Droom eindelijk waar maken

Nieuw op dit forum, stel je hier voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp starter
leon1965
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Droom eindelijk waar maken

Bericht door leon1965 »

Goededag Allen
De naam is Leon, bouwjaar 1965 woonplaats Utrecht.
In mijn jeugd altijd helemaak gek geweest op treintjes maar buiten een (HO) starterset nooit verder mogen / kunnen gaan vanwege, hoe zal ik het noemen, ouderlijke hindernissen? Dus is het uiteindelijk verdwenen en heb me toen gericht op statische modelbouw van vliegtuigen. Toen getrouwd en kids...alles hobbys weggedaan en focus op de familie
Sinds een paar jaar zijn de kids het huis uit en was ik druk in de weer met 1/14 radiographisch bestuurde vrachtauto's. Leuke hobby !! Alleen neemt het enorm veel ruimte en geld in beslag. Een trailer is al snel 95cm lang dus een volledige truck kom je op zo'n 1m20. Ook het kostenplaatje per truck als je hem een beetje gaat aankleden met geluid en verlicht gaat snel richting de 1200 euro. Heb er ondertussen een 10tal gebouwd en de laatste staat op de werkbank. Om weer budget vrij te maken zijn er ook al weer 8 verkocht.
met het opruimen van de hobbykamer kwam ik dit boek tegen.

Afbeelding

En toen ging het weer heeeel hard kriebelen en een paar weken later de beslissing genomen om in het diepe te springen en eindelijk een baan in N schaal te gaan bouwen.
Dus de laatste maanden heel veel gelezen onder andere op dit forum, bij Nproject.
Nu heb ik het geluk om een eigen hobbykamer te hebben van 420x210 en daar kan ik doen en laten wat ik wil.
Als tafel heb ik onderstaande in gedachte.
Afbeelding

Wat gaat het worden?
Tijdperk: IV en alleen diesel locs, geen electrische locs zonder boveneiding 8)7
Hoofdzakelijk goederentreinen voor het industrie / rangeer gedeelte + paradespoor.
Twee passagierstreintjes met 4 assige Umbauwagens die een klein lokaal station gaan bedienen. en door de natuur gaan rijden.
Waar?: Ergens in Zuid -West Duitsland aan de grens met Frankrijk en Zwitserland.
Ik heb zelf 20 jaar in Frankrijk gewoond en de SNCF heeft naar mijn smaak wel erg mooi materiaal gehad .

Zoals deze
Afbeelding

Met dan een mooie setje 6 assige ertswagons erachter komen we op 120cm voor een fractie van de prijs van een kale trailer 1/14. Alle hobbys kosten (veel) geld maar RC trucks staan wel degelijk in de top. ( in de achtergrond mijn laatste rc truck project die de serie gaat afsluiten)

Afbeelding

Dus ook Marktplaats onveilig gemaakt en mijn RC spulletjes to koop gezet en N spoor spulletjes ervoor in de plaats in huis gehaald.
Dat is aardig gelukt :D

Mijn baanplan is nog volop in ontwikkeling en ik zal daarvoor een apart draadje opstarten, ook wees gewaarschuwd, ik ga heel veel vragen hebben :lol:



u43hvs
Berichten: 600
Lid geworden op: 21 mei 2018 16:24
Locatie: Utrecht

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door u43hvs »

Welkom plaatsgenoot en bijna zelfde bouwjaar


Hisko de Vries
Beginnend N spoorder
Centrale : dr 5000
Wpl: Utrecht
Gebruikersavatar

OBBinN
Berichten: 1832
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:24
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door OBBinN »

Welkom!


Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook -- Instagram
Gebruikersavatar

Hans
Berichten: 1516
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:06
Locatie: Zoetermeer

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door Hans »

Hallo Leon,

Welkom op het forum.

m.vr.gr.

Hans


XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Gebruikersavatar

maarten
Moderator
Berichten: 3625
Lid geworden op: 07 nov 2010 20:05
Locatie: Oosterhout

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door maarten »

Welkom (terug) in de hobby Leon. ;-)


Groeten,
Maarten

Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Gebruikersavatar

sik234
Berichten: 307
Lid geworden op: 14 jun 2015 15:10

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door sik234 »

blijft een mooi trein de 72000 veel plezier


Gebruikersavatar

Krab
Berichten: 7367
Lid geworden op: 22 okt 2008 14:56
Locatie: West-Brabant

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door Krab »

Welkom Leon op het N - forum .


mvg Sjaak


TC / DCC-S88LN-S88SD16-n -WD10- N Spoor - Koploper Nederlands rijden .
Mijn baan http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=1093
Gebruikersavatar

traiNiac
Berichten: 2204
Lid geworden op: 28 sep 2014 09:17

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door traiNiac »

Welkom hier Leon



gerhilkens
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 dec 2018 17:40

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door gerhilkens »

Ger hier, Allerhartelijkst welkom


Gebruikersavatar

Onderwerp starter
leon1965
Berichten: 196
Lid geworden op: 29 okt 2023 14:23
Locatie: Utrecht

Re: Droom eindelijk waar maken

Bericht door leon1965 »

Hartelijk dank voor het warme onthaal.

Het baanontwerp is nog steeds gaande , zodra meer bekend zal ik daar zoals aangegeven een draadje voor opstarten.
Wel de eerste vraag.
Ik wil in mijn baan een industrie gebied maken en ook een rangeer terrein met opstelsporen daarin aanleggen om zo de locs te kunnen afwissellen.
nu de vraag: zijn ontkoppel rails een goede optie? of niet en blijft dat een handmatig klusje?
Alvast Bedankt


Plaats reactie