Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Plaats hier je treingerelateerde foto('s). Van vakantie tot modelbaan.
(Foto's van de EIGEN modelbaan: deze wel plaatsen in forum 'Mijn N-baan'!)

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag een setje oude Silberlinge binnen gekregen. Dit zijn de oudere met zwarte streep eronder. Deze passen mooi achter mijn oud rode 218 denk ik.



Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Mijn gewisselde ICE 1 is ontvangen.

Afbeelding

Nu wel met Bordrestaurant.

@Raymond (UK) De verlichting is inderdaad zwakjes te noemen. Dat kan ook niet anders als je ziet hoe het stukje plastic het licht moet geleiden vanaf de centrale lampjes. Geen goede constructie op deze manier.
Ook heb ik in de metalen body moeten slijpen om meer ruimte te maken voor de kabel van de decoder. De kap was anders niet goed terug te plaatsen.
De bouwkwaliteit valt me een beetje tegen voor deze prijsklasse. :(
De motorwagen en de restaurantwagen rijden nu probleemloos hun rondjes. De eindwagen heeft wat stroef draaiende wielstellen dus daar moet ik nog naar kijken, zelfde geldt voor het rijtuig. Die ontspoort nu regelmatig, Maar dat alles krijg ik wel in orde.
Wil ook nog eens kijken of er niets anders voor de koppelstangen verzonnen kan worden. Wat een ellendige constructie is dit.
Desondanks heb ik toch nog uitbreidingsset 2 besteld (ook weer de laatste in store) Vind het een mooie trein en hoort bij mijn verzameling.
Staks op mijn toekomstige baan is de minimale radius 30 cm (nu 23) en daar zal hij ook een stuk beter lopen met bijbehorende slanke wissels.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Mooi dat je nu de set met de juiste rijtuigen hebt ontvangen @Nico Essers . Het is wel een mooi ding hoor. Die van mij is de oudere versie met de rode en roze streep. Ik leef nog in periode IV.

Ik heb zelf de kappen nog niet van de motor wagens gehad. Kwaliteit is niet wat je verwacht nee. Mijn ICE was al DCC dus ik heb hem nog niet open gehad.

Ik heb hier twee setjes binnen verlichting liggen die ik uit twee van mij ICE rijtuigen heb gehaald als je die wilt hebben. Als je voor de post betaald mag je die dingen hebben. Ik heb misschien nog wel ergens een foto van toen ze nog ingebouwd waren.

Het ontsporen van dat rijtuig kan je misschien oplossen door het draaistel 180º te draaien.

Die koppel stangen zijn echt een nightmare ja. Helemaal als je 11 van die bakken aan elkaar probeert te krijgen. Je kan er ook kort koppelingen tussen zetten. Dan zijn ze heel makkelijk aan elkaar te verbinden maar weer lastiger te ontkoppelen. De tussen verbinding blijft hetzelfde. Ik zoek wat foto's op.

Ik zie ook dat jou restauratie wagon de oude DB logo's draagt of zie ik dat verkeerd? Ik heb hier volgens mij nog een paar van die nieuwe DB afwrijf logo's liggen die ik besteld had in plaats van oude DB logo's die overigens nogal lastig te verkrijgen zijn, niet @FidOo Als je een tweetal van die logo's wilt hebben laat het maar weten, dan stop ik ze in een envelop naar NL.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag een setje IC rijtuigen binnen gekregen. Deze gaan achter mijn Orient rode 120 als we weer eens een tijdperk 5 dagje hebben.



Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door FidOo »

Raymond (UK) schreef: 04 mar 2021 19:15 Mooi dat je nu de set met de juiste rijtuigen hebt ontvangen @Nico Essers . Het is wel een mooi ding hoor. Die van mij is de oudere versie met de rode en roze streep. Ik leef nog in periode IV.

Ik heb zelf de kappen nog niet van de motor wagens gehad. Kwaliteit is niet wat je verwacht nee. Mijn ICE was al DCC dus ik heb hem nog niet open gehad.

Ik heb hier twee setjes binnen verlichting liggen die ik uit twee van mij ICE rijtuigen heb gehaald als je die wilt hebben. Als je voor de post betaald mag je die dingen hebben. Ik heb misschien nog wel ergens een foto van toen ze nog ingebouwd waren.

Het ontsporen van dat rijtuig kan je misschien oplossen door het draaistel 180º te draaien.

Die koppel stangen zijn echt een nightmare ja. Helemaal als je 11 van die bakken aan elkaar probeert te krijgen. Je kan er ook kort koppelingen tussen zetten. Dan zijn ze heel makkelijk aan elkaar te verbinden maar weer lastiger te ontkoppelen. De tussen verbinding blijft hetzelfde. Ik zoek wat foto's op.

Ik zie ook dat jou restauratie wagon de oude DB logo's draagt of zie ik dat verkeerd? Ik heb hier volgens mij nog een paar van die nieuwe DB afwrijf logo's liggen die ik besteld had in plaats van oude DB logo's die overigens nogal lastig te verkrijgen zijn, niet @FidOo Als je een tweetal van die logo's wilt hebben laat het maar weten, dan stop ik ze in een envelop naar NL.
Roymond, op die ICE zitten de Moderne TP V /VI logo's van de DB (dunne rand, dunne rode letters). ik heb juist de oude logo's nodig. (dikke rode rand en rood vlak met witte DB letters)

En waqt betreft jullie ICE's kan ik alleen maar de Peho magneet koppelingen aanraden (met of zonder stroomvoering). Ideaal, zelfde koppelafstand, koppelen en ontkoppelen super makkelijk! en stroomvoerend als je wilt dus minder slepers nodig voor binnenverlichting.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

FidOo schreef: 05 mar 2021 09:37 Roymond, op die ICE zitten de Moderne TP V /VI logo's van de DB (dunne rand, dunne rode letters). ik heb juist de oude logo's nodig. (dikke rode rand en rood vlak met witte DB letters)


Dat weet ik Joost. Het opsporen van oude DB logo's is echt een feest. Ik kom nog twee logo's te kort dus als ik nog zo'n velletje tegenkom dan stuur ik de rest naar je door. Het irritante van de ICE is dat de logo's net iets groter zijn ten opzichte van standaard rijtuigen en er per velletje van 18 logo's er maar 6 bruikbaar zijn.

Als je heel goed kijkt op Nico z'n ICE dan lijkt het dat de restauratie wagon wel degelijk het oude logo met witte letters draagt. Ik heb hier een velletje nieuwe logo's liggen waar ik niks mee kan, vandaar.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door FidOo »

nee dat is de spiegeling van de foto raymond. Die Bordrestaurant is gewoon met nieuw logo. Zou ook heel slordig zijn als het anders is, want de wagon is zonder roze streep en dus in TP V/VI kleurtjes en kan dus nooit een oud DB-keks logo hebben!


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Ah ok


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

FidOo schreef: 05 mar 2021 09:37 En wat betreft jullie ICE's kan ik alleen maar de Peho magneet koppelingen aanraden (met of zonder stroomvoering). Ideaal, zelfde koppelafstand, koppelen en ontkoppelen super makkelijk! en stroomvoerend als je wilt dus minder slepers nodig voor binnenverlichting.
Dat lijkt me een mooie oplossing Joost. Gaan we zeker naar kijken. Bedankt.
Maar zit dan de "balk" aan de onderzijde van het rijtuig niet in de weg?
Die magneten zijn toch een stuk groter in diameter dan de stangen.

Afbeelding


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door FidOo »

Nico. Das een goed punt. Ik heb mijn bak inderdaad moeten aanpassen. Nu moest ik toch een sleufje maken voor de draden vanwege de stroomvoering. Maar het gekke is dat ik dat stukje wat ik weg moest halen niet in jouw ice zie. Misschien dat het alleen in de rijtuigen zit en niet in de motorwagen. Mocht je er interesse in hebben kunnen we dat denk ik beter in een apart topic gooien. Maak dan even een foto van de kopsekant van een rijtuig.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Nico Essers
Berichten: 1616
Lid geworden op: 12 sep 2016 23:20
Locatie: Bunde, Zuid-Limburg

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Nico Essers »

Zal ik doen, ga dan verder in mijn eigen topic.


Vriendelijke groetjes Nico.

ESU 50210 ECoS 2.1 centrale 6A
Peco code 80 SeTrack
Rosoft decoders
Mac Mini 2020 met macOS Big Sur
iTrain 5 Standard.
Railmodeller Pro

Mijn Baan BunderBahN
Toekomstige baan BunderBahN 2

MaartenOtto
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 mei 2020 13:49
Locatie: Almere

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door MaartenOtto »

Afgelopen week weer eens koffie gedronken bij de zoete inval in het Ermelose en dan ga je weer de deur uit met een
Afbeelding

Maar ja.... Dan komt je verjaardag in de buurt en vraagt de vrouw “wat wil je voor je verjaardag”...

Nou.....

Afbeelding



Afbeelding


Train Manager NS Internationaal. We bouwen aan een baan op wielen met twee gezichten. Brits deel West Coast Mainline en Zwitsers deel BLS.
Gebruikersavatar

Hoontje
Moderator
Berichten: 4627
Lid geworden op: 12 mar 2013 00:37
Locatie: Midden Brabant
Contacteer:

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Hoontje »

Vandaag bracht de postman deze Class '66 in ACTS Livrei . Dit weekend eindelijk weer eens tijd voor de hobby! Dus dan hopelijk ook rijdend een en ander op beeld zetten! Erg blij met deze imposante dame!

Afbeelding


Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Modelbouwerke »

Vandaag mijn kortkoppeling ontvangen voor de Glacier Express.
Het pakje bevat 10 kortkoppelingen en 10 nieuwe vouwbalgen.
Alsook 2 kortkoppelingen voor de locomotief.

Dit is voor.
Afbeelding

En dit is na.
Afbeelding

Weet niet wat jullie er van vinden, maar ik ben er blij mee :)


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Dat ziet er een stuk beter uit zo Erik. Blijft een mooi ding.

Alleen nog even dat eerste treinstel omdraaien ;)
Laatst gewijzigd door Raymond (UK) op 28 mar 2021 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Vandaag een tiental wagonnetjes binnen gekregen. Die container wagons had ik er niet meer van nodig maar 6 voor £45.00 dan kan je ze niet laten staan. De 4 Erz wagonnetjes waren ook £45.00 dus eigenlijk ook wel een koopje. Beide van de zelfde verkopert.

De container züg word nu wel lang met 26 stuks :shock: De Erz züg zal ik later eens op de baan zetten. Daar heb ik er nu 20 van.




Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Modelbouwerke »

Raymond (UK) schreef: 26 mar 2021 18:51 Alleen nog even dat eerste treinstel omdraaien ;)
Zal er rekening mee houden als hij op de baan komt :)

Mooie aankopen Raymond.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

Thanks Erik.

Ga je de Glacier Express nog uitbreiden?


I like sitting in my hottub with a beer or two…...
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 785
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Modelbouwerke »

Raymond (UK) schreef: 27 mar 2021 20:11 Thanks Erik.

Ga je de Glacier Express nog uitbreiden?
Dat is de bedoeling Raymond.
Zou graag voor de volledige trein gaan.


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.

Raymond (UK)
Berichten: 1093
Lid geworden op: 01 mar 2014 19:02
Locatie: Rotherham

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond (UK) »

'Nieuwe' aanwinsten deze week. Een NS 1600 en een supermooie 218. De 218 in deze kleurstelling wilde ik al een lange tijd hebben, De 1600 heb ik geen idee waarom ik deze heb gekocht maar het is een mooi ding. Een Nederlander op een duitse baan in Engeland... :lol:

De 1600 reed gelijk al netjes analoog op m'n oudste zoon z'n baantje en die is nu digitaal en rijdt met van alles en nog wat rond.

De 218 reed voor geen meter en alles is schoon gemaakt, nieuwe koolborstels etc. en nu gaat ie als een trein. D&H DH05C decoder er in en hij kan de baan op.

Doosjes moeten nog even schoon gemaakt worden maar de loks zijn in perfecte staat.




Afbeelding


I like sitting in my hottub with a beer or two…...

RvW
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 apr 2018 20:36
Locatie: t Harde

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door RvW »

De BR 44 DRG


Afbeelding



thevandijks
Berichten: 427
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:47

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door thevandijks »

O die is erg mooi! Ik wacht even op de DB uitvoering, dat gaat nog wel even duren denk ik.

Groet Hans



RvW
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 apr 2018 20:36
Locatie: t Harde

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door RvW »

En vandaag binnen gekregen uit Duitsland

De BR 95 DRG
Afbeelding



Raymond
Berichten: 1861
Lid geworden op: 19 sep 2008 23:03
Locatie: utrecht

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door Raymond »

Even weer wat inkopen gedaan vandaag :)

Afbeelding
Groet,
Raymond



RvW
Berichten: 69
Lid geworden op: 19 apr 2018 20:36
Locatie: t Harde

Re: Mijn nieuwe aanwinsten 2021

Bericht door RvW »

Vandaag voor mij een 'nieuwe' digitale loc br98.3 van minitrix binnen gekregen


Afbeelding

Groeten


Gesloten