Nieuw op dit forum.

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Rien46
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2023 21:50

Nieuw op dit forum.

Bericht door Rien46 »

Hallo Allemaal,
Ik ben dit jaar begonnen met een modelspoorbaan als hobby. Dit is de eerste keer dat ik aan deze hobby begin. In het verleden heb ik wel eens aan modelvliegtuigen bouwen en vliegen gedaan. Van wegen tijdgebrek daarmee gestopt. Ik heb nu veel tijd voor mezelf en modelvliegen zag ik niet meer zo zitten. Ik wilde iets binnen te doen hebben. Ik ben 77 jaar oud en ik houd van knutselen, dingen bedenken. Ik ben van huis uit een electroman, daar weet ik wel iets van, maar zodra het kleiner wordt zo als electronica, dan kan ik er geleerd naar kijken maar daar houd het mee op.
Ik heb een digitale starters set met de z21 start gekocht, deze op een plaat gezet en rondjes mee gereden. Ik heb de set iets uitgebreid met twee stations en de plaat op een onderstel gemonteerd.
Ik ben in mijn omgeving naar open dagen van modelspoorclubs gaan kijken daar vele tips gekregen.
Ik heb nu besloten dat ik een baan wil gaan bouwen met de afmeting van 200 bij 80 cm. me een aantal verdiepingen en een opstelspoor er onder.
Op advies van andere modelbouwers teken ik dit spoorplan met AnyRail, dit bevalt me goed. Het lukt mij om een baan te tekenen. Ik wil deze baan kunnen besturen met de computer en daarvoor heb ik voor iTrain gekozen. Hiervan wordt gezegd dat het eenvoudig is, maar voor mij was dit een behoorlijke studie om dit programma een beetje te doorgronden. Ik kan op mijn testbaantje een trein laten rijden, die doet wat ik allemaal wil.
Ik ben nu aan het ontwerpen voor mijn n-spoorbaan, en dat levert toch wel veel nadenken op. Ik hoop op dit forum wat antwoorden te krijgen als ik met vragen zit. Met vriendelijke groeten, Rien.


Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3643
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door maarten »

Welkom op het forum Rien!


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1537
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door Hans »

Hallo Rien,

Welkom op het forum.
AnyRail en iTrain gebruik ik ook. Anyrail niet alleen voor het ontwerp van de baan, maar ook als documentatiesysteem voor de bedrading, adressen, e.d. (ik gebruik daarvoor in AnyRail meer dan 30 tekenlagen. Die documentatie vormt ook de basis voor de invoer in iTrain. En het komt goed van pas bij storingen.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5131
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Hoi Rien, welkom op het forum en veel plezier met de hobby.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

OBBinN
Moderator
Berichten: 1880
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7444
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Nieuw op dit forum.

Bericht door Krab »

Welkom Rien op het N- forum .

mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Plaats reactie