nogmaals starten met digitaal

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Hugo »

Willempie schreef: 16 nov 2020 19:13 De DR5000 links laten liggen. Ga voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Kijk eens naar een Tams Redbox, of een Zwarte Z21. Daar krijg je zeker geen spijt van.

Groetjes.
Beste @Willempie, ik ben mij voorzichtig aan het inlezen op dit onderwerp en vroeg mij af of jij je opmerking over kwaliteit/kwantiteit van de DR5000 kan toelichten met argumenten dan wel voorbeelden. Alvast bedankt voor de moeite.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Kijk voor de grap maar eens op het Facebook account van Domburg Train Support. Daar zie je genoeg motivatie om Wim zijn woorden kracht bij te zetten.....

De lijst met problemen en storingen is te lang geworden. Er zijn helaas zelf gevallen van brandgevaar bekend |:(

Voorheen waren de producten gewoon goed. Maar sinds ze de ontwikkelaar hebben gedumpt is het rap verslechterd. Een combinatie van goedkoper produceren, Ali voedingen, en zelf totaal geen verstand hebben van de techniek. Zet dat af tegen onkundig commercieel beleid en je hebt voldoende motivatie om voor een ander merk te kiezen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door martindomburg op 13 feb 2021 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Alro »

martindomburg schreef: 14 jan 2021 09:31 Bij ons heeft het merk een ban gekregen. De lijst met problemen en storingen is te lang geworden. Er zijn helaas zelf gevallen van brandgevaar bekend |:(
Dat klinkt ernstig :?
Sinds wanneer speelt dit?


Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Jeroen »

Nou, inderdaad....wat een ommezwaai! Kun je wat vertellen wat er aan de hand is? Ik heb zelf geen Facebook namelijk....


Afbeelding

piksov
Berichten: 1420
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door piksov »

Hi,
ik heb het net ook een beetje bij elkaar gegoogelt ... het komt er blijkbaar op neer dat
1) de meegeleverde voedingen warm/heet/veuls te heet worden, en dat ze misschien ook een te hoge spanning af geven. Fijn voor je kleine decodertje die maar max 18 volt oid kunnen hebben
2) Digikeijs maakt de centrale DR5000 in licentie, en heeft zelf niet de beschikking over de programma code die er in zit. Daardoor komen er er blijkbaar geen updates / bugfixes meer
3) Nieuwe producten krijgen een andere naam, voorheen was alles DR(enth) en een nummer, de nieuwe range heet DK en een nummer

Moderatoren kom er maar in om te vegen / aan te passen .... jullie zijn van harte welkom als dit juridisch link is om neer te zetten,


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Ik stap hier nu even uit mijn rol, iets wat ik niet snel doe om mij publiekelijk negatief uit te laten, maar het moet me gewoon van het hart. Wat ze doen vreet gewoon aan mij! Digikeijs heeft al zat kans gehad om correct te reageren op de problemen. Maar dat boeit ze vrij weinig.

De voeding heeft een regelaar die van de 33V een ingestelde voltage geeft, bijvoorbeeld 15V. Deze regelaar gaat defect, wij kennen inmiddels 7 gevallen, waarbij de 33V ook naar de centrale gaat. En die kan niet meer als 21V aan. Dus rook, vlam, einde oefening.

Dit begon al eind 2018, toen ze Karst Drenth (de ontwikkelaar) zonder aankondiging op straat zette als ontwikkelaar. Maar de onvrede aan onze kant begon exponentieel toe te nemen in april vorig jaar. Ondanks vele verzoeken om in gesprek te gaan werden we keihard genegeerd, lees gewoon 0 reactie. Ze verschuilen zich in stilte omdat iedereen het merk graag wilt verkopen.

Dat snap ik wel met marges boven de 40% en zeer goedkope producten en je er vanuit gaat dat je geen service hoeft te geven. Alleen hoeven vrij weinig collega's ook fysiek ermee te werken, en daar loopt het bij ons dus spaak. Wij gebruikten het veel bij de modelbanen die we automatiseren bij klanten. We waren drukker bezig met het oplossen van problemen, en vanuit DK nul medewerking. Wat wel tekenend is dat geen van de "experts" op digitaal gebied met dit merk meer wilt werken...

Grootste problemen:
Handleidingen kloppen technisch voor geen meter, Grote banen werden instabiel, decoders gaan defect op de boosters, iTrain lijkt vaak een discotheek van de spookmelders en treinen slaan op hol omdat de LocoNet dood valt, of de USB verbinding weg valt. Defecte decoders op de booster overgangen en zo kunnen we nog wel even door gaan....

Vervangen we die producten 1-op-1 voor de producten van Z21, Uhlenbrock, Esu noem maar op, vaak alleen al de centrale, en alle problemen verdwijnen spontaan.

Dus conclusie voor ons was heel snel gemaakt. Eruit met Digikeijs
En blij toe want met Black Friday hebben ze al hun dealers een hak gezet...

Maar de oplettende kijker heeft al gezien dat er achter de schermen een nieuw plan word voltrokken. Er zijn nieuwe b.v.'s opgericht en de namen veranderen. Ik voorzie een gevalletje laten klappen en hopen dat de markt het pikt als we onder een andere naam verder gaan.

Dat dus.

Groetjes

(zo dat lucht best wel op)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Jeroen »

@piksov ,
Moderatoren kom er maar in om te vegen / aan te passen .... jullie zijn van harte welkom als dit juridisch link is om neer te zetten,
Zeg, ik mag hopen van niet! Dit is een forum voor gebruikers van treinen en al die rotzooi eromheen. Ik vind het schokkende informatie en gebruikersklachten lees ik graag. Als iets gewoon ruk is, dan mag dat toch gewoon geschreven worden? Of het nou een flesje Tipp-Ex is of een sportwagen. Dank Guus, voor het Googlen! :Thumb

@martindomburg ,

Maat, dank voor je openhartigheid. Zie mijn reactie hierboven. Goed om te weten. Ik vond de schroefjes al kut, man! :mrgreen: :mrgreen:

J.


Afbeelding

Willempie
Elektronica/Commercieel
Berichten: 1017
Lid geworden op: 11 mei 2013 08:36

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Willempie »

martindomburg schreef: 14 jan 2021 16:38
Maar de oplettende kijker heeft al gezien dat er achter de schermen een nieuw plan word voltrokken. Er zijn nieuwe b.v.'s opgericht en de namen veranderen. Ik voorzie een gevalletje laten klappen en hopen dat de markt het pikt als we onder een andere naam verder gaan.
Ga jij onder een andere naam verder Martin?

Groetjes



Kevin Nijssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 01 mei 2020 09:37
Locatie: Friesland

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Kevin Nijssen »

Jeetje wat een verhaal en wat een info. Ik ben zelf op dit moment probleemloos gebruiker van een DR5000 en diverse rand apparatuur. Het enige dat me niet zo lekker zit is het verhaal van de voeding. Ik ben nou niet echt van plan een Etna op schaal N op zolder tot stand te laten komen. Niet helemaal de plek misschien, maar iemand advies wat betreft de voeding?

Groetjes, Kevin



MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door MaartenOtto »

Vorig jaar gekocht onder de noemer “prima spul, geen problemen mee”. Dit jaar die zooi mooi op marktplaats gedouwd.


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Willempie schreef: 14 jan 2021 17:20
martindomburg schreef: 14 jan 2021 16:38
Maar de oplettende kijker heeft al gezien dat er achter de schermen een nieuw plan word voltrokken. Er zijn nieuwe b.v.'s opgericht en de namen veranderen. Ik voorzie een gevalletje laten klappen en hopen dat de markt het pikt als we onder een andere naam verder gaan.
Ga jij onder een andere naam verder Martin?

Groetjes
Goed lezen, dit is in de derde persoon geschreven
We = Digikeijs


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Jeroen schreef: 14 jan 2021 17:03 @piksov ,
Moderatoren kom er maar in om te vegen / aan te passen .... jullie zijn van harte welkom als dit juridisch link is om neer te zetten,
Zeg, ik mag hopen van niet! Dit is een forum voor gebruikers van treinen en al die rotzooi eromheen. Ik vind het schokkende informatie en gebruikersklachten lees ik graag. Als iets gewoon ruk is, dan mag dat toch gewoon geschreven worden? Of het nou een flesje Tipp-Ex is of een sportwagen. Dank Guus, voor het Googlen! :Thumb

@martindomburg ,

Maat, dank voor je openhartigheid. Zie mijn reactie hierboven. Goed om te weten. Ik vond de schroefjes al kut, man! :mrgreen: :mrgreen:

J.
Graag gedaan

Het lucht ook wel op. Hier kan ik het iig kwijt. Ga dat ook niet op BNLS of FB knallen, daar word alles al besproken.

Ben het ook wel met je eens, DK heeft genoeg kansen gehad om te reageren.


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Marksintpancras
Berichten: 1544
Lid geworden op: 13 aug 2015 20:14
Locatie: Sint Pancras

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Marksintpancras »

Als je goed kijkt op de voeding DR60710-M, de sticker staat er een CE teken op, maar niet van de EU. Maar het CE van "China export", de C staat te dicht op de E.



Is voor een leek niet te zien.
Afbeelding


Met vriendelijke groet, Mark

Lid van Modelspoorforum.nl zie mijn n baan: https://www.modelspoorforum.nl/viewtopic.php?t=12
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door enderscw »

Interessant, heb even snel beneden gekeken.
M’n voeding heeft inderdaad het China Export teken. Heb de voeding naast de voeding van m’n monitor gelegd en dan zie je het verschil.
Maar anders zou ik het nooit gezien hebben.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Jeroen »

Jeetje, @Marksintpancras ik dacht dat je maar wat lulde.......

Dank voor die tip! Manmanman. Er komt echt veel ellende uit dat land (...)


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door enderscw »

Maarrrrrrr, dan hebben de verkopers in Europa een probleem.
Want een verkoper in Europa is bij wet verplicht om CE (Europees dan hé) gekeurde items te verkopen, dus vraag ik me nu af kan je dan gewoon de verkoper contacten en zeggen doe is een nieuwe voeding.
Laatst gewijzigd door enderscw op 14 jan 2021 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Jeroen
Berichten: 3897
Lid geworden op: 03 sep 2008 13:24

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Jeroen »

Dus we kunnen Martin Domburg sue-en!!!! Allemoahl!🤣😖💥💥☠️


Afbeelding
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door enderscw »

Jeroen schreef: 14 jan 2021 19:56 Dus we kunnen Martin Domburg sue-en!!!! Allemoahl!🤣😖💥💥☠️
Hahaha, ik wil natuurlijk geen verkoper bashen maar ben wel benieuwd hoe te handelen.
Want mensen hebben dus niet Europees gekeurde zooi in huis waarvan we dus al weten dat het kapot kan gaan.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Hier een mooi stukje erover: https://www.webwinkelopzetten.nl/ce-markering.html

Het is een keurmerk bedoeld om bepaalde producten te garanderen dat ze veilig zijn. Producten die binnen de EER verplicht een CE-markering moeten bevatten zijn onder andere elektrische apparaten, speelgoed, liften, make-up, meetinstrumenten en persoonlijke beschermingsmiddelen.

Maar ik kan het me niet meer helemaal herinneren, zo'n 6 jaar geleden toen ik zelf printjes ging produceren heb ik eens contact gezocht met het RVO met de vraag, moet ik een CE hebben. Ik kreeg toen heel eerlijk antwoord dat het voor mijn producten totaal niet interessant was enige tijd in te steken. Het foutief voeren van het logo is illegaal en strafbaarder dan het niet voeren ervan. Aangzein mijn pirnten hier worden gemaakt met onderdelen die we bij groothandels in NL en DE inkopen zijn alle onderdelen dat moeten hebben al voorzien van CE, en zou een afdruk op de print dus dubbelop zijn.

Het word een ander verhaal als ik spullen importeer van buiten de EU, dan ben ik verantwoordelijk voor het voeren van een CE.
Nu vallen servo's en decoders hier niet onder. Maar voedingen absoluut wel, daarom haal ik die gewoon bij een groothandel in NL, dus de officiele voedingen van Meanwell. Dan ben ik altijd verzekerd van een veilig product.

Maar nu is het wel zelf dat er geen instantie is die de producten MOET keuren op CE voor toelating, sterker nog, je mag zelf de controle doen en het certificaat gaan voeren. Beetje slager keurt zijn eigen vlees....


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Jeroen schreef: 14 jan 2021 19:56 Dus we kunnen Martin Domburg sue-en!!!! Allemoahl!🤣😖💥💥☠️
Waar blijf je? Heb zelf de chips en bier al op |:( |:( :mrgreen: 7(8)7 8)7 _o_


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

enderscw
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 mei 2012 20:23
Locatie: Apeldoorn

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door enderscw »

martindomburg schreef: 14 jan 2021 22:21 Hier een mooi stukje erover: https://www.webwinkelopzetten.nl/ce-markering.html

Het is een keurmerk bedoeld om bepaalde producten te garanderen dat ze veilig zijn. Producten die binnen de EER verplicht een CE-markering moeten bevatten zijn onder andere elektrische apparaten, speelgoed, liften, make-up, meetinstrumenten en persoonlijke beschermingsmiddelen.

Maar ik kan het me niet meer helemaal herinneren, zo'n 6 jaar geleden toen ik zelf printjes ging produceren heb ik eens contact gezocht met het RVO met de vraag, moet ik een CE hebben. Ik kreeg toen heel eerlijk antwoord dat het voor mijn producten totaal niet interessant was enige tijd in te steken. Het foutief voeren van het logo is illegaal en strafbaarder dan het niet voeren ervan. Aangzein mijn pirnten hier worden gemaakt met onderdelen die we bij groothandels in NL en DE inkopen zijn alle onderdelen dat moeten hebben al voorzien van CE, en zou een afdruk op de print dus dubbelop zijn.

Het word een ander verhaal als ik spullen importeer van buiten de EU, dan ben ik verantwoordelijk voor het voeren van een CE.
Nu vallen servo's en decoders hier niet onder. Maar voedingen absoluut wel, daarom haal ik die gewoon bij een groothandel in NL, dus de officiele voedingen van Meanwell. Dan ben ik altijd verzekerd van een veilig product.

Maar nu is het wel zelf dat er geen instantie is die de producten MOET keuren op CE voor toelating, sterker nog, je mag zelf de controle doen en het certificaat gaan voeren. Beetje slager keurt zijn eigen vlees....
Helder, maar dan blijft de vraag.
Wie of wat spreek je aan als consument die dus een voeding heeft met een “illegaal” Europees CE logo.
Ik kan wel naar Digikeijs gaan en zeggen foei, maar ze zullen daar ook wel denken A. We zeggen niks en B ga maar naar je verkoper.


Groet,

Wouter


Every day is a school day.
Gebruikersavatar

Hugo
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 mei 2020 07:32
Locatie: Leeuwarden-Stiens

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Hugo »

martindomburg schreef: 14 jan 2021 18:23
Graag gedaan

Het lucht ook wel op. Hier kan ik het iig kwijt. Ga dat ook niet op BNLS of FB knallen, daar word alles al besproken.

Ben het ook wel met je eens, DK heeft genoeg kansen gehad om te reageren.
Martin, bedankt voor je duidelijke en openhartige antwoord op mijn vraag. Het was mij wel opgevallen dat de DR5000 niet in jullie webshop staat aangeboden, maar ik had niet deze "beerput" verwacht.


De werkzaamheden aan mijn baan zijn te volgen in het topic: Joburgh Junction
Gebruikersavatar

Alro
Berichten: 597
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:40
Locatie: Waldbrücke im Grünenherzes Hollands

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Alro »

Hugo schreef: 15 jan 2021 06:32 Martin, bedankt voor je duidelijke en openhartige antwoord op mijn vraag. Het was mij wel opgevallen dat de DR5000 niet in jullie webshop staat aangeboden, maar ik had niet deze "beerput" verwacht.
“Grappig” dat DTS nog steeds als dealer op de Digikeijs site vermeld wordt (locatie Hardewijk, dat dan weer wel :) ).


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door martindomburg »

Inmiddels niet meer, kreeg net een mail dat mijn account is geblokkeerd :P
Sta ook niet meer in de dealerlijst.

En nog steeds geen enkel bericht of reactie vanuit DK.

Niet dat ik er wat aan mis hoor....maar typisch en verdacht is het wel :mrgreen:


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: nogmaals starten met digitaal

Bericht door Peter Ruifrok »

Ze zullen je recensie niet zo leuk gevonden hebben -:) Maar dank voor je eerlijkheid!


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC
Plaats reactie