NS 1100

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

NS 1100

Bericht door MrPickwick »

Ik heb op de beurs in Zutphen een turquoise 1100 gekocht maar nu heb ik toch de vraag of het wel een Minitrix is.
Het artikelnummer 2933 geeft op internet enkel een verwijzing naar een blauwe versie en het locnummer 1101 vind ik enkel terug als model van THS.
Voor een spuitklus in de hobbykamer ziet het er te strak uit al zijn er mensen die het kunnen natuurlijk maar het oogt erg professioneel.
Een mooie loc, oude versie weliswaar, die ook gezien zijn leeftijd goed rijdt al had ik er weinig van verwacht.
Ik vroeg me af of iemand in deze donkere dagen licht in de duisternis kon brengen.

groet Carlo


Gebruikersavatar

WilcoV
Berichten: 2889
Lid geworden op: 17 dec 2015 22:42
Locatie: Bemmel

Re: NS 1100

Bericht door WilcoV »

Minitrix heeft de Turquoise uitgebracht als 12825 (in 1990)


Voor nadere details zie ook mijn baan Ensporendam op mijn website Spoorhistorie

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: NS 1100

Bericht door MrPickwick »

Klopt, is me bekend maar hier gaat het echt om een oude versie van de 1100 met oude verpakking en dito nummer.
Bij toeval vond ik ook nog een ouder topic over deze locomotief en het lijkt er dus toch op dat het hier om een gesuperde versie van THS gaat.
Alles lijkt er op te wijzen in ieder geval, dan is het helemaal geen miskoop geweest.


Gebruikersavatar

Hube
Berichten: 896
Lid geworden op: 20 mar 2018 23:22
Locatie: Twente

Re: NS 1100

Bericht door Hube »

http://spoorhistorie.com/nsinnspoor-E1100.html

1121 van Minitrix, 1101 van THS

Groetjes,
Gerard


NS 60-70 -er jaren, Elst, mijn jeugd
z21, iTrain, iMac mini
pr8 baan
Gebruikersavatar

Ronald2016
Berichten: 983
Lid geworden op: 22 aug 2016 12:14
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: NS 1100

Bericht door Ronald2016 »

Denk dat het dan in een verkeerd doosje zit.
Bij THS hoort er een nummer plaatje onder te zitten.
En is veel donkere turquoise dan de minitrix versie.


Met vriendelijke groet,
Ronald

N-spoor liefhebber
Bouw projecten: Brug bij oosterbeek, O+K MEC502, BAM Meetrijtuig, Stalen D, bagagerijtuig
Lid van: Delftse Modelbouw Vereniging

Onderwerp starter
MrPickwick
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mei 2015 18:53

Re: NS 1100

Bericht door MrPickwick »

Ronald2016 schreef: 21 dec 2022 19:30 Denk dat het dan in een verkeerd doosje zit.
Bij THS hoort er een nummer plaatje onder te zitten.
En is veel donkere turquoise dan de minitrix versie.
Het lijkt er op dat er twee versies van THS zijn volgens de genoemde site, THS en THS/Taco.
Foto's kunnen een vertekend beeld geven maar ook daar lijken er twee tinten turquoise te zijn.
Het doosje zou per definitie al niet kloppen aangezien Minitrix deze loc nooit onder dat nummer heeft uitgebracht.
Qua nummer houd ik het voorlopig op THS of fantastisch werk van een medehobbyist maar wat enkel telt voor mij is dat hij beter reed dan ik verwachtte van een dergelijk item en het gewoon een leuk modelletje is.
Leuk met een bijpassende sleep Arnold rijtuigen in ieder geval :D


Plaats reactie