Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Vraag maar raak!

Onderwerp starter
MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door MaartenOtto »

Afgelopen week weer bij @martindomburg geweest en daar wat TM44 gehaald voor de N baan... Martin liet mij een schaal Z loc zien van Märklin.... Ik heb echt niks met dat super kleine priegel spul...


Of toch wel?

Paar dagen verder en ik sta op het punt een aandelenpakket de verkopen (geen verlies en een paar dollar winst) om een treintje te kopen welke mogelijk de basis gaat vormen van landje 3 in mijn collectie. Want het jeukt om mijn handen te branden aan Z... en dan geen hoofdbaan maar juist een rustige setting van een enkelsporige lijn met een industrieel raccordement met een Graanelevator en een kleine industrie die af en toe eens wat wagens heeft zoals een brouwerij.

Heel af en toe komt er een doorgaande trein voorbij van BNSF of de Union Pacific. Verder moet een wat kleinere diesel wat rangeren met wagens op het raccordement.

Wie heeft er naast zijn N baan nog een 2e schaal naast en wat zijn de ervaringen?


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Modelbouwerke »

Ik heb ook via iemand hier op het forum een beetje Z-spul in huis.
Nog geen ervaring mee, maar heb wel een plannetje.
De bedoeling is om met Z een achtergrondbaantje te maken en zo een diepte te creëren.
En Z is inderdaad heel klein spul :lol:


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5074
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Ik heb naast N zowel wat h0 als 0 in huis waar ik nog wat mee wil doen. Z heb ik voor m'n vader ook geprobeerd maar dat is lichamelijk voor mij niet te doen.

0 vind ik toch het mooiste maar vanwege de ruimte ben ik bij N blijven hangen. Ik heb nog nooit zo lang in een schaal gewerkt als nu met N wat dat word nu het 16e of 17e jaar.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2191
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door traiNiac »

Hallo Maarten Otto,

Ik heb al heel lang N-spoor vanwege het ruimtebeslag, maar ik ben een paar jaren geleden ook met HO en HOm begonnen. Voor de details en de uitstekende rijeigenschappen. Met de bedoeling ooit een keer een definitieve keuze te maken, maar daar is het nog niet van gekomen. Het HO deel is wel kleinschalig: kleine nevenlijnlokjes met nevenlijnwagonnetjes.



FidOo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door FidOo »

Ik heb ooit (zoals de meeste waarschijnlijk) een start gemaakt met H0. (bij mij Märklin) Dit hadden we van toen ik 3 jaar oud was tot een jaar of 6/7.
We zijn toen verhuist en daarbij moest de baan letterlijk doormidden gezaagd worden. Dit is nooit meer gemaakt en uiteindelijk alles verkocht. Toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste N-spoor startset. En uiteindelijk ben ik daar nu dus nog steeds mee bezig (ben nu 35).
Ik heb een voorliefde voor lange treinen en daar is N gewoon beter geschikt voor. Z is voor mij te beperkt in aanbod. H0 te groot.
Maar details zijn natuurlijk gaaf, en daarbij geldt hoe groter de lok hoe mooier. Dus ik heb stiemen een grote liefde voor schaal 1.
Maar ja tis net als alle knappe onbereikbare dames op de planeet, high maintenance (m.a.w. kost je klauwen met geld)
Heb nu wat Marklin Maxi spul voor de kleine (en papa) om wat mee te rotzooien. Ooit komt er een Rail-Kees G1206 in 1 en wil ik ook een Maxima zelf maken.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

stejaap
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 dec 2011 21:11
Locatie: Capelle aan de IJssel

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door stejaap »

Voor mijn 12e verjaardag mocht ik een treinsetje uitzoeken, ik wist op dat moment weinig over schaal spoorbreedte etc. maar toen ik bij Het Winkeltje in Dordrecht N spoor materieel zag staan wist ik dat dat het moest gaan worden. Nu bijna 30 jaar later, maar geen spijt van mijn keuze toen😉😉.
Mijn zoon heeft voor zijn 3e verjaardag een Marklin startset gehad😇 en kan nu een paar jaar later een al aardig baantje leggen...
Mocht ik ooit een mooi Ep I setje tegenkomen voor een nette prijs sluit ik niets uit🤭


Groeten,
Jaap

{{Königlich Bayerische Staatseisenbahn, Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung, Deutsche Reichsbahn Gesellschaft}}
Gebruikersavatar

epocheales denken
Berichten: 719
Lid geworden op: 16 nov 2008 23:52
Locatie: vlakbij Gouda

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door epocheales denken »

FidOo schreef: 18 feb 2021 12:51 Ik heb ooit (zoals de meeste waarschijnlijk) een start gemaakt met H0. (bij mij Märklin) Dit hadden we van toen ik 3 jaar oud was tot een jaar of 6/7.
We zijn toen verhuist en daarbij moest de baan letterlijk doormidden gezaagd worden. Dit is nooit meer gemaakt en uiteindelijk alles verkocht. Toen ik 11 was kreeg ik mijn eerste N-spoor startset. En uiteindelijk ben ik daar nu dus nog steeds mee bezig (ben nu 35).
Ik heb een voorliefde voor lange treinen en daar is N gewoon beter geschikt voor. Z is voor mij te beperkt in aanbod. H0 te groot.
Maar details zijn natuurlijk gaaf, en daarbij geldt hoe groter de lok hoe mooier. Dus ik heb stiemen een grote liefde voor schaal 1.
Maar ja tis net als alle knappe onbereikbare dames op de planeet, high maintenance (m.a.w. kost je klauwen met geld)
Heb nu wat Marklin Maxi spul voor de kleine (en papa) om wat mee te rotzooien. Ooit komt er een Rail-Kees G1206 in 1 en wil ik ook een Maxima zelf maken.
Nee, ik heb geen andere spoor schaal erbij. Wel overblijfsels in HO van Fleischmann, lok en wagons en krijgertjes. Ooit van mijn zus 2 zwaar metalen stoomlocs gehad van Rokal TT. Prachtig, wat een degelijke techniek! Hadden vorige bewoners achter gelaten in het huis wat zij in Duitsland toen huurde... :o
Ben blij(Joost) dat ik niet de enige ben die met een schuin oog (en likkebaardend) naar spoor 1 kijk. Heb een kennis die er al jaren mee rijd, vaak in Houten gezien. Jongens wat een machtig geluid en rookfuncties van stoomlocs. Sommige locs hebben zelfs overdrukventielen waar rook/geluid uit komt.
Maar ja, dan eerst de caravan en de auto maar verkopen.. :lol:

Groetjes, Hans


Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/pc-Freiwald Rocomotion
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881

Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Re1044 »

Naast N heb ik HO en ook O.
Ik ben begonnen met HO USA toen het nog niet zo in opmars was , ik heb dat lang gehad , regionale maatschappij vooral ,daarna ging ik met toeleggen op N zoals ik dat nu ook nog heb , meer Oosteurapa en Oostenrijks en met goederentreinen .
Daarnaast heb ik 0 , Engelse treinen die qua prijs richting HO gaan .
Daarnaast heb ik wat ik al eerder HO USA had nu momenteel Nederlands , Belgisch en Frans in Tijdperk 3 , Oosteuropa tijdperk 4 tot 6 .


Alex

Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Re1044 »

Naast N heb ik HO en ook O.
Ik ben begonnen met HO USA toen het nog niet zo in opmars was , ik heb dat lang gehad , regionale maatschappij vooral ,daarna ging ik met toeleggen op N zoals ik dat nu ook nog heb , meer Oosteurapa en Oostenrijks en met goederentreinen .
Daarnaast heb ik 0 , Engelse treinen die qua prijs richting HO gaan .
Daarnaast heb ik wat ik al eerder HO USA had nu momenteel Nederlands , Belgisch en Frans in Tijdperk 3 , Oosteuropa tijdperk 4 tot 6 .


Alex
Gebruikersavatar

geertvt
Berichten: 274
Lid geworden op: 08 nov 2018 19:27
Locatie: Oisterwijk

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door geertvt »

Nope, volledig N voor mij! :mrgreen:
Ik heb weleens een baan gezien met verschillende formaten treinen voor dichtbij en ver weg.
Dat vond ik toch wel erg mooi gevonden.


Groetjes Geert

DR5000 & Z21
Fleischmann zonder bedding
MacOS & iTrain 4.1 Standard
Railmodeller Pro

Voormalige Baan: Our Way Or The Railway
1e project: Kerstbaantje 2019
2e project: Minibaantje

59erke
Berichten: 158
Lid geworden op: 14 jan 2021 11:59
Locatie: Oost Vlaanderen - Belgie

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door 59erke »

Kwestie van baan enkele jaren terug gestart in N schaal. In de woonkamer een kleine vitrine met een collectie van mijn favoriete NMBS diesel NL de reeks 59 in verschillende schilderingen in HO schaal.


Belgisch N Spoor - Thuisbaan La Gleize TPIV - Collector reeks 59 NMBS

Grtjs Koen

Peter Ruifrok
Berichten: 340
Lid geworden op: 22 jan 2016 15:54

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Peter Ruifrok »

Ja, ooit (zoals bijna ieder klein kind) begonnen met HO (Marklin). Toen een poos niets, en daarna toen het begon te kriebelen N i.v.m. de ruimte. En daar ben ik bij gebleven tot...ik tegen O aanliep. Dat is zo mooi, maar ja de benodigde ruimte...dus het is bij twee locs, een paar wissels en rails gebleven. Die ik als ik wil rijden op de kamervloer neer moet leggen. Het echte werk gebeurt dus in N.


Windows 10, iTrain pro, KATO N-spoor (Isseltalbahn), 2 x DR5000, 5 x DR4088, 2 x Digitrax DS64, 1 x Kuehn WD10, 3 x DR4018, 1 x DTS/DTC

Re1044
Berichten: 314
Lid geworden op: 10 mar 2009 18:25
Locatie: Nieuwegein

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Re1044 »

Ik heb spoor 0 als rangeerbaan op 2 modules , om HO of O te rijden hoef je niet persé rondje om de kerk te bouwen en zo is dat eigenlijk met N ook wel , het is maar net waar je voor kiest.Geen ruimte is geen excuus om te bouwen.


Alex
Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door martindomburg »

MaartenOtto schreef: 18 feb 2021 09:15 Afgelopen week weer bij @martindomburg geweest en daar wat TM44 gehaald voor de N baan... Martin liet mij een schaal Z loc zien van Märklin.... Ik heb echt niks met dat super kleine priegel spul...


Of toch wel?

Paar dagen verder en ik sta op het punt een aandelenpakket de verkopen (geen verlies en een paar dollar winst) om een treintje te kopen welke mogelijk de basis gaat vormen van landje 3 in mijn collectie. Want het jeukt om mijn handen te branden aan Z... en dan geen hoofdbaan maar juist een rustige setting van een enkelsporige lijn met een industrieel raccordement met een Graanelevator en een kleine industrie die af en toe eens wat wagens heeft zoals een brouwerij.

Heel af en toe komt er een doorgaande trein voorbij van BNSF of de Union Pacific. Verder moet een wat kleinere diesel wat rangeren met wagens op het raccordement.

Wie heeft er naast zijn N baan nog een 2e schaal naast en wat zijn de ervaringen?
hahahaa, dus toch 7(8)7

Ik was ook erg verbaasd over de kwaliteit van Z momenteel, ik ga daar zeker ook een klein baantje mee maken. Marklin heeft leuk spul.

Verder ooit wat geflirt met H0, maar het is me toch te groot. Als ik dan ooit groot ga dan moet het echt wel Spoor 1 worden. Die voorliefde deel ik wel met @FidOo


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 302
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door sik234 »

goedendag

ik ben begonnen met n-spoor van af me 6 denk en zal er mee dood gaan:P nu heb ik ooit ok aan z gedacht bijna gekocht maar vod net wat te duur voor er bij. Tot ik ooit in lgb winke kwam was ik verkocht aan de groote en in heten zomer lekker in de tuin rijden ipv op bloed heten zolderkamer

mvg ruud


Gebruikersavatar

mdvholland
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020 11:43

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door mdvholland »

Hallo Maarten Otto,

Ik ben hier de outsider looking in... z-spoorder, geen n-spoorder.

Zou ik helemaal opnieuw starten, dan zou ik dat waarschijnlijk doen in N. Meer keus, meer Nederlands, betaalbaarder, betrouwbaarder wanneer het gaat om rangeren..

Dat gezegd hebbende, z is wel leuk hoor. En de rijkwaliteiten zijn met sprongen verbeterd, zowel door betere motoren als door betere regelaars. Rangeren kan, als dat je ding is. Digitaal geen probleem meer (naar t schijnt - ik blijf analoog). Maar je moet z-spoor vooral kiezen als je op een beperkte ruimte lange treinen wilt laten rijden of er een sport in ziet om een heel klein minibaantje te maken.

Marklin is de founder van Z en biedt een brede collectie, echter vooral Duits, Zwitsers, Oostenrijks; alleen wat wagons naar Nederlands voorbeeld. Ik heb een lang lopende ambitie een baan te maken die is gesitueerd in Zuid-Limburg, met een knipoog naar de ZLSM kun je dan stomers laten rijden, Nederlandse treinen vzv beschikbaar (mijn pareltje is een NS Sik in Z in messing - geen Marklin maar "Kleinserien") en Duitse en Belgische treinen kunt laten passeren (de bouw van station Valkenburg door Athmulder heb ik dan ook met bovengemiddelde interesse gevolgd). Hiervoor is Marklin de aangewezen leverancier, verder kom je al gauw bij relatief dure producten van eenpitters.

Maar voor dat ik daaraan toekom wil ik mijn US baantje (af)bouwen - kleiner en bescheidener van opzet. Daarvoor gebruik ik geen Marklin, maar materiaal van https://www.americanzline.com/en https://www.micro-trains.com/.

Ik zou je zeker adviseren te kijken naar die merken als je een z-baan met Amerikaans thema voor ogen hebt. De locomotieven zijn mooier en vaak goedkoper. De US koppelingen zijn veel fraaier (kleiner) en redelijke prototypisch. De wagons van Marklin zijn daarnaast nog steeds gebouwd op rijden door een hele krappe radius en hebben daarom de draaistellen veel te dicht bij elkaar staan; als je dat een keer hebt gezien gaat het je snel irriteren (in vergelijking met die van de andere merken).

Voor een beeld van wat er in Amerikaans z zoal verkrijgbaar is kun je je orienteren bij http://www.zscalemonster.com/z.htm
Goede leveranciers binnen de EU (geen importheffing) zijn http://case-hobbies.de/ en https://marsilius-trains.de/z-scale.htm. Voor z in de volle breedte kun goed terecht bij https://www.1zu220-shop.de/

Voor praktijkervaringen is naar mijn idee dit het meest interessante forum: https://www.trainboard.com/highball/ind ... scale.113/. Dit is bijvoorbeeld een bouwdraadje van een hele aardige baan, misschien wel inspiratie voor jou: https://www.trainboard.com/highball/ind ... out.89953/

NB "wat doe je dan op dit forum?" > ik lees vooral graag over zelfbouw en bouwervaringen. En dan kan ik het nodige leren van de N-spoorders!

vriendelijke groet
Matthijs



Onderwerp starter
MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door MaartenOtto »

Matthijs waty een schat aan informatie... Thanks. En als het een keer kan kom ik graag naar je Ameikaanse Z collectie kijken, ben nemelijk erg nieuwsgierig.


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door maarten »

Mijn allereerste trein was H0, werd destijds nog verkocht bij de HEMA. Ovaaltje gehad op een hardboard-plaat die onder mijn bed geschoven werd. Geen idee hoe oud ik toen was. Op een gegeven moment is deze ook verdwenen, waarschijnlijk omdat ik er weinig/niets mee deed. Daarna kreeg ik rond mijn 12e voor de sint een Minitrix Super A set met de bekende T3 loc. Dat was een schot in de roos. Al snel werd dit uitgebreid met wat Roco-rails en wat Roco-wissels. Ook deze plaat werd onder het bed geschoven.

Tegenwoordig nog steeds N-spoor maar ook wat G-spul (LGB) wat met kerst door de hele woonkamer gelegd wordt. Droom is ooit nog wat in de tuin aan te gaan leggen maar dan òf digitaal òf RC gestuurd. Ik heb twee locs en die wil ik dan ook allebei onafhankelijk kunnen laten rijden.


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door shoven »

Als kind had ik de H0 setjes die de Hema en V&D destijds verkochten (we hebben het over jaren 70). Spul van Lisa en Jouef. Dat raakte in de vergetelheid maar de interesse bleef. Rond het einde van m'n studentijd in aanraking gekomen met N en dat was het. Ideaal formaat, goed verkrijgbaar en past goed in een normale kamer.
Sinds een tijdje heb ik een huis met een grote tuin, en het idee van LGB formaat treinen doorde tuin (is dat schaal G?) speelt af en toe door mijn hoofd. Maar de centjes houden me nog tegen.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3621
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door maarten »

@shoven LGB is inderdaad niet goedkoop (understatement). Ik heb ooit in Houten (-digitaal) een startset gekocht voor weinig. Daarna een mazzeltje gehad met iemand hier in de buurt die ging stoppen en de boel opruimde. Daardoor heb ik een extra loc met wagons en een boodschappenkrat vol (met kop er op) aan rails en wissels bij. Een andere keer In Houten nog een doosje rechte rails bijgekocht. Nu kan ik de hele kamer rond met zijsporen etc. en dan houd ik nog wat over. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

mdvholland
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 mar 2020 11:43

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door mdvholland »

MaartenOtto schreef: 19 feb 2021 09:15 Matthijs waty een schat aan informatie... Thanks. En als het een keer kan kom ik graag naar je Ameikaanse Z collectie kijken, ben nemelijk erg nieuwsgierig.
Zeker, welkom hoor; maar hij is nog zeer beperkt. Een paar locomotieven van de Southern Pacific (voorbeeldregio voor mijn beoogde baan is central valley California), een paar reefers (Pacific Fruit Express) en boxcars, twee mooie kleine grindhoppers (US naam weet ik even niet); en een Marklin F7 Santa Fe warbonnet (rood/geel/zilver - prachtige kleuren, maar qua maatvoering niet helemaal correct (want moest passen op Duits chassis)) met een setje rijtuigen in zilver. Ik heb geen grote goederenwagens, geen oliebakken.

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer inspiratie en beelden van rollend materiaal is ook deze site heel leuk (moduleclub van Duitsers, doen ook een of twee Nederlanders aan mee; ik niet (te ver) maar wel heel aardige lui en mooi spul wat ze bouwen): http://uszlines.de/

vriendelijke groet
Matthijs


Gebruikersavatar

martindomburg
Elektronica/Commercieel
Berichten: 4904
Lid geworden op: 01 mei 2010 14:59
Locatie: Ermelo

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door martindomburg »

@mdvholland ik heb je even een PB gestuurd :)


Stadt Schellenbach droomproject in N, testbaan voor Dinamo, OC32 & iTrain

Domburg Train Support / DTS Modelspoor / Digitale Infodagen / Modelspoorforum

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Raymond (UK) »

Begonnen met N spoor toen ik een jaar of 6 was. Nu bijna 40 jaar later nog steeds met N spoor aan het tobben maar meer regelmatig nu.

Nog nooit aan iets anders gedacht maar LGB lijkt me toch wel wat. Ik heb best een grote tuin om m'n huis heen en G scale lijkt me wel wat.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Sandopie
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 okt 2016 12:21
Locatie: Purmerend

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door Sandopie »

Ik heb, gezien de beschikbare ruimte, alleen N-spoor. Indien de beschikbare ruimte het toe had gelaten was ik voor spoor I gegaan. Waarom? Zie link.



P.S. Wat heeft die gast een mooi spul in zijn Bw staan! Wel even vanaf het begin kijken.


Met vriendelijke groet,

Rinus Vos


Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.


BiDiB Opendcc GBMBoost16T master, GBMBoost16T cliënt, OneControl, LightControl, GBM16TS, iTrain
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Je hebt N spoor.... Heb je ook een 2e maat?

Bericht door shoven »

Sandopie schreef: 23 feb 2021 10:29 Ik heb, gezien de beschikbare ruimte, alleen N-spoor. Indien de beschikbare ruimte het toe had gelaten was ik voor spoor I gegaan. Waarom? Zie link.

https://www.youtube.com/watch?v=ullXwn0yDz0&t=685s

P.S. Wat heeft die gast een mooi spul in zijn Bw staan! Wel even vanaf het begin kijken.
Wow... over detail gesproken. Wat een prachtig spul (ik probeer nu het kwijl in bedwang te houden). _o_

Ik heb wel de ruimte, maar ik vrees dat spoor I niet verenigbaar is met mijn salaris/hypotheek/vrouw (ik heb even die br50 opgezocht op eBay...auw). Misschien maar beter ook.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Plaats reactie