Geklooi met functiedecoders

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
HST
Berichten: 287
Lid geworden op: 27 okt 2019 15:15
Locatie: Ede
Contacteer:

Geklooi met functiedecoders

Bericht door HST »

Ik heb wat problemen met twee functiedecoders die de front/sluitverlichting in twee stuurstandrijtuigen (zouden moeten) aansturen. Misschien heeft er iemand nog suggesties...

1: Dit is een digikeijs 80015 decoder. Al een paar jaar goed gewerkt in een stuurstand. Ik wilde de stuurstand uitlezen via JMRI DecoderPro en de lichtinstellingen aanpassen. Dat lukte in eerste instantie. Toen wilde ik nog wat veranderen maar bleef het uitlezen hangen met uiteindelijke foutmelding ' geen loc gedetecteerd'. Ook een reset via cv8 met de z21 rechtstreeks van de muis werd geweigerd. De sluitverlichting brandt overigens wel, maar is niet meer te beïnvloeden.

2. Een train-o-matic functiedecoder. Die heeft het nog niet gedaan. Terwijl ik toch zeker denk te weten dat de decoder stroom ontvangt via de wieltjes (printplaat doorgemeten). Eigenlijk hetzelfde als probleem 1 met dien verstande dat de front/sluitverlichting niet brandt.

Een derde functiedecoder (DH) liet zich wel programmeren zoals het hoort. Maar één uit drie is toch wat weinig. Vervangen kan altijd nog, maar dat zijn dan toch aardig wat eurootjes die dubbel uitgeven worden, dus eerst maar eens hier proberen.

Groet, Erwin



FidOo
Berichten: 5677
Lid geworden op: 05 jan 2010 16:27

Re: Geklooi met functiedecoders

Bericht door FidOo »

Ik heb geen oplossing voor je ben ik bang. Wel wat ervaringen die ik kan delen. De digikeijs heb ik ook en die is ruk! Heeft het een tijd gedaan besloot spontaan andere dingen te gaan doen, laat zich ook niet meer programmeren.

Maar met zowel de t-o-m en de D&H heb ik geen problemen. Werkte beide direct na het installeren. Van beide heb ik meerdere gebruikt.


M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: mcdespoorstaaf
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"
Plaats reactie