Sluitseinen Piko 40480

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
jukebox junkie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2017 14:33

Sluitseinen Piko 40480

Bericht door jukebox junkie »

Beste iedereen,
Is het al iemand gelukt om de digitale Piko 40480 (NS6466) N van sluitseinen te voorzien? Af fabriek ontbreken deze namelijk. Graag wat info als dat idd gelukt is.
mvg Jan



FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Sluitseinen Piko 40480

Bericht door FidOo »

Ik heb ooit een g1206 (wat dit eigenlijk ook is, minitrix is beter kloppend) gezien met sluitlichten. Je zult aardig moeten friemelen om de rode leds te kunnen plaatsen, en je zult gaatjes moeten boren en deze weer moeten vullen met een lichtgeleider of kristalklear.

Ik zou de moeite sparen, rangeerloks en goederenloks hebben vaker beide zijde wit dan wit/rood aan.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

Hansepansje
Berichten: 100
Lid geworden op: 07 sep 2011 09:28

Re: Sluitseinen Piko 40480

Bericht door Hansepansje »

Ik heb diverse Fleischmann Piccolo loks van sluitlichten voorzien (zie hier).
Qua plaatsing van de seinen lijkt de V100/BR212 wel wat op de NS lok van jou Jan.
Het is wel priegelen, maar dan is er wel degelijk wat van te maken.

Groets, Hans


Dachbodenheim - zijlijn in N-spoor, bestuurd met eigen software, via HCCM hardware (blokgestuurd)

FidOo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Sluitseinen Piko 40480

Bericht door FidOo »

Klopt Hans. En ik heb ook een 1206 van piko (2 zelfs) maar het grote verschil met de flm loks is dat die kappen van kunststof zijn en gaatjes maken dus eenvoudig is. Daarintegen is de kap van piko uit metaal en dat is dus een stuk lastiger.

Het originele printje modificeren zou wel te doen moeten zijn. Eigenlijk zou je zelfs een custom printplaatje kunnen ontwerpen zodat je de leds en weerstanden er zo kan op solderen. Maarja gebrek aan tijd maakt dat ik me daar nog niet aan gewaagd heb.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie