duits
Berichten: 249
Lid geworden op: 15 sep 2013 14:33
Locatie: Beverwijk

Re: Z21 licht blauw licht

Bericht door Ton Duits »

Peter,
Ik heb zelf een ESU ECoS systeem, deze werkt niet goed meer. Nu ben ik aan het rond neuzen naar een ander systeem. De Z21 schijnt een goede keus te zijn. Vandaar dat ik op YouTube allerlei filmpjes bekijk mbt de Z21. Als je deze link volg, dan zie je misschien jou oplossing!

https://youtu.be/lWHOrS2Gp1s


Met vriendelijke groet,
Ton Duits...

Fleischmann Z21 zwarte uitvoering, iTrain Plus software 5.1.6, Z21 Pro Link 10838, 6x Roco 10836, 4x 10837, 5x 10819
Fleischmann Profie rails in spoor N. MP1 wisselaandrijving…
Gebruikersavatar

Stoom
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2017 12:42
Locatie: Amersfoort

Re: Z21 licht blauw licht

Bericht door Stoom »

Heb je al geprobeerd om de Z21 te resetten? Druk op de stop key voor 5 seconden led zal als het goed is paars worden.
Dan is de centrale teruggezet naar de fabrieksinstellingen.


Digitaal Z21-start sinds 09/2017. Analoog sinds 02/1990. Fleischmann picollo rails.
Plaats reactie