prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door Chris83 »

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig een treinenkamer te maken voor mijn lego waarvan ik heel veel heb.
en mijn n-spoor verzameling heb ik dan geen plaats meer :(

Ik ben van plan mijn collectie die mooi in de originele verpakking liggen wat uit te dunnen en ben nogal geschrokken van de prijzen tegenwoordig (denk wel in mijn voordeel :mrgreen: )
kan ik daar weer lego van aanschaffen.

Nu heb ik hier zitten kijken, deze site gebruikte ik altijd tijdens het uitoefenen van de hobby. (oude niet geupdate site)
https://www.ns1op160.nl/html/indexx.htm

en deze heb ik nu op zitten kijken.
https://www.spurweite-n.de

Wat een prijs verschillen zeg! en hoe komt dat toch?

deze laatste is dit een goede manier voor een richtprijs te vragen? hier op het forum
Hebben jullie nog tips?


Groeten Chris
Gebruikersavatar

WimC
Berichten: 1209
Lid geworden op: 07 mar 2011 19:03

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door WimC »

Je kunt eens op marktplaats kijken. Daar worden ook vaak flinke prijzen gevraagd. Maar veel staat er ook lang op. Wil je het snel verkopen, kun je iets lager gaan zitten.


Groeten, Wim

Ik bouw aan Rothenburg.

scighera
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 apr 2016 08:21

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door scighera »

Spurweite is een goede leidraad inderdaad en een scheef oog op Marktplaats en catawiki kan ook helpen.



Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door Chris83 »

dankjulliewel, zover heb ik nu al zitten kijken, word nog moeilijk, zoveel nieuwe leuke treinen voorbij zien komen...
ze zitten al een hele tijd in de doosjes, kan ook nog wel paar jaar blijven liggen hihi.


Groeten Chris

FidOo
Berichten: 5640
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door FidOo »

Tja ns materiaal is wat lastiger want spurweite-n.de is een site die vooral hun prijs op de Duitse eBay baseert. En dat is niet de afzetmarkt voor ns spul. Dus inderdaad marktplaats en catawiki zelf vergelijken en dan een prijsje voor jezelf bepalen is de enige methode.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5045
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Als je je spullen net als veel handelaren (te) duur aanbied blijf je er waarschijnlijk heel lang mee zitten. Bied je het goedkoper voor aantrekkelijke prijzen zoals een kleiner deel van de handelaren dan vliegt het de deur uit. De vraag is dus in hoever wil je het kwijt en in hoever wil je de hoofdprijs.

Ik heb als koper duidelijke maximum prijzen in m'n hoofd en gaat een verkoper daar boven zitten dan wacht ik wel tot het ergens wel voor een naar mijn mening "normale" prijs vind of ik maak het zelf.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

Mack
Berichten: 880
Lid geworden op: 09 dec 2013 20:46

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door Mack »

waarvoor zet je niet hier op vraag en aanbod ?


tijdperk 1900-1970,Kato-rails ,(Analoog-rijder).
bouwer Ratterdam1.0/Wolfenstein/0

piksov
Berichten: 1402
Lid geworden op: 02 nov 2010 09:31
Locatie: Hilversum

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door piksov »

Hi,

en vergeet niet dat er in de modelspoor ook aan innovatie wordt gedaan, "moderne" loks hebben tegenwoordig vaak een nem651 digitale stekker, nog nieuwere loks hebben eeen next18 stekker en hebben vaak led front en/of rode sluitverlichting. Wagens hebben tegenwoordig allemaal kortkoppel mechaniekjes, de gedateerde wagens hebben dat niet. Ook hebben stuurstand wagens tegenwoordig nem651 of next18, oude wagens gebruiken een paar diodes voor de lichtwisseling.

Moraal van mijn verhaal ... wacht niet te lang ... voor je het weet zijn jouw treintjes 'oud' (die trouwens ook nog goed verkopen hoor..., maar voor net iets minder geld dan de moderne versies...) (al is dat laatste ook relatief, ik heb onlangs een Fleischmann 8111 K gekocht voor 10 euro, de oude variant 8111 (dus zonder K) verkocht ik voor 12 euro ...

Guus



Onderwerp starter
Chris83
Berichten: 1002
Lid geworden op: 31 mar 2009 13:29
Locatie: Maastricht

Re: prijzen vergelijken 2e hands modelspoor

Bericht door Chris83 »

Dank jullie allemaal, Fijne info zeker. ik was zowieso van plan als ik wat wil verkopen dat hier te doen bij vraag en aanbod.
En idd bijna alles is NS wat ik heb.

Dat wat ik heb is allemaal analoog en of iets is voorbereid op digitaal, geen idee. Er zit idd oud (weinig van waarde) spul tussen wat is bedoeld voor zelfbouw en dat bewaar ik nog voor al die kappen wat ik heb liggen, blijft leuk daar af en toe wat mee te doen.

Nu ik hier weer zo mee bezig ben, lijkt het me verstandiger voor mezelf het toch maar te bewaren en later weer eens te gaan opbouwen.

@ Guus dank voor de duidelijke uitleg! dat verklaart zeker de prijsverhogingen voor een groot gedeelte. analoog vs digitaal


Groeten Chris
Plaats reactie