De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Vraag maar raak!
Gebruikersavatar

Modelbouwerke
Berichten: 787
Lid geworden op: 13 aug 2015 15:20
Locatie: Kalmthout

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door Modelbouwerke »

Ik heb ooit eens een foto geplaatst van mijn werkbank.
Dat was deze.


Afbeelding

Dit is nog steeds mijn werkplekje.
Alleen ligt het er niet altijd even netjes bij. :D


Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gebruikersavatar

Ad_M
Berichten: 4083
Lid geworden op: 24 feb 2013 18:31
Locatie: Lelystad

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door Ad_M »

WimR schreef: 02 nov 2023 14:28 Een als een verhuisdoos na enige jaren nog onaangebroken staat gaat hij naar de vuilverbranding, blijkbaar heb ik dat niet meer nodig want ik miste het niet.
LOL, zo herkenbaar, doe dat hier ook :lol:

@Modelbouwerke Strak hoor!!! 8-)

Mvg,
Ad


Ons baantje GeordieBurgh (is niet meer), klikker-die-klik hier.
DCC | NL '80 tot heden | Fleischmann Piccolo / Peco | 3D Modellen

Als je het niet meer trekt moet je duwen... :D
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
Folkert van Wijk
Berichten: 1163
Lid geworden op: 15 jan 2018 12:11

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door Folkert van Wijk »

Modelbouwerke schreef: 02 nov 2023 15:00 Ik heb ooit eens een foto geplaatst van mijn werkbank.
Dat was deze.


Afbeelding

Dit is nog steeds mijn werkplekje.
Alleen ligt het er niet altijd even netjes bij. :D
Zo, dat is wel heel netjes! 😲


Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5109
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

WimR schreef: 02 nov 2023 14:28 als een verhuisdoos na enige jaren nog onaangebroken staat gaat hij naar de vuilverbranding, blijkbaar heb ik dat niet meer nodig want ik miste het niet.
Dat is bij mij ook, anders heb ik een huis extra nodig. 99% van wat ik heb word ook minimaal jaarlijks gebruikt. Het voordeel is dan ook dat ik daardoor weet wat ik heb en waar het ongeveer ligt. Heb ik ruimte nodig en kom ik dan spul tegen wat jaren niet gebruikt is gaat het ook weg.

Ps; wat hier trouwens als eerste voor opruiming in aanmerking gaat komen is mijn gebouwen voorraad( 5 koffers vol). 1/3 heeft een hele hoge doorloop snelheid, 1/3 een lage( mede omdat dat dingen zijn die ik reserveer voor speciale projecten) en 1/3 is spul wat ik gekregen heb maar in de praktijk nooit gebruik. Dat laatste deel moet eens uitgezocht en weg 8-) . Hmmm klinkt als een mooi klusje voor vandaag :idea: , dan kan ik het dit weekend op SGZ nog door schuiven naar mensen die er wel wat mee kunnen en ik ontlast m'n handen dan een beetje :Thumb .

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Gebruikersavatar

neudalhausenstadbahn
Berichten: 5109
Lid geworden op: 10 okt 2010 09:57
Locatie: Arnheim(Niederlande)

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door neudalhausenstadbahn »

Nou heb ik dus donderdag een poging gedaan mijn gebouwen voorraad uit te dunnen, zonder al te veel succes |:( :mrgreen:
Afbeelding
Deze 5 koffers en de tas zaten/zitten allemaal vol. De opbrengst van mijn uitzoek poging is wel dat ik nu 1 koffer met gebouwen heb die in staat van ontbinding verkeren( dat zijn de makkelijkste in gebruik.). 2 koffers met bouwdozen en 2 koffers met reeds gebouwde gebouwen die nog heel zijn. Daarmee heb ik dus wel meer overzicht op de lange termijn. Daarnaast is het ook duidelijk dat ik eigenlijk geen gebouwen moet kopen voorlopig behalve nieuwe bouwdozen van > 45 jaar oud( Busch/Arnold/Kleiwe/WIAD/Herpa enz.). Andere les, knop omzetten en minder bouwdozen voor mezelf houden en meer op diorama's voor andere gebruiken.

Dan nog gaan er wel 2 doosjes gebouwen mee naar Sittard vandaag.

Groetjes Michiel


"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.

Johan160
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 feb 2020 14:07

Re: De bomen en het bos. Over de werktafel, workflow en organisatie.

Bericht door Johan160 »

“Geef een modelbouwer een werkblad van 10m2 en uiteindelijk blijft er een A4tje werkruimte over” (vrij naar Len de Vries). Kan zo snel geen foto plaatsen maar een overzicht van mijn werkplek is te zien op www.tramdepot.nl onder fotoalbum, banen van vrienden.

Ga vandaag maar weer eens opruimen….. ;)

Groeten, Johan.


Plaats reactie